صندلی تاریخی آمل در مازندران احیا گردد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرنگاران/مازندران معاون استاندار مازندران و فرماندار آمل گفت: آمل با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی برای معرفی نماد به مازندران حرف های زیادی دارد از این رو باید صندلی تاریخی این شهرستان در استان احیا گردد.

صندلی تاریخی آمل در مازندران احیا گردد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، احمد منفرد در جلسه ستاد روز مازندران با موضوع معرفی و آنالیز نماد این شهرستان با بیان اینکه آمل به عنوان قدیمی ترین شهر دارای نامی دو هزار ساله است، اضافه کرد: با وجود آثارهای بسیار طبیعی و تاریخی باید از طبیعت و موقعیت جغرافیایی آن بهینه استفاده کرد و آن را نماد مذهبی و تاریخی این استان و کشور معرفی کرد.

وی با تاکید براینکه این شهرستان در تاریخ معاصر نیز با اقتدار مردم آمل در حماسه اسلامی ششم بهمن حرفی برای گفتن دارد به گونه ای که آوردن نامش در وصیت نامه سیاسی امام راحل(ره) این را ثابت می نماید، اظهار کرد: فراوری محصول پرباری چون برنج دابو را می توان از دیگر نمادهای این شهرستان در استان معرفی کرد.

منفرد با بیان اینکه که در کتاب تاریخی فردوسی با نام شاهنامه در بسیاری از داستان ها و افسانه ها از نام دماوند و اطراف این قله سرافراز یاد شده است، اعلام کرد: تمام رشادت های قهرمانانه و نام آور چون آرش کمان گیر و کاوه آهنگر در این کتاب در دماوندی که برای شهرستان آمل است، گنجانده شده است.

فرماندار آمل ادامه داد: آمل از جمله شهرهایی در ایران است که اسلام را خالصانه به دست آورده و به عنوان نخستین سرزمین علویان و تشیع معرفی می گردد و مردم این سرزمین شیعه بودند و وجود بقاع متبرکه ای چون ناصرالحق این موضوع را در تاریخ ایران به اثبات می رساند.

وی این شهرستان را همیشه مهد پرورش علما، فضلا و اندیشمندان نامی دنیا اسلام مطرح نمود و گفت: امروزه نیز دو عالم ربانی هستند که نشر کتاب هایشان برای بسیاری از نوآموختگان و فرهیختگان دین و مذهب رهگشایی بر علم شان شده است.

منفرد با بیان اینکه این شهرستان با وجود این چهره های شناخته شده و جاذبه های طبیعی و آثار ملی چون قله دماوند می تواند گستره ای بر معرفی یک نماد در مازندران و ایران اسلامی گردد، توضیح داد: قله دماوند به عنوان زیباترین و خوش منظره ترین در آثار طبیعی و ملی می تواند هویت بخشی بر مردم سرزمین علویان تبرستان به ویژه شهرستان آمل گردد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل نیز در این جلسه با اشاره به عنوان روز مازندران از کوشش پژوهشگرانی آملی در ثبت این روز در تقویم جلالی ایران عنوان و اعلام کرد: پس از سال ها کوشش با همت استاد هومند در سال 87 14 آبان ماه به عنوان روز مازندران انتخاب و مصوب شد.

محمدرضا شیدفر با بیان اینکه با توجه به مغایرت این روز با فرارسیدن کهن آئین مازندرانی ها به نام تیره ماه سیزه شو در 12 آبان ماه با هماهنگی اداره ارشاد و میراث فرهنگی مراسمی با نام شب شعر بومی سال جاری برنامه ریزی شده و به اجرا درآمد، گفت: در این استان با وجود جاذبه های گردشگری زیاد و آثار تاریخی و باستانی، قله دماوند به لحاظ آثار طبیعی در صندلی ویژه ای قرار گرفته است.

وی اشاره نمود: می توان برای شهرستان آمل نام دماوند را به عنوان نماد فکر کرد چرا که این قله خود نشانه سربلندی و سرافرازی مردم این شهرستان را بیان می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صندلی تاریخی آمل در مازندران احیا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی تاریخی آمل در مازندران احیا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید