سایت موزه فضای باز در محوطه تاریخی ریوی ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، سرپرست هیئت باستان شناسی در منطقه ریوی از انعقاد قرارداد تهیه طرح سایت موزه فضای باز در محوطه تاریخی ریوی شهرستان مانه و سملقان اطلاع داد.

سایت موزه فضای باز در محوطه تاریخی ریوی ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، محمدجواد جعفری با اشاره به انجام شش مرحله کاوش های باستان شناسی و آشکار شدن بناهای تاریخی متعدد در بخش های مختلف محوطه تاریخی ریوی، گفت: با توجه به قرار دریافت محوطه تاریخی ریوی در نزدیکی جاده گرگان به مشهد، شرایط و بستر برای ایجاد یک سایت موزه فضای باز گردشگری در این نقطه و در نزدیکی شهر آشخانه فراهم شده است.

جعفری اضافه کرد: موافقتنامه تهیه طرح سایت موزه فضای باز گردشگری محوطه تاریخی ریوی به همین دلیل و با هدف ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و معرفی هویت تاریخی استان، با همکاری گروهی از اساتید معماری و مرمت استان منعقد و اجرایی شده است.

او با بیان اینکه محوطه تاریخی ریوی در 500 متری غرب روستای نجف و سه کیلومتری غرب شهر آشخانه در سال 1346 با شماره 720 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، گفت: وسعت این محوطه بیش از 110 هکتار است.

سرپرست هیئت باستان شناسی در منطقه ریوی توضیح داد: این منطقه بقایای استقراری دوران های مختلفی از 3500 سال قبل تا اوایل دوران اسلامی را در خود جای داده و مهمترین آثار تاریخی این محوطه مربوط به بقایای معماری ساختمان های عظیم خشتی از دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی است.

جعفری اظهار کرد: کاوش های باستان شناسی در محوطه ریوی از سال 1391 شروع شد و از سال 1394 موسسه باستان شناسی آلمان نیز در این کاوش ها مشارکت دارند.

منبع: میراث آریا

به "سایت موزه فضای باز در محوطه تاریخی ریوی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت موزه فضای باز در محوطه تاریخی ریوی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید