تفاهم های امضا شده بین میراث فرهنگی و هند را احیا می کنیم

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، سفیر هند در ایران گفت: باید همه تفاهم نامه های فرهنگی که در گذشته بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با کشور هند به امضا رسیده، دوباره احیاء کنیم که امیدواریم این ارتباط قوی فرهنگی ادامه داشته باشد.

تفاهم های امضا شده بین میراث فرهنگی و هند را احیا می کنیم

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، گادام دارمندرا که در آئین افتتاح نمایشگاه نقاشی شگفتی های معماری هندوستان در کاخ گلستان صحبت می کرد، گفت: از تمام طرح ها و پیشنهادات کاخ گلستان استقبال می کنیم و آن را در سفارت هند برای اجرا پیش می بریم.

او با بیان این که شاید هفتاد سال برقراری روابط دیپلماتیک هندوستان و ایران شاید زمان زیادی برای تمدن های باستانی ایران و هند که قدمت زیادی دارند نباشد، ادامه داد: با این وجود معتقدیم این مدت توانست روابط دو کشور را محکم تر کند و ما آمادگی کامل را برای همکاری فرهنگی با سازمان میراث فرهنگی و کاخ گلستان را داریم و همه هندی های مقیم تهران را از برپایی این نمایشگاه با خبر می کنیم.

وی با تاکید بر ادامه دادن همکاری های موزه ای بین هند و ایران، اظهار کرد: حس می کنم در هندوستان هستم و این مکان به نظرم آشناست، این را نشان دهنده اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و هند می دانم.

او با بیان این که پروفسور آبهای کومار رئیس خانه فرهنگ هند در تهران انگیزه اصلی برای برپایی این نمایشگاه در کاخ گلستان بود، ادامه داد: همه کارها را برای برپایی نمایشگاه نقاشی هنرمند جوان هند در این مکان تاریخی انجام داد.

به گفته سفیر هند در ایران، در این نمایشگاه مبلمان چوبی قدیمی کشور هند و عکس های کشور هنداز گنجینه آلبوم خانه کاخ گلستان در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

دارامندرا با بیان این که روابط محکم میان دو کشور از سفر نخست وزیر هند به ایران و سفر رئیس جمهور ایران به کشور ما تعیین است، ادامه داد: آقای روحانی سفرش را از شهر حیدرآباد محل تولد من شروع کرد که در این شهر بناهای زیادی وجود دارد، معماری آن ایرانی است و نشان دهنده فرهنگ ایرانی است. این شهر بزرگ ترین جمعیت شیعه نشین هند را دارد. تمام این موارد نقطه اتصال دو کشور هستند.

آمادگی همکاری با موزه های هند

مسعود نصرتی - مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان - نیز در این آئین اظهار کرد: مشترکات فرهنگی زیادی با کشور هند داریم و تنها کشوری هستیم که مراودات نمایشگاهی خوب داشتیم امیدواریم برپایی چنین نمایشگاه هایی ادامه پیدا کند. کاخ گلستان با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی آمادگی همکاری با موزه های هند را دارد، تمام ایرانی ها به کشور هندوستان علاقه دارند و می توانند حداقل یک جمله درباره این کشور بنویسند.

وی با اشاره به این که هفت جلد آلبوم در کاخ گلستان از کشور هندوستان در اختیار داریم، اضافه نمود: امیدواریم به زودی بتوانیم نمایشگاه بزرگتری از آثار کشور هند شامل عکس ها و نسخه های خطی به نمایش بگذاریم و آثار به نمایش گذاشته را در قالب کاتالوگ و کتاب چاپ کنیم.

نمایشگاه نقاشی شگفتی های معماری هندوستان از ساعت 9 تا 17 هر روز در کاخ گلستان برپاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تفاهم های امضا شده بین میراث فرهنگی و هند را احیا می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم های امضا شده بین میراث فرهنگی و هند را احیا می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید