راهنمای سفر به تور گرجستان

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، گرجستان کشوری است که اگر یکبار به آن سفر کنید باز هم متقاضی خواهید بود . این کشور اوراسیایی آرامشی وصف نشدنی و مردمانی خونگرم و مهربان دارد . گرجستان با سواحل زیبای باتومی و جاذبه های دیدنی شهر تاریخی و مدرن تفلیس در منطقه شناخته شده و هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر می باشد . این سرزمین کهن در گذشته بخشی از خاک ایران بوده لذا داشتن مناسبات تاریخی ، فرهنگی ، آداب و رسوم مشترک با ایرانیان دور از انتظار نخواهد بود . در ادامه سعی شده بیشتر درباره گرجستان شرح داده گردد با ما همراه باشید .

راهنمای سفر به تور گرجستان

تقسیمات کشوری ، موقعیت و جغرافیای گرجستان

گرجستان سرزمینی است که در غرب آسیا و شرق اروپا در منطقه قفقاز واقع شده است . این کشور دیدنی با مساحتی بالغ بر 69 هزار کیلومتر مربع از شمال توسط روسیه ، از جنوب شرقی با آذربایجان ، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از غرب با دریای سیاه احاطه شده است . گرجستان نزدیک به 1970 مرز زمینی و آبی دارد و با حداکثر عرض 200 کیلومتر و طول تقریبی 370 کیلومتر کشوری کوچک با جاذبه های دیدنی متعدد می باشد . در تقسیمات کشوری و اداری سرزمین گرجی ها از 8 استان ، یک منطقه خودمختار (اوستیای جنوبی) و 2 جمهوری خودمختار (آجاریا و آبخازیا) تشکیل شده است .

شهرهای گرجستان

شهر تاریخی تفلیس پایتخت سیاسی و اداری و همچنین بزرگترین شهر گرجستان است که قرن ها قبل بنیان گذاری شده است . این شهر که در مرکز منطقه قفقاز واقع شده در طول قرون گذشته روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و بارها مورد تهاجم دولت ها و امپراتوری های دیگر قرار گرفته است . علاقه مندان با گشت زدن در میان کوچه ها ، خیابان ها و جاذبه های تفلیس می توانند گوشه هایی از این پیشینه را در معماری بناها بیابند .

دومین شهر بزرگ گرجستان باتومی است که به عنوان مرکز جمهوری خودمختار آجاریا فعالیت می نماید . این شهر که بر کرانه دریای سیاه واقع شده در قرن هشتم میلادی تاسیس شده و امروزه در جذب گردشگر یکی از بهترین ها در اوراسیا به شمار می آید . جاذبه های باتومی شامل سواحل فوق العاده برای استراحت و تفریح ، دیدنی های طبیعی ، برج ها و اماکن تاریخی می باشد که بیشتر از هر چیزی سواحل و تفریحات رایج در آن موجب سفر به باتومی می شود .

از دیگر شهرهای مهم گرجستان می توان به کوتائیسی ، روستاوی ، گوری ، پوتی ، سوخومی ، متسختا ، چیاتورا ، تقیبولی ، زوگدیدی ، تسقالتوبو ، تقوارچلی ، تلاوی و تسخینوالی اشاره کرد .

کمی بیشتر درباره گرجستان

با اینکه در قرن های گذشته گرجستان مورد ناملایمت قرار گرفته و اتفاقات زیادی در آن اتفاق افتاده اما امروزه با فضایی آرامش بخش و امن به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل شده است . این کشور آمیخته ای از پستی ها و بلندی ها ، سواحل سحرآمیز ، کلیساهای معروف ، بناهای تاریخی ، طبیعت چشم نواز ، کوچه پس کوچه های سنگفرش شده ، گونه های گیاهی و جانوری مختلف و ... است . گرجستان هر آنچه که از یک مقصد ایده آل گردشگری انتظار می رود را در خود جای داده است . توجه داشته باشید که زبان رسمی مردم این کشور زبان گرجی است و واحد پول گرجستان لاری می باشد . عمده جمعیت این کشور را اقلیت هایی چون گرجی ، روسی ، ارمنی و آذری تشکیل می دهند و مردم بومی گرجستان غالبا مسیحی می باشند .

دانستن درباره گرجستان به مسافران یاری می نماید تا سفرشان دلچسب تر شود . اگر قصد سفر به گرجستان را دارید آشنایی با مواردی چون جاذبه های گرجستان ، تفریحات گرجستان ، هتل های گرجستان ، بلیط هواپیما گرجستان ، مراکز خرید گرجستان و آب و هوای گرجستان الزامی است . با این کار بهترین ها شناسایی شده و گزینه های مورد علاقه انتخاب می شود .

گرجستان کشوری اوراسیایی در جنوب قفقاز است که با تاریخی پر فراز و نشیب بین کشورهای ترکیه ، ارمنستان ، روسیه و آذربایجان و همچنین دریای سیاه محصور شده است . این کشور با نزدیک به 70 هزار کیلومتر مربع وسعت هیچ مرز مشترکی با ایران ندارد . گرجستان حدود 3.7 میلیون نفر جمعیت دارد و زبان رسمی آن زبان گرجی می باشد . زیبائی ها و جاذبه های گرجستان در منطقه قفقاز زبانزد است و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید . گردشگران برای سفر به این کشور چند راه پیش رو دارند که انتخاب بهترین راه سفر به گرجستان بر عهده گردشگر می باشد .

تفلیس پایتخت گرجستان است اکثریت مردم این سرزمین مسیحی هستند و از کلیسای ارتدوکس گرجی پیروی می نمایند . واحد پول گرجی ها لاری است و تفلیس و باتومی محبوب ترین شهرهای توریستی این کشور می باشند . در گرجستان چندین قوم زندگی می نمایند که گرجی ها با بیش از 80 درصد جمعیت بزرگترین قوم این کشور می باشند . گرجی ها مردمانی مهمان نواز ، مهربان و شاد هستند و برای روزهای خاص برنامه های جذابی تدارک می بینند .

یکی از مهمترین کارها قبل از سفر به هر کشور خارجی دریافت ویزاست . اما گردشگرانی که راهی گرجستان هستند باید بدانند که طی توافقات اجرا شده ایرانیان به مدت 45 روز بدون اخذ ویزای گرجستان می توانند به این کشور سفر نمایند . همانگونه که بیان شد برای سفر به گرجستان راه های مختلفی وجود دارد . گردشگران می توانند با تور گرجستان همراه شده و به این کشور سفر نمایند و یا سفر به صورت شخصی را ترجیح داده و یکی از مناسب ترین راه ها را انتخاب نمایند .

1 . تورهای گرجستان

تورهای گرجستان به دو صورت زمینی و هوایی برگزار می شود که هر کدام مزایای مخصوص به خود را دارند . در تور هوایی گرجستان زمان کمتری در راه هستید و می توانید بیشتر زمان خود را به تفریح و گردش در شهرهای گرجستان بپردازید . اما در تور زمینی گرجستان در طول جهت با گذر از شهرهای مختلف می توان زیبائی های منطقه را از نظر گذراند و لذت برد . گاهی تور گرجستان به صورت ترکیبی با ارمنستان برگزار می شود .

**توجه داشته باشید که وبلاگ ساعت مچی در زمینه تور هوایی گرجستان فعالیت می نماید و تور زمینی در تخصص ما نیست **

2 . سفر شخصی

بعضی از افراد ترجیح می دهند برنامه ریزی برای سفر را خود به دست گرفته و راهی متفاوت را برای سفر به کشور گرجستان انتخاب نمایند . این سفر می تواند با هواپیما ، اتوبوس و یا خودرو شخصی باشد در ادامه برای هر روش توضیحی مختصر ارائه شده است .

2.1 سفر به گرجستان با هواپیما

بهترین راه سفر به گرجستان از نظر بعضی ها استفاده از هواپیما می باشد . با اینکه جهت هوایی از دیگر راه ها هزینه بیشتری برای مسافر در بر دارد اما باز هم خیلی ها هوادار این راه هستند . از تهران به تفلیس ایرلاین های داخلی و خارجی پرواز مستقیم دارند که قیمت آن ها متغیر می باشد . گردشگران برای خروج از کشور باید مبلغی به عنوان عوارض پرداخت نمایند این مبلغ برای سفر هوایی 75000 تومان می باشد که به صورت اینترنتی و یا حضوری قابل پرداخت می باشد .

2.2 سفر به گرجستان با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از ارزان ترین شیوه های سفر می باشد . کسانی که تمایل دارند با هزینه ای حداقل سفری دلچسب داشته باشند می توانند سفر به گرجستان را با اتوبوس امتحان نمایند . از تهران (پایانه آزادی) به گرجستان اتوبوس مستقیم وجود دارد اما اگر تمایل داشته باشید در شهرهای دیگر نیز کمی گشت و گذار داشته باشید می توانید ابتدا با اتوبوس به باکو یا ایروان رفته و بعد از کمی استراحت و گردش دوباره با اتوبوس راهی گرجستان شوید .

2.3 راه های ترکیبی

برای رسیدن به گرجستان می توان برای طی مسافت بین تهران و باکو و یا تهران و ایروان از جهت هوایی استفاده نمود و از آنجا با استفاده از قطار و یا اتوبوس راهی گرجستان شد . همچنین می توان با اتوبوس به باکو یا ایروان سفر کرد و برای باقی جهت از هواپیما و یا قطار استفاده نمود .

2.4 سفر به گرجستان با خودرو شخصی

سفر به گرجستان با خودرو شخصی برای کسانی مناسب است که از نظر زمانی در مضیقه نیستند . آنان می توانند در طول جهت به شهرهای مختلف سر زده و جاذبه های آن ها را ببینند . فقط توجه داشته باشید که برای این نوع سفر باید گواهینامه بین المللی و پلاک بین المللی داشته باشید . بهتر است عوارض خروج از کشور (مبلغ 25000 تومان) را قبل از حرکت پرداخت کنید تا در مرز معطل نشوید .

برای ورود به گرجستان با خودرو مرزهای مختلفی وجود دارد که در ادامه چند نمونه از آن ها ارائه شده است .

  • مرز نوردوز (مرز مشترک ایران و ارمنستان) و مرزهای ساداخلو ، باورا ، گوگووان و پیروویلون (مرز مشترک ارمنستان و گرجستان)
  • مرز آستارا و بیله سوار (مرز مشترک ایران و آذربایجان) و مرزهای پل قرمز ، تسودنا و واختانسیگی (مرز مشترک آذربایجان و گرجستان)
  • مرزهای بازرگان و رازی (مرز مشترک ایران و ترکیه) و مرز سارپی و واله (مرز مشترک ترکیه و گرجستان)
منبع: لذت سفر

به "راهنمای سفر به تور گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تور گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید