لزوم پرهیز از مصرف میان وعده های چرب و شور، مسافران آب کافی بنوشند

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، برلیانت بزرگمهر مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به نکاتی بهداشتی و غذایی که مسافران باید در سفرهای تابستانی رعایت نمایند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به موج سوم سفرهای تابستانی، مسافران باید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و مسمومیتها، در سفر خود به تغذیه سالم و حفظ بهداشت توجه داشته باشند.

لزوم پرهیز از مصرف میان وعده های چرب و شور، مسافران آب کافی بنوشند

بزرگمهر توضیح داد: مهم ترین مسئله استفاده از رستوران های مطمئن و بهداشتی در طول مسیر و شهرها است. مسافران باید توجه داشته باشند که به رستوران هایی که نکات بهداشتی را رعایت نموده و معتبر هستند، استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه الگوی غذایی رستوران ها غذاهای چرب و شور است ادامه داد: این نوع از غذاها برای میانسالان، سالمندان و همه اقشار نامطلوب بوده و موجب فشارخون میگردد. در نتیجه مصرف این غذاها احتمال ایجاد مشکلات قلبی و عروقی را افزایش می دهد.

این مشاور تغذیه همچنین بر مصرف حداقل یک وعده غذای حاضری مانند نان و پنیر یا نان و پنیر و طالبی و غیره توصیه کرد.

بزرگمهر ادامه داد: میان وعده های مصرفی باید چرب و شور نبوده تا موجب مسمومیت و اسهال مسافرتی نگردد.

وی در خصوص مصرف لبنیات نیز شرح داد: لبنیات مصرفی چه در سفر و چه در محل زندگی باید کم چرب بوده تا موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی نگردد. همچنین برای استفاده از پنیر حتماً آن را در آب قرار دهند تا نمک اضافی آن گرفته گردد.

مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران با تاکید بر لزوم شستشوی صحیح سبزیجات عنوان نمود: مسافران تا حد امکان سعی نمایند از میوه و سبزی های موجود در رستوران ها استفاده ننمایند چرا که امکان عدم ضدعفونی کامل در رستوران ها وجود داشته و ممکن است مسافران دچار بیماری های انگلی شوند.

بزرگمهر توضیح داد: یکی از مشکلات اصلی در مسافرتها کمبود مصرف آب است. این امر نیز موجب یبوست گردیده و موجب ایجاد مشکل برای مسافران خواهد نمود. همچنین باید به مصرف آب بهداشتی نیز توجه داشته باشند.

وی بابیان اینکه نباید در مصرف میان وعده ها زیاده روی کرد، اظهارکرد: مسافران در طول سفر خود از استفاده از میان وعده های چرب و شیرین مانند نوشابه ها، چیپس و پفک خودداری نموده و نسبت به بهداشت آنها نیز توجه داشته باشند. مصرف زیاد خوراکی هایی همچون چیپس، پفک و آجیل نیز می تواند موجب ایجاد مشکلات گوارشی در افراد گردد.

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی در خاتمه عنوان داشت: مسافران تابستانی برای داشتن سفری مطلوب پیاده روی، ورزش، مصرف کافی آب و غذاهای بهداشتی را فراموش ننمایند تا دچار مسمومیت های غذایی و اسهال های مسافرتی نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم پرهیز از مصرف میان وعده های چرب و شور، مسافران آب کافی بنوشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم پرهیز از مصرف میان وعده های چرب و شور، مسافران آب کافی بنوشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید