تجهیزات اهدای خون نیازمند همراهی خیران

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با تأکید بر ورود خیرین به حوزه اهدای خون، گفت: خیران می توانند با سرمایه اندک برای اهدای تجهیزات اهدای خون ورود پیدا نمایند.

تجهیزات اهدای خون نیازمند همراهی خیران

مهدی زاده گفت: از ابتدای سال گذشته تا 30 آبان ماه 17 هزار و 719 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، 16 هزار و 179 آقا و 1543 خانم بودند.

او اضافه کرد: از این تعداد، 14 هزار و 765 نفر پیروز به اهدا شدند که 3319 نفر برای نخستین بار اهدا داشته، 4658 نفر اهداکننده باسابقه بوده و 9742 نفر اهداکننده مستمر بوده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی توضیح داد: از ابتدای سال جاری نیز 18 هزار و 461 نفر مراجعه کردهاند که از این تعداد، 16 هزار و 802 نفر آقا و 1659 نفر خانم بوده اند.

مهدی زاده با بیان اینکه 15 هزار و 502 نفر پیروز به اهدا شدند، اظهار کرد: از این تعداد، 2421 نفر برای بار اولین بار خون داده، 4119 نفر اهداکننده باسابقه و 9062 نفر اهداکننده مستمر بودند.

او با بیان اینکه در اهدای خون بانوان رشد خوبی داشته ایم، اظهار کرد: میانگین اهدای خون به وسیله بانوان در کشور کمتر از پنج درصد گزارش شده در حالی که این آمار در استان خراسان جنوبی 6.4 درصد است.

مهدی زاده با بیان اینکه از مطالبات ما ساخت یک مرکز جامع در مرکز استان است و هم اکنون ساختمان نیمه کاره مرکز جامع اهدای خون نیز مدت پنج سال به صورت نیمه تکمیل مانده است، اظهار کرد: اکنون دو مرکز در شهرستان بیرجند در تمام روز های هفته فعال بوده و بعلاوه در روز های یکشنبه و چهارشنبه عصر ها نیز فعال است؛ مراکز قاین و طبس در طول روز های هفته و مرکز فردوس نیز روز های دوشنبه و پنج شنبه فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی عنوان نمود: در باقی شهر ها و روستا ها که شرایط حضور تیم سیار وجود داشته باشد، به صورت سیار خدمات رسانی صورت می گیرد.

وبلاگ ساعت مچی خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تجهیزات اهدای خون نیازمند همراهی خیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات اهدای خون نیازمند همراهی خیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید