ایزدی: هیچ محدودیت بین المللی برای فراوری موشک بالستیک و غیر آن وجود ندارد ، توهمات مقامات آمریکایی قابل قبول نیست

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: با توجه به اینکه هیچ محدودیت بین المللی برای فراوری موشک چه از نوع بالستیک و چه از نوع دیگر آن وجود ندارد این توهمات مقامات آمریکایی برای ایران قابل قبول نیست.

ایزدی: هیچ محدودیت بین المللی برای فراوری موشک بالستیک و غیر آن وجود ندارد ، توهمات مقامات آمریکایی قابل قبول نیست

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ ساعت مچی، در خصوص واکنش وزیر امور خارجه آمریکا به پرتاب ماهواره ظفر ایران و اینکه او این اقدام ایران را در راستای توسعه موشک های بالستیک ارزیابی نموده بود و همچنین وزارت خارجه فرانسه نیز این اقدام را نقض قطعنامه 2231 خوانده بود، گفت: این ادعا که ایران در حال توسعه موشک های بالستیک بوده است کاملا از طرف مقامات ایرانی رد شده است، اما ظاهرا مقامات آمریکایی و فرانسوی فراموش کردند که هیچ توافق نامه بین المللی در محدودیت استفاده از موشک های بالستیک در دنیا وجود ندارد.

وی افزود: برخلاف استفاده از بمب اتم که در خصوص آن توافق نامه ای در ان پی تی وجود ندارد و اگر کشوری ان پی تی را امضا نموده باشد نباید به سمت ساخت بمب اتم برود، اما در خصوص موشک های بالستیک توافق نامه ای بین المللی وجود ندارد که ایران به آن پیوسته یا نپیوسته باشد.

ایزدی با بیان اینکه اظهارات مقامات آمریکایی در حوزه تست موشک های بالستیک فراتر از اینکه اقدام ایران تنها تست ماهواره ظفر بوده است، تاکید نمود: حرف غیرقابل قبول است به دلیل اینکه آمریکایی ها بار ها ایران را تهدید به حمله نظامی کردند و چند هفته پیش رئیس جمهور آمریکا شخصا گفته بود که 52 نقطه ایران را از جمله مراکز فرهنگی هدف قرار خواهد داد این در حالی است که با این گونه تهدیدات آمریکایی ها توقع دارند که ایران توانمندی موشکی نداشته باشد.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ محدودیت بین المللی برای فراوری موشک چه از نوع بالستیک و چه از نوع دیگر آن وجود ندارد این توهمات مقامات آمریکایی برای ایران قابل قبول نیست.

وی در خصوص بیانیه وزارت خارجه مبنی بر نقض قطعنامه 2231 توسط ایران نیز گفت: این بیانیه نیز بحث نامربوطی است، چون ایران براساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی هسته ای برنامه ای برای ساخت بمب اتم ندارد و چنین کشوری (ایران) نمی تواند بمب اتم را روی موشک چه از نوع بالستیک و چه غیربالستیک آن سوار کند، چون اساسا توانایی و قصد ساخت و فراوری آن را ندارد لذا نقض قطعنامه 2231 نیز حرفی نامربوط و غیرقابل قبول است.

ایزدی با بیان اینکه به نظر می رسد کشور ما بعد از مدت طولانی که برنامه فضایی خود را متوقف نموده بود به تدریج به شرایط قبلی خود برمی گردد، بیان نمود: اساسا جمهوری اسلامی چه در این حوزه کاری انجام دهد و چه اقدامی انجام ندهد طرف مقابل حرف های نامربوط و تهدیدات خود را دارد پس چه بهتر که کشور در این حوزه نیز توانا و قدرتمند گردد و بدون توجه به گزافه گویی مقامات آمریکایی و اروپایی جهت پیشرفت را طی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایزدی: هیچ محدودیت بین المللی برای فراوری موشک بالستیک و غیر آن وجود ندارد ، توهمات مقامات آمریکایی قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: هیچ محدودیت بین المللی برای فراوری موشک بالستیک و غیر آن وجود ندارد ، توهمات مقامات آمریکایی قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید