آیفون 12 پس از معرفی سری آیفون 13 شانس زیادی برای رقابت با پرچم داران اندرویدی دارد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، با نزدیک شدن به ماه سپتامبر، علاقه مندان به دنیای فناوری خود را برای تماشا یکی از مجذوب نماینده ترین محصولات سال، یعنی آیفون آماده می نمایند. طبق آنچه تا کنون اعلام شده، اپل سال جاری در هفته سوم سپتامبر از آیفون 13 رونمایی خواهد نمود. اما آیا پس از معرفی نسل نو و کاهش قیمت نسل های قبلی، می توان به آیفون 12 به اسم یک گزینه ارزشمند نگاه کرد؟

آیفون 12 پس از معرفی سری آیفون 13 شانس زیادی برای رقابت با پرچم داران اندرویدی دارد

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به آنالیز آیفون های نو بپردازیم. تغییرات بخش نمایشگر آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس نسبت به نسل قبل به جایگزین شدن نمایشگر 120 هرتزی ProMotion خلاصه می گردد. با توجه به اینکه امروزه حتی میان رده های اندرویدی هم به این استاندارد مجهز شده اند، نمی توان خیلی از این تغییر هیجان زده شد.

با این حال، در دنیای اپل هیچ چیزی به اسم تغییر کوچک وجود ندارد و این شرکت همواره سعی می نماید تکامل یافته ترین نسخه موجود از یک ویژگی را به بازار ارائه کند. بنابراین، هواداران این برند حتما مشتاق تماشا نمایشگرهای نو خواهند بود.

البته این نمایشگرهای سریع تر فقط به نسخه های پرو محدود است و آیفون 13 و 13 مینی همچنان نمایشگرهایی مشابه نسل قبل خواهند داشت. بنابراین، خانواده آیفون 12 در این بخش همچنان انتخاب مناسبی به نظر می رسند.

اما اگر به سایر مشخصات سخت افزاری و نرم افزار بپردازیم، باید گفت آیفون 13 و برادرانش با توجه به استفاده از چیپ نو A15 Bionic قدرت بیشتری نسبت به سری آیفون 12 خواهند داشت. البته سخت افزار استفاده شده برای آیفون 12 هنوز هم یکی از رجحانن های موجود است.

تغییر دیگری که در شایعات و خبرها به آن اشاره شده به بخش دوربین مربوط است که قرار است در این نسل از لنزهای بزرگتر و بهبود یافته استفاده گردد که البته باز هم ممکن است بعضی از رجحان ها فقط به نسخه های پرو محدود باشند.

با توجه به اینکه پس از معرفی آیفون 13، سری آیفون 12 هم به روز رسانی نو سیستم عامل را دریافت می نمایند، نمی توان گفت در این بخش رجحان چشمگیری را از مدل های نو شاهد هستیم.

آیا آیفون 12 و 12 مینی رقبای جدی تر برای پرچم داران اندرویدی خواهند بود؟

سری آیفون 12 همان نسلی است که بالاخره بعد از چند سال طراحی مورد علاقه کاربران را ارائه کرد. این سری در حال حاضر با اختلاف پرفروش ترین گوشی های بازارهای جهانی هستند و بی شک طراحی نو آن ها در پیروزیت شان بی تاثیر نبوده است.

از فاکتورهای مهم دیگر می توان به دوربین و عمر باتری و بعلاوه ابعاد مناسب این گوشی ها اشاره نمود، به خصوص آیفون 12 و 12 مینی که از مناسب ترین گزینه ها برای کاربرانی هستند که با یک دست با گوشی خود کار می نمایند.

اما شاید مهم ترین علتی که خیلی از کاربران را از خرید آیفون 12 منصرف نموده است، قیمت آن باشد. اگر بخواهیم اشاره دقیق تری داشته باشیم، خود اپل با معرفی آیفون 12 مینی با قیمت 699 دلار باعث شد بعضی از کاربران از خرید آیفون 12 منصرف شوند و به سراغ نسخه مینی بروند یا با پرداخت مبلغی بیشتر، نسخه های بزرگتر را که ویژگی های مجذوب کننده تری دارند انتخاب نمایند.

البته این به این معنی نیست که محبوبیت نسخه مینی بسیار بیشتر است و گواه آن هم مقدار فروش ناامید نماینده این نسخه است. این در حالی است که نسخه های دیگر همچنان به خوبی به فروش می رسند.

در حال حاضر، آیفون 12 با قیمت پایه 799 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی به فروش می رسد که چندان وسوسه نماینده نیست. اما با معرفی سری آیفون 13 ممکن است ورق برگردد و استقبال از آیفون 12 افزایش یابد.

همان طور که می دانید، پس از معرفی آیفون 13 قطعا قیمت آیفون 12 و 12 مینی به مقدار چشمگیری کاهش می یابد. انتظار داریم پس از معرفی نسل نو تغییرات قیمتی به صورت زیر باشد:

  • آیفون 12 مینی نسخه 64 گیگابایت از 699 دلار به 599 دلار
  • آیفون 12 مینی نسخه 128 گیگابایت از 749 دلار به 649 دلار
  • آیفون 12 نسخه 64 گیگابایت از 799 دلار به 699 دلار
  • آیفون 12 نسخه 128 گیگابایت از 849 دلار به 749 دلار

همان گونه که مشاهده می کنید، پس از معرفی خانواده آیفون 13 و کاهش قیمت نسل های قبل، قیمت آیفون 12 دقیقا به قیمت فعلی آیفون 12 مینی می رسد که قطعا با استقبال بیشتری از سوی کاربرانی که در پی هزینه کمتر هستند روبرو خواهد شد.

نقشه هوشمندانه اپل برای تصاحب بازار باز هم جواب می دهد

کوپرتینویی ها با استراتژی هوشمندانه کاهش قیمت نسخه های استاندارد و مینی پرچم داران سال قبل در واقع با یک تیر دو نشان می زنند:

نخست اینکه آیفون 12 مینی با قیمت نو شانس بیشتری در بازار خواهد داشت. با توجه به اظهار نظرها، یکی از عوامل عدم پیروزیت این گوشی کامپکت، قیمت بالای آن بوده است. اما با قیمت نو، این نسخه می تواند به یک رقیب مناسب برای سایر مدل های کامپکت موجود در بازار تبدیل گردد.

البته گفتنی است که بعضی کاربران که خیلی به مشخصات سخت افزاری دقیق نیستند و درگیر این اعداد و ارقام نمی شوند، با این طرز فکر که به علت وجود پسوند مینی در نام این نسخه، احتمالا با دستگاهی با قدرت کمتر، باتری ضعیف تر و امکانات کمتر روبرو هستند از خرید آن صرف نظر نموده اند.

اما در واقعیت تنها تفاوت آیفون 12 و 12 مینی ابعاد باتری آن هاست. به جز این مورد، باقی مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این دو نسخه با یکدیگر تفاوتی ندارند.

دومین برد اپل در این ماجرا افزایش محبوبیت آیفون 12 است. در واقع اپل با این کار آیفون 12 را بار دیگر به بازار معرفی خواهد نمود. برای درک بهتر مقصود ما به آمار پرفروش ترین گوشی های هوشمند سال های گذشته توجه کنید:

  • سال 2018: آیفون 8 (معرفی شده در سال 2017)
  • سال 2019: آیفون XR (معرفی شده در سال 2018)
  • سال 2020: آیفون 11 (معرفی شده در سال 2019)

با این اوصاف، قطعا شما هم متوجه زیرکی کوپرتینویی ها و تسلط آن ها بر بازار پرچم داران شده اید. در نتیحه، آیفون 12 هم با توجه به نکات مثبت بسیاری که دارد می تواند به ستاره سال تبدیل گردد و پرچم داران اندرویدی را به چالش بکشد.

چالش اندرویدی ها

با توجه به اینکه بیشتر بهبودهای ایجاد شده در خانواده آیفون 13 به مدل های پرو و پرو مکس محدود می گردد، می توان گفت نسخه های استاندارد و مینی پرچم داران سال گذشته همچنان شانس خوبی برای فروش دارند. پیش بینی می گردد آیفون 13 و 13 مینی تغییرات اندکی را تجربه نمایند که بیشتر روی بهبود عملکرد دوربین فوق عریض و ناچ کوچکتر متمرکز خواهند بود.

بنابراین، اگر آیفون های 13 و 13 مینی که قطعا با قیمت بالایی معرفی خواهند شد، فروش مناسبی را برای اپل به ارمغان نیاورند، این شرکت هنوز این شانس را دارد که با آیفون های سال گذشته خود به جنگ پرچم داران اندروید برود. تیم کوک و همکارانش سال هاست با همین استراتژی توانسته اند سود خوبی کسب و صندلی خود در بازار را هم تثبیت نمایند.

البته نباید فراموش کرد که پس از عرضه آیفون 13، فروش آیفون 11 هم ادامه خواهد داشت و این گوشی با قیمت 499 دلار به فروش می رسد که حتی برای یک پرچم دار دو سال پیش همچنان قیمت بسیار مناسبی است. زیرا این گوشی حداقل تا 3 یا 4 سال دیگر پشتیبانی نرم افزاری دریافت خواهد نمود.

در نهایت، بی صبرانه منتظر فهرست 10 گوشی پرفروش سال جاری هستیم تا ببینیم آیا هیچ یک از پرچم داران اندرویدی پیروز می شوند در آن صندلیی برای خود کسب نمایند. آخرین باری که یک پرچم دار اندرویدی در فهرست 10 گوشی پرفروش سال نهاده شد، سال 2018 بود که سری گلکسی S9 سامسونگ در رده های 7 و 8 این فهرست ایستادند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 12 پس از معرفی سری آیفون 13 شانس زیادی برای رقابت با پرچم داران اندرویدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 پس از معرفی سری آیفون 13 شانس زیادی برای رقابت با پرچم داران اندرویدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید