بچه ها باید هفته ای یک بار خوراک مرغ بخورند

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مرغ حاوی پروتئین بوده و موجب تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن بچه ها می گردد.

بچه ها باید هفته ای یک بار خوراک مرغ بخورند

به گزارش خبرنگار تمام افراد می دانند که یکی از مهم ترین منابع پروتئین گوشت مرغ است و خانواده ها باید این نوع ماده غذایی را در برنامه غذایی خود و به خصوص بچه ها قرار دهند. باید بدانید که مرغ بهترین جایگزین برای گوشت قرمز است.

بچه ها باید مقدار کمی گوشت قرمز بخورند تا دچار کم خونی در دوران رشد نشوند. کمبود آهن یک نوع خطر بزرگ محسوب می گردد که سلامت بچه ها را در سنین پایین تهدید می نماید. هرچند آهن موجود در گوشت قرمز به سادگی جذب می گردد، اما کودک خردسال می تواند مواد معدنی مورد احتیاجش را به وسیله مصرف غلات آماده و نان پخته شده، میوه های خشک نظیر کشمش، اسفناج، لوبیا، عدس، تخم مرغ، بعضی ماهی ها و گوشت تیره هم تأمین کند.

بچه ها کمتر از 10 سال باید هفته ای یکبار مرغ مصرف نمایند. مرغ سرشار از پروتئین بوده و بدون چربی است. معمولا پروتئین برای مدت زمان طولانی فرد را سیر نگه می دارد و باعث کاهش وزن، تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن بچه ها می گردد.

ماده غذایی که پروتئین روزانه شما را تامین می نماید

بعضی بچه ها از مصرف سبزی ها پرهیز می نمایند با این حال رشدشان فرایند رضایت بخشی دارد. شاید یک دلیل آن این است که بچه ها با علاقه پیدا کردن به میوه های شیرین که ممکن است جایگزین مناسبی برای سبزی ها باشد، این کمبود را جبران می نمایند. توت فرنگی و پرتقال جایگزین مناسبی برای اسفناج، جهت تأمین اسید فولیک ضروری بدن است. موز که منبع غنی پتاسیم است، می تواند جایگزین سیب زمینی باشد و مرکبات را می گردد به جای کلم بروکلی مصرف کرد تا احتیاج بدن به ویتامین ث برطرف گردد. اما اگر اگر کودک به طور عادی از سبزی دوری کرد، بهتر است این نوع مواد را گاهی در برنامه غذایی آن ها بگنجانید تا به خوردن آن عادت نمایند. سبزی ها علاوه برداشتن ویتامین ها دارای مواد معدنی هم هستند.

پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است که برای بدن مضر است، به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بچه ها باید هفته ای یک بار خوراک مرغ بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها باید هفته ای یک بار خوراک مرغ بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید