شکوری: سازمان بازرسی درباره حضور بازنشستگان نامه ای به ما نداده است، انتخابات را طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار می کنیم

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: سازمان بازرسی تا به امروز نامه ای درباره ممنوع بودن حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال به ما ارسال نکرده است.

شکوری: سازمان بازرسی درباره حضور بازنشستگان نامه ای به ما نداده است، انتخابات را طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار می کنیم

به گزارش ، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا زمان قطعی برگزاری انتخابات این فدراسیون همچنان همان 25 اسفند است، بیان نمود: با توجه به برنامه ریزی ای که از قبل داشتیم و از طرفی صلاحی که برای فوتبال ایران در نظر گرفته ایم، تصمیم مان این شد انتخابات زودتر از 18 اردیبهشت برگزار گردد تا افرادی که انتخاب می شوند بتوانند برنامه های خود را برای آینده اجرایی نمایند. به همین دلیل انتخابات را در همان تاریخ 25 اسفند برگزار می کنیم.

او درباره اینکه چه نفراتی تا به امروز برای ریاست فدراسیون فوتبال پیروز به کسب حدنصاب 10 امضاء شده اند گفت: بحث انتخابات فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه مان برگزار می گردد. این اساسنامه را هم من ننوشته ام و دوستانی که در گذشته در فدراسیون بوده اند زحمت این کار را کشیده اند. ما در حوزه دبیرکلی تنها اساسنامه فدراسیون را اجرایی می کنیم. اگر هم مسئله ای وجود دارد درباره نقد دوستان به اساسنامه است که این انتقاد ها هم باید در آینده از سوی اعضای مجمع اصلاح گردد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: 9 نفر برای پست ریاست ثبت نام نموده بودند که با توجه به 75 نفره بودن مجمع فدراسیون فوتبال طبیعی است که در بحث دریافت 10 تاییدیه از سوی اعضای مجمع 2 نفر باید کنار می فتند. اگر ما برای هر نفر 10 رای درنظر بگیریم، بی شک نمی توانستیم 7 نامزد بیشتر داشته باشیم. با توجه به شرایطی که وجود داشت 6 کاندیدا توانستند این کار را انجام بدهند. سه نفر از آن 9 نفر یعنی رضا جلالی، محمدررضا کلایی و امیر مسعود هراتیان نتوانستند 10 رای جمع نمایند و به همین دلیل آن ها کنار رفتند. ما اکنون در مرحله آنالیز صلاحیت ها از سوی کمیته 3 نفره هستیم.

او ادامه داد: مدارکی که در اساسنامه به صراحت روی آن اشاره شده سابقه 10 ساله مدیریتی، داشتن حداقل مدرک کارشناسی لیسانس یا معادل آن، شرایط سنی 35 تا 65 سال و مسائلی از این دست است. در 3 روز اخیر این مدارک را آنالیز نموده ایم و انشالله تا شنبه هفته آینده (3 اسفند) فهرست نفراتی که تایید صلاحیت شده اند اعلام می گردد.

شکوری درباره الزام سازمان بازرسی روی ممنوع بودن حضور بازنشستگان در انتخابات ریاست و نواب رئیس گفت: کمیته 3 نفره ای که صلاحیت ها را آنالیز می نماید، طبق اساسنامه این کار را انجام می دهد و در اساسنامه به صراحت ذکر شده است که سن نفرات باید بین 35 تا 65 سال باشد. برهمین اساس در حال آنالیز صلاحیت ها هستیم و تا به امروز مورد دیگری برای ما ارسال نشده است. اگر هم بحثی درباره بازنشستگان به فدراسیون فوتبال ارسال شده باشد به دفتر ما (حوزه دبیرکلی) ارجاع نشده است. سعی می کنیم تمام موارد اساسنامه را با رعایت انصاف و عدالت آنالیز کنیم تا نامزد هایی که می توانند برای انتخابات فعالیت نمایند، اعلام کنیم.

او درباره اینکه به نظر می رسد جانبازان جنگ تحمیلی با وجود بازنشستگی مسئله ای برای حضور در انتخابات ندارند، گفت: این موضوع را بهتر است از سازمان بازرسی سوال کنید چراکه من تنها طبق اساسنامه انتخابات را برگزار می کنم و چنین مسائلی درباره بازنشستگی تا به امروز به ما ابلاغ نشده است. بحث قوانین کشوری را مسئولان نهاد های ذی ربط و بالاتر از فدراسیون رسیدگی می نمایند. تا به امروز خدا به ما یاری نموده تا بدون حاشیه و مشکل فرآیند را جلو ببریم و امیدواریم تا 25 اسفند همین فرایند ادامه داشته باشد تا انتخابات خوبی برگزار کنیم.

او درباره اینکه آیا بین نامزد های فعلی فردی وجود دارد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون پس از یک تا 2 سال به سن بازنشستگی برسد، گفت: نه تنها در میان این 6 نفر بلکه در بحث کارشناس هیئت رئیسه هم بعضی افراد چنین حالتی دارند. البته در اساسنامه به صراحت ذکر شده زمانیکه افراد برای انتخابات ثبت نام می نمایند باید حداقل 35 سال و حداکثر 65 سال داشته باشند. سن افراد در زمان ثبت نام ملاک است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال توضیح داد: از رسانه ها، مردم و خانواده بزرگ فوتبال درخواست می کنم یاری نمایند بتوانیم انتخابات خوبی برگزار کنیم چراکه آینده فوتبال ما به این بستگی دارد چه فردی با چه رزومه و برنامه ای سکاندار فدراسیون گردد. امیدوارم فرد منتخب بتواند فوتبال ما را به صندلی مناسبی برساند و بتوانیم به جام جهانی و جام ملت های آسیا صعود کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شکوری: سازمان بازرسی درباره حضور بازنشستگان نامه ای به ما نداده است، انتخابات را طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوری: سازمان بازرسی درباره حضور بازنشستگان نامه ای به ما نداده است، انتخابات را طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید