البرز سال جاری حتی یک روز هم هوای پاک نداشته است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرنگاران/البرز مدیرکل محیط زیست البرز گفت: متاسفانه از ابتدای سال تا به امروز حتی یک روز هم شرایط هوای پاک در البرز به ثبت نرسیده است.

البرز سال جاری حتی یک روز هم هوای پاک نداشته است

فردین حکیمی در گفت وگو با وبلاگ ساعت مچی با اشاره به اینکه متاسفانه کیفیت هوای سال جاری البرز مثل بسیاری دیگر از استان ها شرایط خوبی ندارد، اظهار کرد: البرزنشینان نیمی از روزهای سال را در هوایی آلوده برای گروه های حساس نفس کشیدند و در سایر روزها هم کیفیت هوا چنگی به دل نمی زد.

وی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای سال تا به امروز حتی یک روز هم شرایط هوای پاک در البرز به ثبت نرسیده است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از کیفیت بد هوای البرز ناشی از فعالیت منابع متحرک مثل خودروها است، گفت: ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی و سوخت غیر استاندارد مهمترین دلایل آلودگی هوای البرز است.

این مسئول افزود: نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی کرج فرسوده است و بسیاری از خودروهایی که در استان تردد دارند برگه معاینه فنی ندارند و در کنار این موارد، بنزین یورو چهار جز در کرج در سایر شهرستان های استان توزیع نمی گردد.

حکیمی تاکید نمود: هوا سیال است و وقتی سوخت استاندارد در سایر شهرستان ها توزیع نگردد، تاثیرش را در کیفیت کلی هوای استان می گذارد.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: علاوه بر این، تعداد زیادی معدن در غرب استان فعالیت دارد، منابع آب های زیرزمینی روز به روز کمتر می گردد، جمعیت ساکن در البرز بیشتر و به تبع آن به تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی نیز اضافه می گردد که همگی بر کیفیت هوا تاثیر منفی دارند.

وی تاکید نمود: تردد خودروهای سنگین در اتوبان کرج - قزوین هم نقش به سزایی در آلودگی هوای البرز دارد.

وی افزود: تا زمانی که تکالیف قانون هوای پاک به وسیله مسئولین و مردم رعایت نگردد، نباید به تغییر در شرایط موجود امیدوار باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "البرز سال جاری حتی یک روز هم هوای پاک نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "البرز سال جاری حتی یک روز هم هوای پاک نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید