شرح وزارت خارجه روسیه درباره لغو سفر پامپئو به مسکو

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، معاون وزیر امور خارجه روسیه، علت لغو سفر مایک پامپئو به مسکو را تغییر برنامه های وزیر خارجه آمریکا نامیده و یادآور شده که البته مذاکرات روز سه شنبه پامپئو و سرگئی لاوروف در سوچی، بطور کامل انجام خواهد گرفت.

شرح وزارت خارجه روسیه درباره لغو سفر پامپئو به مسکو

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت مچی به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز خاطرنشان کرد که لغو سفر مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو، مربوط به جدول زمانی برنامه های وی بوده است. ریابکوف یادآور شد که البته پامپئو به بندر سوچی سفر می نماید تا فردا 14 ماه مه (24 اردیبهشت ماه) با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کند.

وی شرح داد: برنامه سفر وزیر خارجه آمریکا تغییر نموده و اکنون وی بدون توقف در مسکو، به بندر سوچی خواهد رفت. آنطور که من متوجه شده ام، این مسئله به تغییر جدول زمانی برنامه های وی مربوط می گردد. البته مذاکراتی که برای وی در نظر گرفته شده، بطور کامل و بدون کاهش زمانی انجام خواهند گرفت.

ریابکوف اضافه نمود، طرف روسی انتظار دارد که در جریان دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه در سوچی، تمامی موضوعات مورد توافق، از اوضاع در ونزوئلا گرفته تا مسئله کنترل تسلیحات، مورد آنالیز قرار بگیرد.

به گفته وی، روسیه مایل است بطور دقیق بداند که آیا ایالات متحده حاضر به گسترش انگیزه مثبتی که در جریان مذاکرات تلفنی اخیر روسای جمهوری دو کشور بوجود آمده، خواهد بود یا نه.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که در جریان مذاکرات پامپئو و لاوروف در سوچی، ممکن است امکان دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در حاشیه شنست سران گروه بیست در اوساکای ژاپن در اواخر ماه ژوئن نیز مورد آنالیز قرار بگیرد.

پیش از این خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرد که سفر وزیر خارجه آمریکا به مسکو، به دلیل شرکت مایک پامپئو در نشست اضطراری وی با وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل درباره اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) لغو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شرح وزارت خارجه روسیه درباره لغو سفر پامپئو به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزارت خارجه روسیه درباره لغو سفر پامپئو به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید