پست و تغییر ذائقه سمنانی ها در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرنگاران/سمنان مدیرکل پست استان سمنان از تغییر ذائقه خریدهای مردم در دوران شیوع کروناویروس اطلاع داد و گفت: به همین دلیل ترافیک پستی در 6 ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 48 درصد رشد داشته است.

پست و تغییر ذائقه سمنانی ها در دوران کرونا

حمید آقاجانی همزمان با روز جهانی پست در جمع وبلاگ ساعت مچی اظهار کرد: مقدار ترافیک پستی این استان در 6 ماهه اول 13400 با عبور از یک میلیون و 168 هزار فقره افزایش قابل توجهی پیدا کرد و این در حالی است که این رقم در 6 ماهه نخست سال قبل 788 هزار فقره بوده است.

وی از شیوع کرونا به اسم مهمترین عامل افزایش بار ترافیکی مرسولات در پست این استان نام برد و افزود: به علت شیوه این همه گیری در کشور و استان، ذائقه مردم از خریدهای سنتی به خریدهای مجازی و اینترنتی تغییر کرد.

مدیرکل پست استان عایدیهای پست استان سمنان در 6 ماهه سال جاری را بالغ بر 7 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام و توضیح داد: عایدیهای پست استان در مدت مشابه قبل از آن پنج میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که نشان از افزایش 32درصدی عایدیهای پست استان در 6ماهه اول سال جاری دارد.

وی با بیان اینکه عمده هزینه های پست در استان مربوط به هزینه حقوق و نیروی انسانی شاغل در این اداره کل است به زیان ده بودن پست اشاره نمود و افزود: هزینه نیروی انسانی پست استان در 6 ماهه اول 99 بیش از 10 میلیارد و 160 میلیون تومان بوده که این رقم در 6 ماهه نخست سال جاری به 12 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته که گویای رشد 23 درصدی هزینه ها در اداره کل پست استان دارد .

آقاجانی نسبت عایدیها به هزینه در پست استان طی 6 ماهه اول سال جاری را 56.5 درصد گفت و گفت: این شاخص در سال 99 حدود 52.6درصد بوده که نشان می دهد ضریب اثربخشی پست استان در مقایسه با قبل 7 درصد بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه پست استان کمی بیش از نصف هزینه های خود، عایدی دارد گفت: با وجود این زیان دهی شرکت پست خود را مکلف به خدمات دهی به آحاد مردم در اقصی نقاط استان می داند.

مدیرکل پست استان از رشد 140 درصدی پست های پشتاز در این استان در دوران کرونا اطلاع داد و گفت: اقبال مردم به این نوع خدمات رو به افزایش است.

وی با اشاره به افزایش خدمات پستی در دوران شیوع کرونا افزود: همکاران ما در پست استان در این کمتر از دو سال که جامعه با بیماری کروناویروس درگیر بوده حتی یک روز تعطیلی نداشته و همکاران ما مجاهدانه در خدمت شهفرایندان استان بودند.

وی از پست به اسم شرکتی امین و مورد اعتماد آحاد مردم نام برد و افزود: پست علی رغم زیادن دهی خود را مکلف به خدمات دهی به مردم در سراسر استان می داند و از همین رو امروز همکاران ما در دورافتاده ترین روستاها هم خدمات پستی ارائه می دهند.

آقاجانی در پاسخ به پرسش وبلاگ ساعت مچی در مورد حفظ این بازار در دوران پساکرونایی و امیدها به خروج این شرکت از زیان دهی اظهار کرد: ما در حوزه خرید و فروش اینترنتی با تغییر ذائقه مردم روبرو هستیم البته اگرچه شیوع کروناویروس این فرایند را تسریع نموده اما بدون تردید در صورت عدم شیوع کرونا هم؛ جامعه از پیش به این سمت حرکت نموده بود، لذا به نظر می رسد که با ریشه کنی احتمالی کرونا در آینده نزدیک، اقبال مردم به خریدهای اینترنتی و افزایش حجم ترافیک پستی در استان همچنان پابرجا بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پست و تغییر ذائقه سمنانی ها در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پست و تغییر ذائقه سمنانی ها در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید