آسمان 14 استان کشور ابری و بارانی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران و رعدوبرق در 14 استان کشور، از افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور در اواخر هفته جاری اطلاع داد.

آسمان 14 استان کشور ابری و بارانی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (1 شهریور) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی در غرب اصفهان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: در بعضی نقاط مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات استان های سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی هم افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این شرایط جوی فردا (2 شهریور) در این منطقه ها به طور خفیف تری ادامه دارد، اظهار داشت: وزش باد در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش می یابد که در منطقه زابل وزش باد و خیزش گرد و خاک هم مورد انتظار است.

به گفت ضیاییان، چهارشنبه (3 شهریور) در بعضی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می دهد و وزش باد شدید در نوار شرقی ادامه خواهد داشت بعلاوه پنجشنبه و آدینه (4 و 5 شهریور) در غالب منطقه ها کشور آسمان صاف خواهد بود و در نیمه غربی افزایش نسبی دما و در نیمه شرقی وزش باد شدید پدیده غالب پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (2 شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (3 شهریور) هم صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (1 و 2 شهریور) اهواز با بالاترین دمای 46 و 48 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای 28 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

منبع: جام جم آنلاین

به "آسمان 14 استان کشور ابری و بارانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان 14 استان کشور ابری و بارانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید