14 جستجوی ویژه گوگل را بشناسید

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، گویا آی تی: شاید بسیاری از کاربران تنها وظیفه گوگل را نمایش سایت های جستجو شده و ارائه بعضی از سرویس های جانبی بدانند اما در این موتور جستجو قابلیت های ویژه ای هم قرار گرفته است. البته این ویژگی ها مثل بعضی از موتور های جستجو پیشرفته نیستند که برای امور خاصی طراحی شده اند اما میتوان با چند ترفند ساده از آنها بهره گرفت.

14 جستجوی ویژه گوگل را بشناسید

ماشین حساب

شما میتوانید از گوگل به اسم یک ماشین حساب بهره ببرید. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد نمایید تا گوگل پاسخ آن را به شما نمایش دهد. پس از نمایش پاسخ گوگل یک ماشین حساب کلیدی را به نشان میدهد که موارد پیشرفته ای در آن قرار گرفته است. از این پس میتوانید به جای استفاده از برنامه های محاسبه گر بر روی گوشی و یا رایانه خود از این سرویس گوگل بهره ببرید.

مبدل واحد

گوگل هم چنین میتواند یک واحد را به واحد دیگر تبدیل نماید. برای انجام این کار کافی است عبارت X unit to unit را جستجو نمایید که حرف X نشانگر اندازه مورد نظر و unit اول و دوم برای معین کردن واحد مبداء و مقصد میباشد. برای مثال وقتی عبارت degrees f to c را تایپ کنید گوگل برای شما تبدیل واحد را از سانتی گراد به فارنهایت انجام میدهد. همچون ماشین حساب مبدل واحد هم پس از نمایش به صورت پیشرفته در خواهد آمد.

شما هم چنین میتوانید دو واحد را با یک دیگر ترکیب نمایید و سپس اقدام به محاسبه مقادیر نمایید.

تبدیل ارز

دیگر امکان قرار گرفته در این موتور جستجو تبدیل اندازه دو ارز به یک دیگر میباشد. برای مثال با نوشتن عبارت usd to cad واحد دلار آمریکا به دلار کانادا تبدیل میگردد. هم چنین اگر قصد دارید اندازه معینی را بدست آورید باید قبل از نوشتن مقادیر عدد مورد نظر را وارد نمایید.

آدرس IP

به یاری گوگل میتوان IP کنونی یک کاربر را معین کرد. برای این کار ضروری است تا عبارت what is my ip را در نوار جستجو تایپ نمایید و سپس IP شما به نمایش در خواهد آمد.

آب و هوا

قسمت آب و هوا یکی دیگر از جستجو های ویژه است که میتواند آب و هوای یک منطقه خاص را برای زمان کنونی و چند روز آینده نمایش دهد. البته اگر مکان خود را معین نکنید گوگل به صورت اتوماتیک مکان شما را شناسایی و آب و هوای آنجا را نمایش میدهد.

طلوع و غروب خورشید

شما هم چنین میتوانید طلوع و غروب خورشید را برای مکانی نشان دهید. کافی است عبارت sunrise و sunset را جستجو کنید. همچون جستجو آب و هوا اگر مکانی را معین نکنید سرویس محل کنونی شما را شناسایی خواهد نمود.

زمان

با تایپ کردن عبارت time زمان کنونی را برای یک محل خاص مشاهده نمایید. برای مثال برای نوشتن time paris زمان کنونی به وقت پاریس برای شما نمایش داده میگردد. اگر فقط عبارت time را جستجو کنید گوگل محل شما را شناسایی خواهد نمود.

ردگیری بسته های پستی

اگر قصد دارید که یک بسته ارسال شده به وسیله سرویس های خدمات پستی را ردیابی نمایید میتوانید شماره سریال آن را در قسمت جستجو بنویسید. این قابلیت گوگل در حال حاضر برای سرویس هایی مثل UPS و Fedex کاربرد دارد. پس از جستجو لینک مربوط به بسته برای شما به نمایش در خواهد آمد.

لغت نامه

گوگل در خود یک دیکشنری را هم جاسازی نموده است. البته منظور ما سرویس Google Translate نیست و این قابلیت به صورت یک لغت نامه واقعی عمل میکند. کلمه Define را بنویسید و سپس لغت مورد نظر را وارد نمایید. گوگل به شما معنی آن کلمه را نمایش میدهد و هم چنین قابلیت های دیگری مثل تلفظ کلمه هم در اختیار قرار میگیرد.

اطلاعات پرواز

برای مشاهده اطلاعات مربوط به یک پرواز میتوانید نام شرکت هواپیمایی و شماره پرواز را تایپ کنید تا اطلاعات مربوط به آن پرواز نمایش داده گردد.

جدول پرواز

یک قابلیت دیگر که میتوانید پرواز های موجود میان دو شهر را آنالیز نمایید. باید عبارتی همچون flights from city to city را تایپ کنید تا گوگل پرواز های موجود برای آن جهت را به همراه اطلاعات دیگر برای شما نمایش دهد. هم چنین میتوانید زمان خاصی را هم برای یک پرواز در نظر بگیرید.

جدول فیلم ها

آیا دوست دارید به تماشای یک فیلم سینمایی بروید؟ گوگل در این راه هم به شما یاری میکند و اطلاعات بسیار گوناگونی را در اختیارتان قرار میدهد. کافی است کد پستی خود را وارد کنید تا بقیه کارها را گوگل انجام دهد.

اطلاعات و آمار

شما میتوانید اطلاعات و آمار های مربوط به شهر ها و کشور های مختلف را مشاهده کنید. برای مثال نرخ بیکاری و یا جمعیت یک منطقه خاص نمایش داده میگردد. این اطلاعات هم چنین به وسیله نمودار ها هم قابل رسم است.

اطلاعات بورس

با جستجوی عبارت مخفف یا نماد یک واحد بورس در گوگل میتوان اطلاعات و قیمت های مربوط به آن را به همراه نمودار ها مشاهده کرد.

منبع: برترین ها

به "14 جستجوی ویژه گوگل را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 جستجوی ویژه گوگل را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید