خبرنگاران همکاری استان های شرقی کشور در توسعه مبادلات با پاکستان لازم است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مشهد- خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: همکاری مشترک مالی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برای توسعه مبادله پایاپای با کشور پاکستان لازم است.

خبرنگاران همکاری استان های شرقی کشور در توسعه مبادلات با پاکستان لازم است

غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد اضافه کرد: هم اکنون مبادله پایاپای گسترده با پاکستان انجام می شود که برای تمرکز بر بازار پاکستان و بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های موجود، همکاری نزدیک سه استان یاد شده می تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی گفت: در صورت موافقت استاندار و اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی کمیته مشترک همکاری های سه استان در مبادله کالا با پاکستان تشکیل می شود.

وی با اشاره به نشست اخیر رئیس جمهوری با فعالان مالی کشور گفت: در این نشست دکتر روحانی مأموریتی را به دبیرخانه ستاد هماهنگی سران سه قوه داد و مسئول اجرای این مأموریت نیز آقای نهاوندیان مشخص شد.

شافعی اضافه کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری در دبیرخانه ستاد هماهنگی سران سه قوه، پرونده جدیدی برای اجرای قانون فضای کسب و کار باز شد و مقرر گشت معاونت مالی رئیس جمهوری مجری قانون بهبود فضای کسب و کار شود.

وی با ابراز خرسندی از پیشگام شدن استاندار خراسان رضوی در اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار گفت: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز باید پیگیری اجرای این قانون را شروع کند و گزارشات آن را در نشست شورا ارائه دهد.

وی همچنین با اشاره به تماس تلفنی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی نیز از اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در خراسان رضوی اظهار خرسندی کرد و اجرای آن را در همه استان ها ضروری دانست.

شافعی اضافه کرد: به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی باید با اجرای این طرح، موانع حوزه کسب و کار در همه استان ها استخراج و به مجلس ارائه شود.

وی گفت: بهتر است علاوه بر ارائه مسائل و طرح مسائل حوزه های مالی، راهکارها و پیشنهادات نیز از سوی اعضای شورا بویژه بخش تعاون، اصناف و صنعت ارائه شود تا در این شورا آنالیز شود.

7489 / ‬ 6053

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران همکاری استان های شرقی کشور در توسعه مبادلات با پاکستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری استان های شرقی کشور در توسعه مبادلات با پاکستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید