کرملین: مقدمات نشست سران گروه نرماندی در حال فراهم سازی است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، سخنگوی کرملین با اشاره به این که فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست روسای جمهوری گروه نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) در حال اجرا است، امکان تحقق دور دیگر تبادل گسترده زندانیان بین مسکو و کی یف را نیز بعید ندانست.

کرملین: مقدمات نشست سران گروه نرماندی در حال فراهم سازی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت مچی به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست سران گروه نرماندی درباره اوکراین در سطح مشاورین روسای جمهوری چهار کشور در حال اجرا است، ولی هنوز زود است درباره تاریخ دقیق این نشست صحبت گردد.

لازم به یادآوری است که کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در گروه چهار جانبه نرماندی به منظور یاری به حل و فصل اوضاع در منطقه دونباس اوکراین، مشارکت دارند. پیش از این امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد برگزاری نشست سران گروه نرماندی در پاریس را مطرح نموده که مقامات مسکو مخالفتی با این مسئله نداشته و از آن استقبال کردند.

پسکوف در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو، در پاسخ به سئوالی در این باره شرح داد: در حال حاضر مقدمات برگزاری این نشست سران در سطح مشاورین سیاسی روسای جمهوری و وزارت امور خارجه کشورهای عضو این گروه در حال اجرا است. البته تاریخ دقیق آن هنوز معین نشده و در حال آنالیز قرار گرفته است، چرا که صحبت بر سر تطابق برنامه کاری روسای جمهوری چهار کشور است که مسلماً بسیار فشرده بوده و احتیاج به زمان دارند.

سخنگوی کرملین همچنین در واکنش به اظهارات وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین که پیش از این اعلام نموده بود دور دیگری از تبادل گسترده زندانیان روسی و اوکراینی قرار است هفته آینده انجام گردد، گفت: کار به روی تحقق تبادل افراد بازداشت شده در روسیه و اوکراین ادامه دارد. مسلماً مقامات مسکو بسیار شاد خواهند شد اگر این تبادل به صورت همه در برابر همه تحقق یابد و این مسئله هدف اصلی ماست. البته این اقدام بستگی به آمادگی هر دو طرف روسی و اوکراینی دارد. کارهای معینی در این زمینه در حال اجرا است و مذاکرات در این رابطه ادامه دارد.

پسکوف همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا کرملین تشدید حملات رسانه ای و اطلاعاتی از سوی آمریکا در سایر مناطق دنیا از جمله روسیه را مورد توجه قرار داد، گفت: در کرملین افزایش حملات اطلاعاتی به روسیه به ثبت نرسیده، ولی واقعیت این است که این حملات کاهش نیز پیدا ننموده و دائماً وجود دارد.

لازم به یادآوری است، در اوایل ماه سپتامبر (شهریور ماه) گسترده ترین روند تبادل افراد بازداشت شده و محکومان قضایی بین مسکو و کی یف در طول سال های مناقشه بین روسیه و اوکراین انجام گرفت. این تبادل در ترکیب 35 در ازای 35 انجام گرفت. مقامات دو کشور انتظار دارند این تبادل زندانیان باید ادامه پیدا کند تا فرمول همه در برابر همه، ازجمله آزادسازی اسرای دو طرف مناقشه نظامی در منطقه دونباس نیز تحقق پیدا کند. این اقدام روسیه و اوکراین با استقبال زیاد جامعه دنیای روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرملین: مقدمات نشست سران گروه نرماندی در حال فراهم سازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: مقدمات نشست سران گروه نرماندی در حال فراهم سازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید