جاذبه های نفس گیر شهر بن در آلمان

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، جاذبه های تماشای بن آلمان

سفر شما به آلمان بدون تماشا شهر زیبای بن، مرکز سابق آلمان غربی، کامل نمی گردد. فرهنگ پربار این شهر کوچک همچنان در حال رشد است و پر از موزه های آموزنده، معماری های جالب و غذاهای خوشمزه می باشد. این شهر در سمت راست رودخانه راین در نزدیکی شهرهای کلن و دوسلدورف واقع شده است. می خواهیم درباره جاذبه های تماشای آن حرف بزنیم، با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های نفس گیر شهر بن در آلمان

قلعه دراچنبورگ | Drachenburg Castle

اگر عاشق جاهای تاریخی باشید بازدید از قلعه ها و قصرها را دوست دارید. معماری زیبای قلعه دراچنبورگ باعث می گردد که آن را حتما در فهرست جاذبه های شهر بن قرار دهیم. شما می توانید این قلعه را که در اواخر قرن 19 ساخته شده، کمی خارج از شهر بر روی تپه های مشرف به رودخانه و شهر پیدا کنید. در داخل این قلعه نقاشی ها و اثاثیه لوکس و زیبایی وجود دارد و در خارج آن هم می توانید در تراس و باغ های زیبای آن گردش کنید. محل قرار گرفتن این قلعه و قیمت ورودی آن یعنی این که شما بازدیدی آسان و مقرون به صرفه را در پیش رو دارید. از بالای برج شمالی این قلعه منظره رویایی و حیرت آوری را می توانید ببینید.

خانه و سالن کنسرت بتهوون | Beethoven House

بتهوون در بن متولد شد و امروز خانه او تبدیل به موزه زندگی این آهنگ ساز معروف شده است. اگر به این موزه بروید اطلاعات زیادی را درباره زمان زندگی او در بن و همینطور زندگی او در وین اتریش پیدا می کنید، به علت اینکه این خانه همچنان مرکز تحقیقاتی مهمی برای هواداران بتهوون است نمایشگاه های ویژه ای در آن برگزار می گردد، وقتی در این خانه، این مرد بزرگ را بیشتر شناختید به سمت سالن کنسرت بتهوون بروید و به ارکسترهای ویژه او گوش دهید.

خیابان شکوفه های گیلاس | Cherry Blossom Avenue

وقتی به فستیوال شکوفه های گیلاس فکر می کنید ناخداگاه یاد ژاپن می افتید، اما شهر بن هم هر سال در بهار فستیوال شکوفه های گیلاس دارد که معمولا در ماه آوریل برگزار می گردد و تماشای آن حیرت آور و تماشای است. رنگ های صورتی شکوفه ها در کنار خانه های نئوکلاسیک به خیابان هیرستراس چنان جلوه و زیبایی خاصی می دهد که انگار نقاش این تصاویر را کشیده است. چون این خیابان بسیار باریک است درختانی که در فاصله کم از یکدیگر کاشته شده اند تونلی صورتی رنگ را در بالای راستا به وجود می آورند. این درختان برای دو هفته شکوفه دارند و در طول این فستیوال نمایش ها و موسیقی های زنده ای در این محل انجام می گردد و می توانید در کافه های اطراف آن عصرهای خوبی را بگذرانید.

قصر پاپلسدورف | Poppelsdorf Palace

قصر باروک یکی از مجذوب کننده ترین ساختمان های شهر بن است، این بنا در قرن 18 بر روی ویرانه های قلعه قبلی ساخته شد. این قصر که از اوایل قرن 19 متعلق به دانشگاه شهر بن است دارای مجموعه ای بزرگ از علوم طبیعی است. در نزدیکی این کاخ باغ گیاهشناسی بن است که زیستگاه هزاران نوع از گیاهان مختلف است، می توانید یک روز کامل را در این کاخ و باغ آن گشت و گذار کنید پس برای بازدید از آن موقع زیادی را کنار بگذارید.

قلعه گادسبرگ | Godesburg Castle

این قلعه با نمای سنگی، یکی از جالب ترین بناهای شهر بُن المان است. قلعه گادسبرگ در قرن 13 ساخته شد، اما متاسفانه بخشی از آن در قرن 16 تخریب گشت. شما می توانید علاوه بر بازدید این قلعه به رستوران های اطراف آن رفته و از نمای زیبایی که رو به منظره ها اطراف دارند، لذت ببرید.

آنطور که به نظر می رسد، این قلعه علاوه بر کارکرد نظامی، کارکرد مذهبی نیز داشته است به گونه ای که مردم باستان، از ارتفاع آن برای دعا استفاده می کردند.

باغ ژاپنی | Japanischer Garten

همواره معماری باغ های ژاپنی بسیار منحصر به فرد و جالب بوده است. این باغ که به سبک ژاپنی ساخته شده در دهه هفتاد میلادی طراحی شد تا یکی از تماشای های بن نام گیرد.

دره آرتال | Ahr

اگر می خواهید کمی از جنب و جوش شهر دور شوید و به دل طبیعت پناه ببرید به سمت دره آرتال بروید. در واقع، آرتال از شاخه های رودخانه معروف راین است که زیبایی هایش در سراسر دنیا مشهور می باشد. طبیعت گردی، دوچرخه سواری یا حتی یک پیک نیک نیمروزه، از جمله فعالیت هایی است که می توانید در این منطقه انجام دهید.

بون مینستر | Bonn Minster

کلیسای بون مینستر که بین قرن ها 11 تا 13 ساخته شد، یکی از قدیمی ترین کلیساهای آلمان به سبک رومی، محسوب می گردد. یکی از زیباترین بخش های این کلیسا، تالار مرکز آن است که در آن می توانید معماری رومی را در کنار سبک گوتیک مشاهده کنید. قدمت این تالار به قرن دوازده برمیگردد. هر زمانی که از کلیسا تماشا کنید بسیار مجذوب کننده خواهد بود، مخصوصا اگر حول و حوش کریسمس به این شهر سفر کنید.

میدان بازار | Marktplatz

اگر می خواهید کمی با فرهنگ مردم بن و زندگی روزانه شان آشنا شوید می توانید به این میدان بروید. میدان بازار شهر، یکی از قدیمی ترین محوطه های شهری بن محسوب می گردد که در اطراف آن چندین بنای تاریخی با معماری های هیجان انگیز قدیمی خواهید دید. علاوه بر آن می توانید با گشت و گذار در خیابان های منتهی به اینجا و داخل خود میدان به خرید بپردازید.

نمایشگاه و تالار هنر | The Art and Exhibition Hall

هنری ها، عاشق این نمایشگاه خواهند شد. تالار هنر در سال 1992 ساخته شد و دارای بخش های مختلفی از تاریخ و فرهنگ غنی کشور آلمان و بعلاوه قسمت هایی مربوط به تکنولوژی، علوم و محیط زیست است. این نمایشگاه از سراسر دنیا، آثاری را به نمایش می گذارد و هر چند وقت یک بار، تغییر می نماید.

منبع: placestoseeinyourlifetime.com

منبع: الی گشت

به "جاذبه های نفس گیر شهر بن در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های نفس گیر شهر بن در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید