ساخت مارهای رباتیک امدادگر

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، محققان رباتیک پیروز به ساخت روبات های امدادگر با ظاهری شبیه مار شدند.

ساخت مارهای رباتیک امدادگر

به گزارش خبرنگار، روبات های متحرک با ظاهری شبیه مار می توانند با استفاده از جسم بلند و نازک خود وارد فضا های باریک شده و از موانع بالا روند و در عملیات جستجو و نجات در مکان های خطرساز مفید باشند اما کنترل دقیق حرکات آن ها سخت است، زیرا آنها ممکن است تحت تاثیر عوامل محرک زیادی قرار بگیرند.

به تازگی تیمی از دانشگاه برق و ارتباطات توکیو، روش هایی را برای کنترل روبات های مارمانند برای راهنمایی حرکات سه بعدی، بالا رفتن از پله ها و حمل اشیاء پیشنهاد داده اند و این روش ها را در روبات جدید شبیه مار خود به نام T2 Snake-3 عملی نموده اند.

این روبات در راهنمایی سه بعدی، با حفظ ثبات اتصالات خود، زمین را طی می نماید و حرکات خود را از سر می گیرد. اپراتور با این روش می تواند به راحتی ربات را در زمین های ناهموار کنترل نموده و حرکت دهد.

همچنین این روبات برای بالا رفتن از پله ها هم به طور اتوماتیک حرکت خود را از سر به دم در زمان مناسب تغییر می دهد و برای این کار از داده سنسور های متصل به قسمت پایین بدن خود استفاده می نماید.

نانوذرات طلایی، سلول بنیادی سرطانی را هدف می گیرد

به علاوه برای تغییر حالت یک شی، موقعیت و جهت گیری گیرنده متصل به سر روبات کنترل می گردد؛ با این روش حتی اگر روبات تحت 30 محرک قرار بگیرد، باز هم اپراتور به راحتی می تواند آن را به کار بگیرد.

در آزمایش عملکرد، این روبات با استفاده از روش های کنترلی پیشنهادی این تیم، پیروز شد وارد فضا های باریک گردد، از مانعی به طول یک متر و از پله ها بالا رود و حتی شیر های چرخان را بچرخاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساخت مارهای رباتیک امدادگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مارهای رباتیک امدادگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید