ابراز امیدواری مارک اسپر نسبت به مذاکره ایران-آمریکا

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، وزیر دفاع آمریکا نسبت به برگزاری مذاکرات میان تهران و واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری مارک اسپر نسبت به مذاکره ایران-آمریکا

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، به نقل از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و سرپرست پنتاگون روز آدینه در مورد احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا ادعا کرد: به نظر می رسد که ایران از جهاتی به برگزاری مذاکره نزدیک شده است. امیدوارم وقایع به همین شکل رقم بخورند.

این صحبت ها پس از مطرح شده اند که دونالد ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار کاخ سفید که در مورد دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل سوال می کرد، گفته بود: هر چیزی ممکن است!

این در حالی است که مسئولان کشورمان بارها تاکید نموده اند تا آمریکا از مواضع خصمانه خود دست بر ندارد هیچ مذاکره ای در کار نخواهد بود. حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای معرفی دو وزیر کابینه اظهار نموده بود: ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداشته و نداریم. با وجود پیشنهادات در این سال ها پاسخ ما منفی بوده است.

وی تصریح نموده بود: بحث دوجانبه با آمریکا به طور اصولی مطرح نیست اما ما گفتیم همان طور که آمریکا در 1+5 با ما بر سر مسائل هسته ای حرف می زد اگر همه تحریم ها را بردارد، حالا یا برگردد به برجام یا نه، باز هم امکان دارد در جلسات 1+5 حضور داشته باشد. این مشروط است که همه تحریم ها را بردارد. وقتی می گوییم مذاکره یعنی همه تحریم ها برداشته گردد. حرف ما واضح و روشن است. خارجی ها گاهی برداشت های اشتباه می نمایند. مترجمین گاهی حرف را بالا و پایین می نمایند. اصول سیاست های ما را رهبر معظم انقلاب معین می نمایند و همه ما جهت واحدی را طی می کنیم؛ بنابراین آنچه که دشمنان فکر می نمایند در کشور بین این دسته و آن دسته تفرقه وجود دارد، این طور نیست و در منافع ملی هیچ اختلافی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابراز امیدواری مارک اسپر نسبت به مذاکره ایران-آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری مارک اسپر نسبت به مذاکره ایران-آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید