خبرنگاران منطقه آزادچابهار پیروز عمل نموده و در حال تکمیل زیرساخت ها است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، چابهار- خبرنگاران- مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور گفت: منطقه آزادچابهار در سالهای اخیر عملکرد موفقی داشته و با اعتبارات لازم و دلسوزی مدیران آن در حال تکمیل زیرساخت ها است.

خبرنگاران منطقه آزادچابهار پیروز عمل نموده و در حال تکمیل زیرساخت ها است

مرتضی بانک سه شنبه شب در نشست شورای اداری سیستان وبلوچستان در منطقه آزادچابهار گفت:اعتماد سرمایه گذاران به مناطق آزاد موجب رونق مالی و جهش فراوری شده است.

وی با بیان اینکه میزان جذب سرمایه گذاری در مناطق تاییدی بر رویکرد توسعه ای در این مناطق است، اظهار داشت: سهولت کسب و کار، اولویت تعاملات مالی در دنیا است که مناطق آزاد باید در این چارچوب و در راستای تسهیل امور کوشش نمایند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مالی اعلام کرد: بسیاری از مسائل پیش رو مرتفع شده و باید شورای برنامه ریزی شهرستان براساس سیاست گذاری منطقه آزاد انجام گردد.

وی گفت: یکسال از مصوبه الحاق شهر و روستاها به محدوده منطقه آزادچابهار گذشته است و خوشحالیم که این اقدام خوب انجام شد.

بانک ادامه داد: منطقه آزادچابهار با الحاق شهر و روستاها وظیفه سنگین خدمات رسانی را برعهده دارد.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه ما براساس مسوولیت هایی که داریم فعالیت ها را به نحو احسن انجام دهیم و در چارچوب قوانین اقدامات گسترده ای برنامه ریزی و اجرا کنیم.

وی گفت: با ایجاد زیرساختها می توان فعالیت های مالی، اشتغالزایی و فراوریی انجام داد و سرمایه گذاران می توانند در هفت منطقه آزاد حضور داشته باشند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی توضیح داد: وجود زیرساخت های برق، آب، تلفن و اینترنت از موارد مهم برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد است و احساس امنیت نیز باید حتما مد نظر قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: باید از همه امکانات ملی و بین المللی استفاده کرد، هر چه سرویس بهتری ارائه دهیم سرمایه گذاری بیشتری جذب می گردد.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه مالی گفت: دخالت های بی مورد، سختگیری های زیاد، قوانین و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی نباید سبب کَند شدن فرایند سرمایه گذاری ها گردد ما باید شرایط و فضا را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد که با مصوبه مجلس ایجاد شده جزیی از توسعه مالی کشور هستند، اظهار داشت: مناطق آزاد در ایران بعنوان یک پدیده پیروز عمل نموده اند.

بانک اضافه کرد: در شرایط سخت مالی و کرونا کشور کارهای عظیم و پیشرفت های خوبی اجرا شده که قابل تقدیر است.

وی گفت: سرمایه گذاران با همدیگر در ارتباط هستند پس ما باید شرایط را برای آنها تسهیل کنیم و نباید آنان را از فعالیت ها دلسرد کنیم.

مشاور رییس جمهوری توضیح داد: تنها راه حضور در بازارهای دنیای و جذب سرمایه خارجی سهولت کسب وکار است.

وی اعلام کرد: فزونی نسبی مناطق آزاد و ویژه مالی در مقایسه با سایر بخش های کشور مشهود است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از کوشش مسوولان برای پیگیری مطالبات و مسائل مردم گفت: همراهی مردم با برنامه ها و اقدامات خوب قابل تقدیر است.

احمدعلی موهبتی اضافه کرد: برای توسعه بندر چابهار یک میلیارد دلار هزینه شده و 16 کارگاه عمرانی در حال کار است و 6 کارگاه دیگر هم اضافه خواهد شد.

وی اعلام کرد: اقدامات بسیار خوب از جمله گازرسانی، روکش آسفالت و آبرسانی در استان حکایت از توجه مسوولان نظام دارد و علاوه بر اینها فعال شدن مرز ریمدان و بعدها فعال شدن مرزهای کوهک و پسابندر از دیگر فعالیتها و خدمات دولت در منطقه است.

وی گفت: منطقه آزادچابهار با زیرساخت ها و داشتن مرز هوایی، زمینی و دریایی باید برای توسعه کل استان و منطقه نقش آفرینی کند.

استاندار سیستان وبلوچستان توضیح داد: در پتروشیمی قرار بود 20 میلیارد سرمایه گذاری گردد ولی محقق نشد.

موهبتی ادامه داد: سرمایه گذاران را باید تکریم و شرایط را فراهم کرد تا فعالیت مالی و سرمایه گذاری انجام دهند.

وی بر توسعه سواحل مکران تاکید و اظهار داشت: همه مدیران کل در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه اول هر ماه در چابهار حضور داشته باشند.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز از خدمات ویژه استاندار و مسوولان قدردانی کرد و گفت: در 2 سال اخیر مهیا کردن فضا برای استقرار ادارات کل و تسری قانون فراهم و بسیاری از امور تسهیل شده است.

عبدالرحیم کردی اضافه کرد: تفکیک وظایف و پیگیری مسائل، صدور احکام بعضی مدیران، تهیه طرح جامع، استقرار هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهر و روستا چابهار بخشی از موارد مهم اجرا شده است.

وی اعلام کرد: یکی از کارهای خوب در منطقه آزادچابهار راه اندازی سامانه جی آی اس است که خدمات سرمایه گذاری در آن انجام می گردد.

رییس هیات مدیره منطقه آزادچابهار توضیح داد: در محدوده 14 هزار هکتاری خدمات سرمایه گذاری و واگذاری زمین بصورت هوشمند انجام می گردد و اراضی مختلف بصورت شفاف برای اجرای هر طرحی آماده شده است.

کردی گفت: تمام خدمات شهرسازی با یک سامانه هوشمند انجام می گردد و پفراینده های ملکی برای واگذاری دارای اطلاعات کامل است.

دبیر توسعه سواحل مکران نیز گفت: اقدامات لازم برای توسعه سواحل مکران شامل 6 شهرستان چابهار، کنارک، دشتیاری در سیستان وبلوچستان و جاسک، سیریک و میناب در استان هرمزگان در حال اجرا است.

عادل مزاری گفت: همه باید یاری نمایند تا بتوانیم سند توسعه سواحل مکران به پیش ببریم و جوامع محلی نیز از آنها بخوبی بهره مند شوند.

به گزارش وبلاگ ساعت مچی مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بهمراه معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق و معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد امروز سه شنبه وارد فرودگاه کنارک شدند.

بازدید از پروژه زیرساختی عظیمراه چابهار - کنارک، شرکت در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، مدیران کل و مسوولان اجرایی استان و شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد، افتتاح خانه فرهنگ کمالان، پروژه های مالی، پروژه های مسوولیت اجتماعی خانه های امید، زمین های چمن روستایی و مدارس و بازدید از پتروشیمی، پروژه های عمرانی، زیرساختی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی از جمله برنامه های سفر مرتضی بانک به جنوب این استان است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران منطقه آزادچابهار پیروز عمل نموده و در حال تکمیل زیرساخت ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منطقه آزادچابهار پیروز عمل نموده و در حال تکمیل زیرساخت ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید