سناتور آمریکایی در نامه به وزیر دفاع امنیت اف35 را زیر سوال برد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، فارس نوشت: یک سناتور آمریکایی در نامه ای به وزیر دفاع این کشور با انتقاد شدید از سوء مدیریت پنتاگون در پروژه جنگنده های اف 35 خاطرنشان کرد که این موضوع سبب شده تا پرواز با این جنگنده ها ناایمن گردد.

سناتور آمریکایی در نامه به وزیر دفاع امنیت اف35 را زیر سوال برد

در حالی که بیش از یک دهه از شروع پروژه جنگنده اف-35 می گذرد و بیش از یک تریلیون دلار در این پروژه هزینه شده و چندین بار نیز بودجه این برنامه افزایش یافته است اما گزارش های متعددی درباره مسائل این جنگنده ها منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور چاک گراسلی در نامه ای به مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، مدیریت پنتاگون درباره برنامه جنگنده های اف-35 را زیر سوال برد.

این سناتور با اشاره به سوء مدیریت در برنامه فراوری این جنگنده گفت که این موضوع باعث تاخیر در آمادگی ماموریت این جنگنده شده و آن را برای خلبان هایی که قرار است با آن پرواز نمایند ناایمن نموده است.

وی در این نامه نوشت: برنامه فراوری جنگنده های اف-35 از همان شروع با مسائل فنی، تاخیر و هزینه های گزاف همراه بوده است.

گراسلی به گزارش های ماه های ژوئن و مارس بازرس کل پنتاگون اشاره نمود که طی آن شکست وزارت دفاع برای ردیابی هزینه های واقعی این برنامه به هدر رفت اقتصادی منجر شده است.

گزارش ماه مارس نشان می دهد که وزارت دفاع آمریکا ارزش واقعی جنگنده هایی را که خریده نمی داند چون وظیفه حفظ سوابق را به شرکت لاکهید مارتین که مسئول فراوری این جنگنده هاست واگذار نموده است.

گراسلی در این نامه نوشت: این گزارش ها سوء مدیریت و نظارت ضعیف وزارت دفاع بر برنامه اف-35 را نشان می دهد. تا زمانی که این موضوعات باقی مانده باشد، وزارت دفاع همچنان به هدر رفت پول در برنامه اف-35 ادامه می دهد.

پروژه جنگنده اف-35 که تا کنون 1.5 تریلیون دلار هزینه در بر داشته همچنان با مسائل فنی متعددی روبرو است. بر اساس اسنادی که اخیرا پایگاه دیفنس نیوز منتشر نموده، 13 مشکل فنی در این جنگنده وجود دارد که منجر به مرگ، آسیب شدید، بیماری، از دست دادن یا خرابی جنگنده می گردد.

به طور مثال، فشار در کابین خلبان اف-35 گاهی اوقات افزایش می یابد به گونه ای که خلبان در گوش و سینوس های خود احساس درد می نماید. ساختار بدنه این جنگنده در سرعت های بیش از 1.2 ماخ با آسیب روبرو می گردد و باتری های آن در هوای سرد و نزدیک به منفی 30 درجه با خطا روبرو می گردد.

چهار ماه پیش بود که یک فروند جنگنده اف-35 نیروی هوایی ژاپن سقوط کرد و بر اساس گزارش ها این جنگنده به ظاهر پیشرفته در ارسال پیغام های خطر برای مطلع کردن پرسنل زمینی ناتوان بوده است.

این جنگنده اف-35 که سقوط کرد، تک سرنشین بوده و دارای سامانه ارسال خطر هنگام پرش خلبان با جت در شرایط اضطراری بود.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "سناتور آمریکایی در نامه به وزیر دفاع امنیت اف35 را زیر سوال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی در نامه به وزیر دفاع امنیت اف35 را زیر سوال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید