ظرفیت نصب گردیده انرژی های نو به 650 مگاوات رسید

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، از تیرماه سال 88 تا انتها شهریورماه سال 97 حدود دو میلیارد و 572 میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی های نو فراوری گردیده که این میزان باعث صرفه جویی 566 میلیون لیتری مصرف آب در کشور گردیده است.

ظرفیت نصب گردیده انرژی های نو به 650 مگاوات رسید

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، از تیرماه سال 1388 تا سرانجام شهریورماه سال 97، دو میلیارد و 572 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی فراوری گردیده که این میزان فراوری برق از محل انرژی های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و 775 هزار تن گاز گلخانه ای بکاهد.

همچنین این میزان فراوری انرژی های نو باعث گردیده 730 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته گردد.

این حجم از فراوری انرژی های نو باعث صرفه جویی 566 میلیون لیتری مصرف آب در سال های اخیر گردیده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون 424 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب گردیده انرژی های نو کشور نیز به 650 مگاوات رسیده است. همچنین انرژی های تجدیدپذیر موجب اشتغال 42 هزار و 700 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور گردیده است.

آنالیز اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که در حال حاضر 43 درصد نیروگاه های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، 39 درصد از نوع خورشیدی، 15 درصد از نوع برق آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظرفیت نصب گردیده انرژی های نو به 650 مگاوات رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت نصب گردیده انرژی های نو به 650 مگاوات رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید