53 زخمی و لغو 108 پرواز در درگیری های بارسلون

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، پس از آنکه دیوان عالی اسپانیا 12 تن از رهبران جدایی طلب را به جرم ترغیب غیر قانونی استقلال کاتالونیا محکوم کرد، پلیس با معترضان خشمگین در جنوب بارسلون و همچنین مقابل فرودگاه درگیر شد.

53 زخمی و لغو 108 پرواز در درگیری های بارسلون

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس بارسلون با گلوله پلاستیکی و باتوم معترضان را سرکوب کرد و سرویس وضعیت اضطراری این منطقه از مجروح شدن 53 تن حین تجمعات در فرودگاه بارسلونا-ال پرات اطلاع داد. پلیس در جنوب بارسلون هم با باتوم و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن معترضان داشت.

معترضان در بارسلون پس از آنکه 12 تن از سیاستمداران کاتالونیا و فعالان به جدایی طلبی محکوم شدند و 9 تا 13 سال حبس گرفتند، به خیابان ها ریختند. چهار تن از آنان همچنین اتهام سوءاستفاده از اموال دولتی را دارند. سه تن دیگر هم بابت نافرمانی جریمه شدند. دادگاه تمامی این محکومان را از تصدی شغل های دولتی منع کرد.

معترضان خشمگین با استفاده از لاستیک های شعله ور و آتش زدن چوب راستا قطارها را متوقف کردند و ورودی فرودگاه و جاده ها را مسدود کردند. 108 پرواز در فرودگاه بارسلون لغو شد. بارسلون، مرکز و پرجمعیت ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت ترین شهر اسپانیا و مهم ترین بندر این کشور است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "53 زخمی و لغو 108 پرواز در درگیری های بارسلون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "53 زخمی و لغو 108 پرواز در درگیری های بارسلون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید