ترامپ با پرونده کره شمالی به کره جنوبی می رود

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، سه ماه بعد از نشست ناکام میان رهبران واشنگتن و پیونگ یانگ در ویتنام، رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن به سئول سفر خواهد نمود تا با همتای کره جنوبی خود درباره برنامه اتمی کره شمالی مذاکره کند.

ترامپ با پرونده کره شمالی به کره جنوبی می رود

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفرش به ژاپن برای شرکت در نشست گروه 20 توقفی نیز در سئول خواهد داشت و با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی ملاقات خواهد نمود.

کاخ سفید اضافه کرد: آنها به همکاری نزدیک شان در مورد کوشش ها برای دستیابی به خلع تسلیحات اتمی کره شمالی که به صورت کامل قابل تأیید باشد، ادامه خواهند داد. ترامپ و مون درباره مسائل مهم کشورهای شان نیز مذاکره خواهند کرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در بیانیه ای اظهار داشت: این دو رهبر در باره ایجاد صلح پایدار به وسیله خلع تسیلحات اتمی کامل شبه جزیره کره نه فقط کره شمالی مذاکره خواهند کرد.

از زمان شکست نشست ماه فوریه ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ویتنام، کوشش های او برای خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره به حالت تعلیق درآمده است. از آن موقع به بعد کره شمالی بعضی از آزمایش های موشکی خود را از سر گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ با پرونده کره شمالی به کره جنوبی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ با پرونده کره شمالی به کره جنوبی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید