VAR ایرانی از فصل بعد در لیگ برتر،هر استادیوم 300 هزار دلار

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مبلغ هر سیستم در هر استادیوم حدود 300 هزار دلار است که عدد قابل توجهی است و با توجه به شرایط مالی نمی توانستیم از آن طریق وارد عمل شویم. صدا و سیما هم حق پخش را به ما نمی دهد .

VAR ایرانی از فصل بعد در لیگ برتر،هر استادیوم 300 هزار دلار

سعید فتاحی مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر درباره سمینار دوحه و وضعیت VAR در فوتبال ایران گفت: سیستم VAR سیستمی نیست که فقط بیاید و نصب گردد و مراحل مختلفی که دارد که باید طی گردد. آموزش هایی دارد که در آن داوران و یاری داوران در آن کلاس هایش باید شرکت نمایند. برای ناظران مسابقات و کادر فنی و بازیکنان باشگاه ها حداقل باید 16 بازی به صورت آفلاین از این سیستم استفاده کنیم و برای فیفا ارسال کنیم. در ادامه فیفا دو بازی را انتخاب می نماید و به صورت آفلاین آن را اجرا می کنیم و در نهایت فیفا به ما لایسنس استفاده از این سیستم را می دهد.کشور تایلند از این سیستم بدون مجوز استفاده کرد و با جریمه روبرو شد چون فیفا در این مساله تاکید زیادی دارد و اگر این مراحل طی نگردد به هیچ عنوان درست نیست.

فتاحی ادامه داد:در حال حاضر کارگاه های آموزشی مربوط به این سیستم در بخش داوری و پشتیبانی برگزار شده و امیدواریم برای فصل آینده و قبل از نیم فصل بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

وی درباره اینکه کمیته داوران گفته بود در نیم فصل دوم لیگ سال جاری سیستم VAR به لیگ برتر می آید، گفت:آنها از این مساله اطلاع نداشتند و از مراحل آن باخبر نبودند. تایلند هم به همین اشتباه دچار شده بود. برد بین المللی فوتبال تاکید دارد که حتماً این مراحل طی گردد یا مستقیماً به شرکت سازنده این سیستم مراجعه کنیم و از آن ها این سیستم را خریداری کنیم که ما این کار را نکردیم چون آن سیستم بسیار گران است و باید آن را فصلی خریداری کنیم اما برد بین المللی فوتبال برای کشورهایی که توان مالی زیادی ندارند گفته برای اینکه از این سیستم بهره ببرید باید مراحل و پروسه های پیش بینی شده را طی کنید که قسمتی از این دستگاه در ایران فراوری می گردد و قسمت دیگر آن در خارج از کشور در حال فراوری است که ما در آن قسمت در حال رایزنی هستیم.

فتاحی اضافه نمود:مبلغ هر سیستم در هر استادیوم حدود 300 هزار دلار است که عدد قابل توجهی است و با توجه به شرایط مالی نمی توانستیم از آن طریق وارد عمل شویم. صدا و سیما هم حق پخش را به ما نمی دهد و همینطور فوتبال ما به مشکل برخورده است.

3-350

منبع: ایران ورزشی

به "VAR ایرانی از فصل بعد در لیگ برتر،هر استادیوم 300 هزار دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "VAR ایرانی از فصل بعد در لیگ برتر،هر استادیوم 300 هزار دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید