وجود بیش از 2 میلیون اهداکننده خون در سراسر کشور

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، پورفتح الله بااشاره به اهمیت اهدای خون گفت: 2 میلیون و 100 هزار اهداکننده خون در سراسر کشور داریم.

وجود بیش از 2 میلیون اهداکننده خون در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار ، علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در مراسم روز جهانی اهدای خون که در مرکز وصال برگزار گشت، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی معتقد است که اهدا خون به طور داوطلبانه توفیقی نیست که همه امکان دستیابی به آن را داشته باشند.

وی با اشاره به طیف گسترده اهداکنندگان خون اضافه نمود:کسی که مهم ترین ماده زندگی اش را بدون هیچ چشمداشتی اهدا می کند بی شک زندگی متفاوت با بقیه است.

پورفتح الله بااشاره به آمار اهداکنندگان خون در سال گذشته گفت: بیان نمود: دو میلیون و 100 هزار اهدا کننده خون در سراسر کشور وجود داشته است که از تمام آنها تشکر و قدر دانی می کنم.

ارسال خون از پایتخت به سیستان و بلوچستان

در ادامه سید مرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران اظهار کرد: اهدای خون باعث نجات جان بیماران و نیازمندان شده و ایران در زمینه اهدای خون رتبه خوبی در خاورمیانه کسب کرده است.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی ادادمه داد: این سازمان شعار خون سالم برای همه را در نظر گرفته است بنابراین سازمان انتقال خون دو وظیفه تامین و سلامت خون را برعهده دارد و این دو مقوله با اهدای خون اهدا کنندگان انجام می شود.

طباطبایی بیان نمود: در طول سال خون ذخیره شده استان تهران به سراسر کشور و به خصوص استان سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران بیان نمود: اهدا کنندگان جز سالم ترین افراد در جامعه محسوب می شوند و این افراد اقداماتی که سبب کاهش کیفیت خون خود برای اهدا می شود، به هیچ عنوان انجام نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه اهداکنندگان مستمر خون، مروجان ما در سراسر کشور برای انجام این کار خیر هستند، گفت: در سال 98 بنا بر این است که علی رغم سختی تامین تجهیزات، کمک حال اهدا کنندگان خون باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وجود بیش از 2 میلیون اهداکننده خون در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود بیش از 2 میلیون اهداکننده خون در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید