جدیدترین مستند محمدرضا اصلانی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، محمدرضا اصلانی با تازه ترین اثر مستندش خانه ای به وسعت آگاهی خواهان حضور در دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت شد.

جدیدترین مستند محمدرضا اصلانی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی سینماحقیقت، خانه ای به وسعت آگاهی در مدت زمان 37 دقیقه، روایت یک دختر غیرایرانی از دانشگاهی است که در آن تحصیل می نماید.

محمدرضا اصلانی با این مستند خواهان حضور در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت گردیده است که در صورت پذیرفته شدن توسط هیات انتخاب، این اثر در دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت رونمایی می گردد.

عوامل فراوری مستند خانه ای به وسعت آگاهی عبارتند از: کارگردان: محمدرضا اصلانی، پژوهشگران: کورش عنبری و محمدرضا اصلانی، تصویربردار: عباس حسین زاده، صدابردار: احمد صابری، صداگذار و تدوینگر: علی احمدی، گوینده متن: زویا تنویر، مدیر فراوری: سعید یداللهی، عکاس: فراز فقیراللهی، دستیار کارگردان: آرمان قندی، تهیه نماینده: دانشگاه تربیت مدرس.

محمدرضا اصلانی فعالیت حرفه ای خود در عرصه سینمای مستند را از سال 1346 و با ساخت فیلم تحسین گردیده جام حسنلو شروع کرد و سپس آثاری نظیر بد بده، با اجازه، چنین نمایند حکایت، تاری خانه، فهرج، مش اسماعیل، ابوریحان بیرونی، میراث، شیشه، کودک و استثمار، چیغ، دل دنیا، خاطرات یک هفتاد و پنج ساله، دست های هگمتانه و تهران، هنر مفهومی را جلو دوربین برد.

ضمن اینکه در سال های 1355 و 1386 به کارگردانی دو فیلم سینمایی شطرنج باد و آتش سبز پرداخت.

ساخت سریال های تلویزیونی سمک عیار، غبار نور، منطق الطیر و نگارش فیلمنامه های خط، سوزن بان، سوی شهر خاموش، تنگنا، مرثیه، صبح روز چهارم، باغ سنگی و مولانای بزرگ هم از دیگر فعالیت های هنری اوست.

وی سال گذشته با نگارش کتاب دگرخوانی سینمای مستند در جایزه کتاب سال تقدیر شد.

طی سال های اخیر، محمدرضا اصلانی ضمن تدریس در دانشگاه های کشور، داوری بسیاری از جشنواره ها را نیز بر عهده داشته است و در آیین اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت نیز از وی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جدیدترین مستند محمدرضا اصلانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مستند محمدرضا اصلانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید