قدم بعدی کوانتیک دریم: تهیه کنندگی و انتشار بازی های دیگران

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، تا همین چند وقت پیش، استودیوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) - توسعه دهنده بازی هایی چون Heavy Rain و Detroit: Become Human - بازی هایش را انحصارا برای کنسول پلی استیشن عرضه می کرد. دیوید کیج (David Cage) - بنیانگذار و رئیس این استودیو - جدیدا در مصاحبه ای بیان داشته است که حرکت به سمت کامپیوترهای شخصی چیزی بوده که مدتها بدان فکر می نموده است، و اینکه برنامه آینده این استودیو بدل شدن به یک Boutique Publisher است. [اصطلاحی که به ناشرین کوچک و اغلب مستقلی اطلاق می شود که در حوزه ای محدود و تخصصی کار می نمایند، و به همان نسبت بازار کوچکی هم دارند.]

قدم بعدی کوانتیک دریم: تهیه کنندگی و انتشار بازی های دیگران

با وجودیکه کوانتیک دریم هرگز تحت نظارت سونی نبوده، همواره رابطه تنگاتنگی با پلی استیشن داشته است. به تازگی اما این استودیو بازی های Heavy Rain و Beyond: Two Souls را روی فروشگاه اپیک منتشر ساخته است، و بازی Detroit: Become Human هم به زودی به این فروشگاه خواهد آمد.

طبق نظر کیج اوضاع در سال های آینده با بوجود آمدن پلتفرم های جدید، 5G، و بازی های ابری، تغییر خواهد نمود. او درحالیکه به استراتژی چند پلتفرمی آینده این استودیو اشاره می کرد، از گام بزرگتری پرده برداشت که آینده کوانتیک دریم را رقم خواهد زد؛ یعنی بدل شدن این استودیو به یک Boutique Publisher مستقل؛ و افزود که این شرکت به اصالت و کیفیت اهمیت خواهد داد؛ و پشتیبانی تکنولوژیک و صنعتی لازم را برای دستیابی به آنها مهیا خواهد نمود. البته که همه اینها بواسطه همکاری با شرکت NetEase ممکن شده است، شرکتی که با هر ماهی که می گذرد توسعه دهندگان کوچک و بزرگ بیشتری به آن روی میاورند.

گرچه مطمئنا مدت زمان زیادی تا انتشار پروژه بعدی کوانتیک دریم باقی مانده، پرسش اصلی اینست که این پروژه کجا عرضه خواهد شد؟ بنا به اظهارات کیج کوانتیک دریم من بعد به هیچ پلتفرمی منحصر نخواهد بود، و جدا از مواردی که معاملات انحصاری خاصی وجود داشته باشد، همه بازی های ما در زمان عرضه روی همه پلتفرم ها منتشر خواهد شد.

یکی از دلایل اصلی کوانتیک دریم در خاتمه دادن به همکاری خود با سونی، بدست آوردن این امکان بود که بتواند همزمان روی بازی های مختلفی کار کند. به هر حال، و طبق گفته کیج در باب قطع ارتباط با سونی، هیچ خصومتی بین دو طرف وجود ندارد و آنها همواره پشتیبان کارهای من بودند، و ما هم در مقابل همواره به آنها وفادار بودیم. ما صحبت خیلی راحتی در باب این مسائل داشتیم، و آنها به ما اجازه دادند که عناوین خود را روی کامپیوترهای شخصی منتشر کنیم.

ماه ژوئن سال جاری اولین باری بود که کیج از حرکت به سوی بدل شدن به یک انتشاراتی پرده برداشت، و مصاحبه اخیر هم اهداف این انتشاراتی را واضحتر نمود. این تغییرات بزرگ، این فرصت را برای کوانتیک دریم ایجاد می نماید که به دنبال معاملات انحصاری با فروشگاههای حوزه کامپیوترهای شخصی باشد. اینکه عنوان بعدی او، انحصاری اپیک گیمز باشد یا یک دسترسی زودهنگام در استیدیای گوگل، هنوز معلوم نیست، ولی کوانتیک دریم از حالا به بعد می تواند با همه کار کند.

منبع: Gamerant

منبع: دیجیکالا مگ

به "قدم بعدی کوانتیک دریم: تهیه کنندگی و انتشار بازی های دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم بعدی کوانتیک دریم: تهیه کنندگی و انتشار بازی های دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید