برترین منظره ها غروب جهان را کجا می توان تجربه کرد؟

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، به طور کلی غروب خورشید یکی از زیباترین چشم انداز ها طبیعی است که بشر در طول عمر خود مشاهده می نماید.

غروب خورشید که بیشتر طیف های رنگی را برای لحظاتی تداعی می نماید علاوه بر زیبایی ظاهری اش به خاطر معنای سمبلیکی که دارد همراه با نوستالژی و نوعی غم لطیف است. به این خاطر همه مردم از تماشا این چشم انداز لذت می برند.

برترین منظره ها غروب جهان را کجا می توان تجربه کرد؟

در این میان هستند جاهایی در روی کره زمین که با ترکیب این تابلوی زیبا و طبیعی با مکانی که در آن هستیم یک جاذبه بسیار شکوهمند ایجاد می نماید که گاهی بعضی از این تصاویر را در عکس هایی که عکاسان حرفه ای از آن ثبت نموده اند دیده ایم. اما تجربه شخصی چنین منظره های می تواند بسیار دلچست تر از دیدن یک عکس یا دیدنی تصاویر تلویزیونی باشد. در ادامه به معرفی بعضی از این مکان ها در سراسر دنیا پرداخته ایم. پس با وبلاگ ساعت مچی همراه باشید.

باز هم تاج محل

وقتی که غروب خورشید در دهلی از راه می رسد برترین زمان برای بازدید از تاج محل است. در این هنگام چشم انداز غروب خورشید به همراه داستانی که در فکر داریم و از تاریخ این بنا حکایت می نماید احساس بسیار خوبی را برای هر بیننده ای تداعی می نماید. هنگام شروع غروب، انوار خورشید گویی با معماری عمارت بازی نموده و بر سطح مرمر سفید به پایکوبی در می آیند.

روستای کوچکی در یونان

روستای کوچک اوئیا بر فراز تپه ای در جزیره سانتورین یونان واقع در دریای اژه یکی از نقاطی است که هنگام غروب حالتی رمانتیک و جادویی به خود می گیرد.

پارک ملی حیات وحش کنیا

یکی از برترین جاهایی که می توان غروب خورشید را در کنار یک چشم انداز طبیعی و در جایی که تمام عناصر اولیه طبیعت در ان حضور دارد مشاهده کرد پارک ملی ماسایی است که در کشورکنیا واقع شده است. این مکان یکی از مشهورترین پارک های ملی در سراسر دنیاست و به خاطر غنایی که در آن از نظر طبیعی و محیط زیست و حیات وحش وجود دارد بسیار اشتهار دنیای دارد. ماسایی دارای آب و هوایی مرطوب است که باعث می گردد آسمان به رنگ های متنوعی درآید.

مشاهده غروب آفریقایی مانند کشف طبیعت از زاویه ای دیگر است. خورشید که تا نیمه در میان ابرها پنهان شده است درخششی خیال انگیز دارد که ماسایی را در بر می گیرد.

جزایری در قلب اقیانوس هند

کشور مالدیو از تعدادی از جزیره های کوچکی تشکیل شده است که در قلب اقیانوس هند واقع شده است. این مکان دارای طبیعتی بسیار غنی و زیباست و از آن جمله زیباترین جزایر دنیا را در خود جای داده است و برای گردشگران مکانی بسیار رویایی و آرمانی است. در آن میان یکی از زیباترین غروب های دنیا را می تواند در همین منطقه مشاهده کرد. بدیهی است ترکیب این همه زیبایی با فرو رفتن خورشید در قلب اقیانوس میتواند چقدر شگفت انگیز و زیبا باشد

باز هم هلند و جذابیتی دیگر

یکی دیگر از زیبایی هایی که برای کشور هلند متصور است چشم انداز غروب خورشید در این کشور است. اتفاقا برای این که چشم انداز خورشید را در زیباترین حالت خود در این کشور ببینید لازم نیست از شهر آمستردام دورتر برویم. همین شهر یکی از برترین منظره ها غروب خورشید را در خود دارد و کافی است هنگام غروب بربالای بامی بروید و غروب زیبایی خورشید را در این شهر دیدن کنید. شهر آمستردام هلند با آبراهه های بی شمارش مشهور به ونیز کوچک یا ونیز شمال یکی از رمانتیک ترین شهرهای قاره اروپا برای مشاهده یک غروب تحسین برانگیز است.

غروب در سرزمین افسانه ها

یک سایت ماقبل تاریخ در بریتانیا است که رازهای بسیاری را در دل خود پنهان نموده است. افسانه های زیادی در خصوص منشا استون هنج رواج دارند اما آنچه که مسلم است چشم انداز غروب خورشید بر فراز دشتی سرسبز که این سایت باستانی بر آن اشراف دارد و نیز خود این مکان مانند سفری در زمان، خیال انگیز است.

منبع: الی گشت

به "برترین منظره ها غروب جهان را کجا می توان تجربه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین منظره ها غروب جهان را کجا می توان تجربه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید