امارات در حال احداث بندری اختصاصی در جزیره اشغالی یمن

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، منابع محلی در جزیره سقطری یمن با انتشار ویدئویی، فاش کردند که امارات در حال احداث بندری اختصاصی در داخل پایگاه نظامیِ واقع در نزدیکی بندر اصلی این جزیره اشغال شده در جنوب شرق یمن است.

امارات در حال احداث بندری اختصاصی در جزیره اشغالی یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت مچی به نقل از القدس العربی، فعالان مجازی در جزیره اشغال شده سقطری واقع در جنوب شرق یمن با انتشار ویدئویی، فاش کردند که نیروهای امارات متحده عربی در حال ساخت یک بندر اختصاصی در یک پایگاه نظامی است که در نزدیکی بندر اصلی این جزیره قرار گرفته است.

طبق این فایل ویدئویی، پایگاه لشالیهات پایگاه نظامی جدید امارات در این منطقه است. منابع محلی در این جزیره اعلام کردند که نیروهای اماراتی در امتداد ساحل این جزیره منطقه ای با وسعت زیاد را دیوارکشی نموده و تحت مراقبت شدید قرار داده اند.

منابع محلی افزودند، نیروهای اماراتی در حال زیرسازی مساحت وسیعی از ساحل هستند تا یک بندر اختصاصی در جزیره سقطری برای خود احداث نمایند. پیشتر امارات کوشش می کرد اقدامی مشابه در بندر حولاف انجام دهد که تحت نظارت شبه نظامیان هوادار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن است.

سقطری، یک مجمع الجزائر یمنی شامل 6 جزیره و دارای صندلی راهبردی ویژه ای در اقیانوس هند ، شاخ آفریقا و خلیج عدن است. نقش جزیره سقطری در سناریو مطلوب اماراتی ها یعنی نفوذ بر جنوب و جلوگیری از تبدیل شدن عدن به رقیبی برای دبی هست. اشغال سقطری این فرصت را به امارات می دهد که بتواند خلیج عدن و جهت عبوری به باب المندب را کنترل نماید.

بعضی از رسانه های یمنی نیز تاکید کردند که نیروهای اماراتی بندر اختصاصی دیگری در شهر المکلا در استان عدن دارند که از آن برای انتقال اسرا و کالاهای نامشخص استفاده می نمایند. همچنین این نیروها از این بندر برای انتقال محققان آمریکایی که در زندان های سری تحت کنترل امارات کار می نمایند، استفاده می گردد.

اهالی جزیره اشغال شده سقطری بارها، تظاهراتی را علیه اشغال نظامی این جزیره یمنی توسط امارات برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "امارات در حال احداث بندری اختصاصی در جزیره اشغالی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات در حال احداث بندری اختصاصی در جزیره اشغالی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید