صادرات گاز کشور دو برابر شد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، وزیر نفت گفت: با افتتاح پارس جنوبی صادرات گاز کشور دو برابر شد.

صادرات گاز کشور دو برابر شد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی به نقل از وبلاگ ساعت مچی، بیژن زنگنه وزیر نفت در بهره برداری از عملیات اجرایی پروژه های گازرسانی به استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت نفت برگزار گردید، گفت: وقتی از تمدن ایران حرف می زنیم نمودها به عنوان یک عنصر اصلی شناخته می شوند و من امروز به عنوان یک کرد به وبلاگ ساعت مچیان خودم افتخار می کنم.

او ادامه داد:کرونا مسائل زیادی برای کشور ایجاد نموده، اما تکنولوژی شرایطی را فراهم نموده است تا به وسیله ویدئوکنفرانس در خدمت مردم غیور کرمانشاه باشیم.

زنگنه گفت:کرمانشاه جزو استان های پیشرو در گازرسانی نیست، ولی امیدواریم تا خاتمه سال از 7 درصد پروژه گازرسانی به این استان به 90 درصد برسیم، مردم کرمانشاه دژهای محکم در مقابل بیگانگان هستند.

وزیر نفت اعلام کرد: از نظر بودجه ای محدودیتی برای گازرسانی به استان کرمانشاه نداریم.

زنگنه توضیح داد:خوشبختانه با افتتاح پارس جنوبی صادرات گاز ما دوبرابر شده است.

او ادامه داد: برای رسیدن کرمانشاه به میانگین کشوری در گازرسانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وزیر نفت اضافه نمود: فراوری گاز در پارس جنوبی از روزانه 280 میلیون مترمکعب در سال 92 به 700 میلیون مترمکعب رسیده است و سبب شد عظیم ترین صادرکننده فرآورده نفتی شویم.

زنگنه اعلام کرد: دو استان کرمانشاه و کردستان یکی از نقاط مشکل گازرسانی بودند و اکنون مشکل این استان ها با بهره برداری خط لوله ششم و نهم برطرف شده است.

او گفت:صادرات گاز به مدد افزایش فراوری گاز در پارس جنوبی نسبت به سال 92 دو برابر شده است و توانستیم رکورد 79میلیون مترمکعب در روز را ثبت کنیم.

  • زنگنه: صنعت برق عراق با گاز ایران فعال است
منبع: همشهری آنلاین

به "صادرات گاز کشور دو برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات گاز کشور دو برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید