آیا اپل آیفون SE 2 را با قیمت کمتر در بازار نگه می دارد؟

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، بر اساس شایعه های منتشر شده، اپل میخواهد در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) از جدیدترین محصولات خود رونمایی کند که یکی از آن ها آیفون SE 3 است. در رابطه با قیمت این گوشی هم به احتمال زیاد مانند نسل قبلی با قیمت 399 دلار به دست کاربران می رسد. حالا در همین رابطه، تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ نوشته که اپل می تواند به ساخت آیفون SE 2 ادامه دهد ولی قیمت آن را به حدود 200 دلار برساند. اگرچه هیچ مدرک موثقی برای اتخاذ این تصمیم وجود ندارد، اما از طرف دیگر نمی توانیم مزایای چنین تصمیمی را کتمان کنیم.

آیا اپل آیفون SE 2 را با قیمت کمتر در بازار نگه می دارد؟

با چنین قیمتی، اپل می تواند سهم بازار خود را در بازار کشورهای فقیر به طور قابل توجهی افزایش دهد. همان طور که احتمالا می دانید، اپل هیچ وقت آیفون 200 دلار عرضه ننموده و نسل دوم آیفون SE مانند نسل قبلی مقرون به صرفه ترین گوشی این شرکت محسوب می گردد. اما این تحلیلگر پیش بینی نموده که به علت کاهش قیمت قطعات استفاده شده، اپل حالا می تواند قیمت نسل دوم آیفون SE را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

گویا در سال 2020 هزینه قطعات استفاده شده برای آیفون SE 2 حدود 200 دلار بوده است و این یعنی اپل نمی توانسته گوشی فوق را با چنین قیمت پایینی راهی بازار کند. اما حالا قیمت قطعات این گوشی تا حد زیادی کاهش یافته است. همان طور که احتمالا می دانید، اپل از جمله شرکت هایی است که برای محصولات خود همیشه حاشیه سود قابل توجهی را در نظر می گیرد. بنابراین اگر آیفون SE 2 با قیمت 200 دلار عرضه گردد مطمئنا سود چندانی به خزانه این شرکت نمی رسد. اما از طرف دیگر اپل می تواند با افزایش شمار کاربران زیست بوم خود، با فروش سرویس ها و دیگر محصولات خود به این دسته از کاربران همین کاهش سود را جبران کند.

مدیران اپل عمدتا به بازار گوشی های پرچم دار توجه نشان می دهند و هیچ وقت این شرکت به طور جدی بازار گوشی های مقرون به صرفه قیمت را هدف قرار نداده است. اما از سوی دیگر، همین شرکت همیشه نسل های قبلی آیفون را بعد از معرفی مدل های نو، با قیمت پایین تری راهی بازار می نماید. به عنوان مثال بعد از معرفی آیفون 13، این شرکت قیمت آیفون 12 را پایین آورد و ضمناً ساخت آیفون 11 هم همچنان ادامه دارد که در حال حاضر با قیمت 499 دلار به فروش می رسد؛ یعنی این گوشی بعد از آیفون SE 2 مقرون به صرفه ترین آیفون محسوب می گردد.

در این میان باید خاطرنشان کنیم که در حال حاضر اپل همچنان فراوری آیپاد تاچ را متوقف ننموده است زیرا بخشی از کاربران ساکن کشورهای فقیر که توانایی خرید آیفون را ندارند، با خرید این گجت می توانند به عضوی از زیست بوم اپل تبدیل شوند. اپل در سال 2019 مدل نو آیپاد تاچ را عرضه کرد و از آن سال تا حالا دیگر مدل نوی برای این گجت عرضه نشده است. در حال حاضر مدل 32 گیگابایتی این گجت با قیمت 199 دلار به فروش می رسد و این یعنی آیفون SE 2 با قیمت 199 دلار جایگزین ایدئالی برای آن خواهد بود.

با وجود اینکه چنین کاری اصلا غیر منطقی نیست، ولی به احتمال زیاد اپل ساخت آیفون SE 2 را متوقف خواهد نمود و کاربران برای بهره گیری از مقرون به صرفه ترین مدل آیفون چاره ای جز خرید آیفون SE 3 نخواهند داشت. همانطور که احتمالا می دانید، این گوشی از چیپست A15 بهره می برد و در نتیجه از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نماید. از نظر طراحی هیچ تفاوتی بین این گوشی و نسل قبلی آن وجود ندارد ولی از سوی دیگر باید انتظار استفاده از دوربین بهتری را داشته باشیم.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا اپل آیفون SE 2 را با قیمت کمتر در بازار نگه می دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اپل آیفون SE 2 را با قیمت کمتر در بازار نگه می دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید