مزدوران روس در جنگ داخلی لیبی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، کاروانی از ده ها خودروی نظامی روس روز پنجشنبه گذشته وارد میدان نفتی لیبی شده و با نمایندگان نیروهای حفاظت از تاسیسات نفتی مصاحبه کردند.

مزدوران روس در جنگ داخلی لیبی

موسسه ملی نفت لیبی از ورود مزدوران روس و نیروهای خارجی به میدان نفتی الشراره این کشور اطلاع داد.

به گزارش وبلاگ ساعت مچی به نقل از رویترز، این نیروها برای جلوگیری از فراوری و صادرات نفت لیبی وارد این میدان شده اند.

موسسه ملی نفت لیبی گفت که مزدوران روس و از دیگر کشورها وارد میدان نفتی الشراره شده اند. این شرکت اضافه نمود که مخالف هر گونه اقدام از سوی سایر کشورها برای منع از سرگیری فراوری نفت در لیبی است.

این موسسه در بیانیه خود اضافه نمود: کاروانی از ده ها خودروی نظامی روز پنجشنبه گذشته وارد میدان نفتی شده و با نمایندگان نیروهای حفاظت از تاسیسات نفتی مصاحبه کردند.

قبل از این هم بعضی رسانه ها و منابعی در لیبی و آمریکا گفته بودند که شرکت های تامین نیروی نظامی در روسیه، برای حمایت از دولت شرق لیبی (دولت ژنرال حفتر) به این کشور، نیروی جنگجو و مزدور اعزام نموده اند.

این نیروهای مزدور روس در جنگ داخلی لیبی از نیروهای ژنرال حفتر حمایت می نمایند.

علاوه بر این، ارتش آمریکا گفته است ارتش روسیه با تغییر رنگ جنگنده های این کشور، تعدادی از آنها را به لیبی منتقل نموده است. پیش بینی می گردد از این جنگنده ها در جنگ داخلی لیبی استفاده گردد.

دولت روسیه دخالت در جنگ داخلی لیبی را تکذیب می نماید.

شح عکس: میدان نفتی الشراره لیبی

لیبی از سال 2015 تا به امروز دو دولت دارد. دولت وفاق ملی به پایتختی طرابلس کنترل غرب لیبی را در دست دارد و از سوی سازمان ملل متحد نیز به رسمیت شناخته می گردد. قطر و ترکیه از حامیان این دولت هستند.

در مقابل، دولت شرق لیبی (موسوم به ارتش ملی لیبی) به پایتختی بنغازی و به رهبری ژنرال خلیفه حفتر شرق این کشور را در دست دارد و از سوی روسیه، عربستان سعودی، مصر، امارات، سوریه و یونان مورد حمایت قرار می گیرد.

بیشتر میدان ها و تاسیسات نفتی در مناطق تحت کنترل دولت شرق لیبی است. براساس توافق بین المللی، همه تاسیسات نفتی باید زیرنظر موسسه ملی نفت باشند. دفتر مرکزی این سازمان در طرابلس است. همچنین درآمد ناشی از صادرات نفت لیبی باید به بانک مرکزی این کشور واریز گردد.

جنگ میان دو دولت برای سیطره بر سراسر لیبی در جریان است گرچه در روزهای اخیر با آتش بس بین المللی متوقف شده است.

در جنگ هفته های اخیر، نیروهای دولت شرق لیبی کنترل بسیاری از مناطق در نزدیکی طرابلس را از دست دادند و متحمل شکست سنگین از سوی نیروهای دولت غرب لیبی شدند.

توضیح عکس: راست: ژنرال خلیفه حفتر رهبر دولت شرق لیبی (به مرکزیت بنغازی) و چپ: فایز السراج رهبر دولت وفاق ملی لیبی (غرب لیبی) به مرکزیت طرابلس

دولت شرق لیبی نیز کوشش می نماید به تلافی، جریان صادرات نفت این کشور را قطع کند.

دولت غربی لیبی مورد حمایت تسلیحاتی و نظامی ترکیه است و ارتش ترکیه با ایجاد پایگاه در این کشور، از ارتش دولت غرب لیبی حمایت نظامی می نماید. این حمایت های ارتش ترکیه منجر به پیروزی های دولت غرب لیبی شده است.

مصطفی صنع الله رئیس هیات مدیره موسسه ملی نفت لیبی در بیانیه ای گفت: بسیاری از کشورها از غیبت نفت لیبی در بازارهای دنیای استفاده می نمایند و همزمان از ناتوانی لیبی در فراوری و صادرات نفتش اظهار تاسف می نمایند. آنها همه کوشش خود را برای حمایت از نیروهای نظامی و جلوگیری از فراوری و صادرات نفت لیبی به کار می گیرند.

روسیه در کنار عربستان سعودی و امریکا بزرگترین فراورینماینده نفت دنیا است. بازار نفت دنیا هم اکنون با افزایش عرض و کاهش قیمت نفت روبه رو است.

--

--

--

منبع: عصر ایران

به "مزدوران روس در جنگ داخلی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدوران روس در جنگ داخلی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید