تکمیل زیرساخت های کمپ گردشگری در روستای گلابر زنجان

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: اثر تاریخی چهل پله به دلیل هم جواری با کمپ های گردشگری گلابر نیازمند زیرساخت های گردشگری است.

تکمیل زیرساخت های کمپ گردشگری در روستای گلابر زنجان

به گزارش وبلاگ ساعت مچی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند چهارشنبه 18 تیرماه یادآور شد: در جوار روستای گلابر کمپ هایی برای استفاده گردشگران احداث شده است. اداره کل زنجان احداث کمپ گردشگری گلابر را از سال 1386 شروع نموده است. این پروژه به دلیل احداث سد گلابر و سد مخزنی گلابر برای استراحت مسافرین احداث شده است.

ارجمند اضافه نمود: کف سازی پیاده راه اطراف چهل پله گلابر، رنگ آمیزی نرده ها، تعمیر آلاچیق و استحکام بخشی در گلابر انجام می گردد و باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده گردد.

او اعلام کرد: توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه مالی می گردد و اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان توضیح داد: درواقع روستای تاریخی گلابر به علت دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی، به عنوان روستای هدف گردشگری در نظر گرفته شده است. در این روستا آثاری از جمله قلعه زیبایی در بالای کوه مشرف بر روستا دیده می گردد. همچنین در دامنه غربی این ارتفاعات، تل تاریخی مسجد جامع گلابر واقع است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

روستای گلابر در 52 کیلومتری جنوب زنجان واقع شده است، این روستا طبق تقسیمات جغرافیایی در بخش مرکزی و دهستان گلابر واقع شده است. چهل پله ساسانی با توجه به کاوش های اجرا شده قدمت آن بیش از 4هزار سال قبل از میلاد، جزیره ای در وسط سد، منظره چشم نواز سد گلابر، مسجد قدیمی گلابر و طبیعت زیبای آن از چشم اندازهای این روستا محسوب می گردد.

منبع: میراث آریا

به "تکمیل زیرساخت های کمپ گردشگری در روستای گلابر زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل زیرساخت های کمپ گردشگری در روستای گلابر زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید