برانکو &ndash تیم ملی، خبری نیست

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، پاسخ ایوانکوویچ همان نه قبلی است اما حتی اگر قرار به حضورش در تیم ملی ایران باشد، این انتقال دست کم تا بعد از سرانجام فصل جدید لیگ قهرمانان انجام نخواهد شد و شاید بعد از آن هم نشود.

برانکو &ndash تیم ملی، خبری نیست

بر خلاف قراردادهای قبلی برانکو با پرسپولیس که به صراحت قید شده بود در صورت تمایل یک فدراسیون (نه صرفا ایران) برای همکاری با برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی آن کشور او می تواند قرارداد خود را یک طرفه و با پرداخت ضرر و زیان فسخ کند، این بار فقط خطرات احتاقتصادی جانی، شروع جنگ (که در قرارداد تمام مربیان خارجی وجود دارد) و همین طور پرداخت نشدن دو قسط متوالی از قراردادش به عنوان ابزارهای او برای فسخ قرارداد معرفی شده اند. هر چند برانکو سال گذشته با وجود تعویق 9 ماهه در پرداخت مطالبات اقتصادی اش باز هم حاضر به فسخ قرارداد نشد. او همین حالا هم پای قراردادش ایستاده و در واکنش به شایعه سرمربی اش در تیم ملی گفته که دست کم تا یک سال و نیم آینده نمی تواند پرسپولیس را ترک کند.

شایعه سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی را حتی در آن روزهایی که ملی پوشان با کارلوس کی روش به این تورنمنت و آن تورنمنت می رفتند، می شنیدیم. چه برسد به امروز که مرد پرتغالی هم برای همواره از ایران رفته.

این شایعه البته تازگی ندارد و از همان روزی که پروفسور بعد از 9 سال دوری برای امضای قرارداد با پرسپولیس به تهران برگشت، هر چند روز یک بار آن را در گوش مان می خوانند. می گفتند برانکو ایوانکوویچ به شوق حضور دوباره در تیم ملی برگشته و همین کی روش که برود، دوباره او را روی نیمکت تیم ملی خواهیم دید. هر چند رخ دادن چنین اتفاقی خیلی هم دور از ذهن به نظر نمی رسد.

اشتباه نکنید. قرار نیست مرد کروات همین امروز و فردا پرسپولیس را رها کند و برود بالای سر تیم ملی. شاید هم این اتفاق هرگز رخ ندهد اما تا وقتی حرفش که دهان به دهان می چرخد، می توان آن را جدی گرفت. مسئولان فوتبال ایران هم با جدیت پیگیری اش می کردند اتفاقا.

همین سه ما پیش بود که نشستند پای میز مذاکره. درست موقعی که بحث دوری کی روش از ایران اوج گرفته بود و شایعه مذاکره اش با فدراسیون فوتبال کلمبیا مطرح شد، مذاکره با برانکو ایوانکوویچ هم به جدی ترین حالت خود رسید. پاسخ منفی سرمربی کروات پرسپولیس اما همه چیز را متوقف کرد. او برای رد پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران دلایلی آورد که مهم ترینش، فضای نامناسب حاکم بر فوتبال ایران به خاطر دعواهای کی روش و برانکو بود.

ایوانکوویچ همچنین گفت که با تیم ملی ایران به اهدافش رسیده و حالا دنبال قهرمانی در آسیا با پرسپولیس است. اینها را گفته بود اما از اردوی پرسپولیس در کمپ اسپایر قطر زمزمه های دیگری به گوش می رسید. چیزی شبیه به اینکه وسوسه سرمربیگری دوباره در تیم ملی ایران مرد کروات را قلقلک داده باشد. در این تغییر، بیش از همه نقش دوستان قدیمی چشم مان را گرفت اما خب همه چیز خیلی زود به حالت عادی برگشت و برانکو هم انگار فکرش را از تیم ملی آزاد نموده بود. هر چند بدون رضایت باشگاه پرسپولیس نمی توانست برود.

چیزی که هست، این است که برانکو ایوانکوویچ همین چند ماه پیش با پرسپولیس قرارداد جدید امضا کرد و این قرارداد هم دو سال اعتبار دارد. البته نکته مهم تری هم در این قرارداد هست که با نمونه های قبلی اش فرق دارد و پرسپولیس به خاطر آن به گرشاسبی مدیون است چرا که شرط جدایی در صورت دریافت پیشنهاد از تیم های ملی را او از قرارداد برانکو حذف کرد و خودِ برانکو هم به دلیل شرایط نامساعد موجود، موافق حذف کردنش بود. البته این کاملا طبیعی است که مثلا باشگاه پرسپولیس و برانکو یک روز به خاطر تیم ملی ایران یا هر پیشنهاد دیگری برای جدایی با هم به توافق برسند اما شرطی که این مربی را با هر پیشنهاد از پرسپولیس دور کند، دیگر وجود ندارد.

در واقع بر خلاف قراردادهای قبلی برانکو با پرسپولیس که به صراحت قید شده بود در صورت تمایل یک فدراسیون ملی (نه صرفا ایران) برای همکاری با برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی آن کشور او می تواند قرارداد خود را یک طرفه و با پرداخت ضرر و زیان فسخ کند، این بار فقط خطرات احتاقتصادی جانی، شروع جنگ (که این شرط در قرارداد تمام مربیان خارجی وجود دارد) و همین طور پرداخت نشدن دو قسط متوالی از قراردادش به عنوان ابزارهای فسخ قرارداد معرفی شده اند.

هر چند برانکو سال گذشته با وجود تعویق 9 ماهه در پرداخت مطالبات اقتصادی اش باز هم حاضر به فسخ قرارداد نشد و به باشگاه اعلام نمود نخستین رقم دریافتی از حامی اقتصادی را بین بازیکنان تقسیم کند. او همین حالا هم پای قراردادش ایستاده و در واکنش به شایعه حضورش در تیم ملی گفته که تا یک سال و نیم آینده نمی تواند پرسپولیس را ترک کند.

همین حرف را ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس هم تایید نموده: برانکو را به هیچ تیمی نخواهیم داد چرا که با ما قرارداد دارد. قرارداد او تا آخر فصل آینده معتبر است و بحث حضورش در تیم ملی هم اصلا واقعیت ندارد. بحثی مطرح نشده و خود برانکو هم تمایل دارد در پرسپولیس بماند.

یک جمله از سوی مصطفی قنبرپور اما همه این تکذیبیه ها را زیر سوال برد. سرپرست پرسپولیس گفته: برانکو شخصیت بالایی دارد و به این راحتی پرسپولیس را رها نمی کند. مگر اینکه به صلاح کشور و تیم ملی باشد. در واقع موضوع اصلی همین صلاح و مصلحتی است که سرپرست پرسپولیس از آن حرف زده و از آنجا که تیم ملی تا شهریور ماه سال آینده بازی ندارد، باید گفت که برانکو هم فعلا در پرسپولیس ماندنی است.

پاسخ ایوانکوویچ البته همان نه قبلی است اما حتی اگر قرار به حضورش در تیم ملی ایران باشد، این انتقال دست کم تا بعد از خاتمه فصل جدید لیگ قهرمانان که از یک ماه دیگر شروع می گردد، انجام نخواهد شد و شاید بعد از آن هم نگردد.

2 - 770

منبع: ایران ورزشی

به "برانکو &ndash تیم ملی، خبری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو &ndash تیم ملی، خبری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید