پروتئین ها و پپتیدها ظرفیتی برای سرمایه گذاری است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، اصفهان- خبرنگاران- دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی در اصفهان با اشاره به اهمیت این علوم در زندگی انسان ها گفت: پروتئین ها و پپتیدها کاربرد وسیعی در حوزه ها و صنایع مختلف یافته اند و ظرفیتی بالقوه برای سرمایه گذاری هستند.

پروتئین ها و پپتیدها ظرفیتی برای سرمایه گذاری است

پـِپتیدها (Peptide) پلیمرهای کوچکی هستند که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب معین و با پیوند پپتیدی تشکیل شده و مطالعه آنها بطور عمده گامی بسوی درک ترکیب های پیچیده تر پروتئین هاست.

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، چهارمین کنفرانس ملی علوم پروتئینی و پپتیدی امروز چهارشنبه در تالار همایش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شروع به کار کرد.

دبیر اجرایی این رویداد علمی، هدف از برپایی آن را بیان اهمیت رشته علوم پروتئینی و پپتیدی در پزشکی و زیست فناوری و تاثیر آن در زندگی انسان و صنایع دارویی مطرح کرد و گفت: در این همایش آخرین یافته های علمی در زمینه علوم پروتئینی و پپتیدی ارائه و تبادل تجربه های علمی و عملی بین شرکت کنندگان صورت می گیرد.

اصغر طاهری محورهای این همایش را شامل پپتیدهای فعال زیستی و کاربرد آنها در صنایع مختلف، مهندسی پروتئین و آنزیم و کاربرد آنها، پروتئین ها و بیماری های متابولیکی فولدینگ، پویایی ساختاری و پایداری پروتئین ها، شیمی و فیزیک پروتئین ها و پپتیدها، کاربرد پروتئین ها و آنزیم ها در حل مسائل زیست محیطی، داروها و بیومارکرهای پروتئینی، کاربرد پروتئین ها در فناوری نانو، نوآوری در روش های تخلیص و سنجش های کمی پروتئینی مطرح کرد.

وی گفت: هم اینک بیش از 170 داروی پروتئینی و پپتیدی در بخش درمان و تشخیص بیماری استفاده می گردد که در مجموع تجارت سالانه ای بالغ بر 200 میلیارد دلار را فراهم نموده است.

دبیر اجرایی این همایش اضافه کرد: با توجه به بازار بزرگ پروتئین ها و پپتیدها در دنیا، این حوزه مهم ظرفیت بالقوه و بی نظیری برای سرمایه گذاری و اشتغال مولد دارد.

وی همچنین مجموع مقاله های ارسالی به دبیرخانه این کنفرانس را حدود 250 مقاله از دانشگاه های سراسر کشور مطرح کرد و گفت: از این تعداد 190 مقاله از طریق کمیته علمی کنفرانس مورد پذیرش نهاده شد که 32 عنوان در قالب سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می گردد.

به گفته طاهری، همچنین در مدت 2 روز برپایی این کنفرانس سه کارگاه مرتبط با حوزه علوم پروتئینی و پپتیدی نیز برگزار می گردد.

اطلاعات و خبرهای بیشتر این رویداد علمی از روی پایگاه اینترنتی https://pps4.ui.ac.ir/fa/ قابل دریافت است.

/6022 / 6994

منبع: ایرنا

به "پروتئین ها و پپتیدها ظرفیتی برای سرمایه گذاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتئین ها و پپتیدها ظرفیتی برای سرمایه گذاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید