بازی Perfect Dark مایکروسافت با همکاری سازندگان توم ریدر ساخته خواهد شد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مایکروسافت به صورت رسمی اعلام نموده است که استودیوی کریستال داینامیکس، سازنده بازی های مارول اونجرز و توم ریدر، در توسعه بازی نو پرفکت دارک (Perfect Dark) به استودیوی اینیشیتیو یاری خواهد نمود و بازی به صورت مشترک به وسیله هر دو استودیو فراوری خواهد شد.

بازی Perfect Dark مایکروسافت با همکاری سازندگان توم ریدر ساخته خواهد شد

چند سال پیش مایکروسافت خاطرنشان کرد که استودیوی جدیدی به نام اینیشیتیو (The Initiative) تأسیس نموده است. نکته قابل توجه درباره این استودیو این بود که از همان روز اول آن ها استخدام افراد باتجربه و ارشد صنعت را در دستور کار خود قرار دادند. همین موضوع باعث شد تا بسیاری برای اولین پروژه آن ها هیجان زده شوند.

اگرچه برون سپاری بخش هایی از یک بازی در استودیوهای بزرگ امری طبیعی است اما به نظر می رسد همکاری استودیوی کریستال داینامیکس در ساخت این بازی جدی تر است. این خبر در نوع خود بسیار جالب است زیرا این بازی یک بازی فرست پارتی مایکروسافت به حساب می گردد و تا به امروز به وسیله استودیوهای فرست پارتی این شرکت فراوری شده است اما اکنون با این تصمیم قرار است استودیوی کریستال داینامیکس که زیرمجموعه شرکت اسکوئر انیکس است، در کنار استودیوی اینیشیتیو روی آن کار کند.

البته این اتفاق تا حدی منطقی هم به نظر می آید. به نظر می رسد بازی پرفکت دارک پروژه جاه طلبانه ای باشد، اما استودیوی اینیشیتیو از نظر تعداد کارکنان استودیوی چندان بزرگی به حساب نمی آید و اغلب کارکنان آن را نیروهای ارشد تشکیل داده اند. به همین علت نمی تواند به تنهایی روی چنین پروژه ای کار کند. از طرف دیگر، این استودیو که در شهر سانتا مونیکا واقع شده است، به وسیله دارل گالاگر (Darrel Gallagher) مدیریت می گردد. او در گذشته یکی از مدیران استودیوی کریستال داینامیکس و به همراه دنیل نوبرگر (Daniel Neuburger) از کارگردانان ریبوت توم ریدر بوده است. این یعنی در گذشته آن ها با استودیوی کریستال داینامیکس آشنایی و همکاری داشته اند.

استودیوی اینیشیتیو در صفحه توییتر خود بیان نموده است: به روزرسانی درباره پرفکت دارک! ما در حال همکاری با استودیوی کریستال داینامیکس، تیم حرفه ای و باتجربه ای که روی بازی هایی نظیر توم ریدر کار نموده اند، هستیم تا این بازی اول شخص جاسوسی مهیج را به نسل جدیدی بیاوریم.

این هم در نوع خود جالب است که در بیان سابقه استودیوی کریستال داینامیکس هیچ سخنی از بازی Marvels Avengers به زبان نیامده و فقط به سه گانه توم ریدر اشاره شده است.

اینیشیتیو در ادامه پیغام خود اضافه نموده است: تیم ما نمی توانست فرصت همکاری با آن ها را نادیده بگیرد و از آن عبور کند. ما هنوز در مراحل اولیه توسعه بازی خود هستیم اما به صورتی باورنکردنی هیجان زده ایم تا از این فرصت منحصر به فرد استفاده کنیم تا بتوانیم چشم اندازی که برای بازی Perfect Dark در نظر داریم، ارائه دهیم.

پس از شایعه های متعدد که از اولین پروژه این استودیو به گوش می خورد، مایکروسافت ریبوت بازی Perfect Dark را در مراسم گیم اواردز سال گذشته رونمایی کرد. هرچند فقط یک تریلر سینمایی از بازی نشان داده شد اما به هر حال همین که بعد از مدت ها قرار است اثر جدیدی از پرفکت دارک ساخته گردد، این خود کافی بود تا بسیاری از هواداران این اثر هیجان زده شوند.

این اتفاق حتی باعث تعجب بسیاری از هواداران شده است اما باید صبر کنیم و جزئیات بیشتری از پروژه توسعه بازی پرفکت دارک بشنویم و ببینیم که سرنوشت استودیوی اینیشیتیو و اولین پروژه اش چه خواهد شد.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Perfect Dark مایکروسافت با همکاری سازندگان توم ریدر ساخته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Perfect Dark مایکروسافت با همکاری سازندگان توم ریدر ساخته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید