راه اندازی اولین ایستگاه لرزه نگاری باند پایین در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، اولین ایستگاه لرزه نگاری باند پایین با هدف پایش زمین لرزه ای استان و منطقه ها همجوار در آذربایجان غربی راه اندازی شد.

راه اندازی اولین ایستگاه لرزه نگاری باند پایین در آذربایجان غربی

مصطفی پورمحمدی معاون اجرایی وموسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران پنجشنبه شب در آیین راه اندازی این مرکز گفت: رصد فعالیت لرزه خیزی گسل های استان آذربایجان غربی، ثبت وقوع زمین لرزه ها، ثبت خرد لرزه ها با هدف پیش آکاهی و پیش هشدار ها از اهداف راه اندازی این ایستگاه لرزه نگاری است.

اجمد علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه هم در این آیین اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های زلزله خیز کشور است تصمیم به راه اندازی ایستگاه لرزه نگاری شد که برای این امر، سه میلیارد تومان هزینه شده است.

در حال حاضر در استان 2 ایستگاه لرزه نگاری دائمی و 3 ایستگاه لرزه نگاری موقت فعال است.

براساس گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشوری مهرماه گذشته تعداد 603 زمین لرزه را ثبت کرد که آذربایجان غربی با 187 بار لرزه، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

در مهرماه سال جاری 11 زمین لرزه با بزرگی بیش از 4 در داخل کشور به وسیله مرکز لرزه نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ ترین آنها در روز چهارشنبه 13 مهر ساعت 3:51 در خوی آذربایجان غربی با بزرگی 5.4 در مقیاس امواج زمین در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

وبلاگ ساعت مچی آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی اولین ایستگاه لرزه نگاری باند پایین در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اولین ایستگاه لرزه نگاری باند پایین در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید