سرعت اینترنت موبایل ایران به 26 مگابیت رسید؛ سرعت اینترنت ثابت اندکی افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، به گزارش موسسه اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه گذشته، با یک افزایش قابل توجه از 26 مگابیت عبور نموده است. میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران نیز افزایش کمی داشته و باعث صعود سه پله ای ایران در رنکینگ جهانی شده است.

سرعت اینترنت موبایل ایران به 26 مگابیت رسید؛ سرعت اینترنت ثابت اندکی افزایش یافت

جدیدترین گزارش موسسه Speedtest درباره شرایط سرعت اینترنت موبایل و ثابت در کشورهای دنیا منتشر شد. در این گزارش، هم شرایط اینترنت موبایل و هم شرایط اینترنت ثابت ایران نسبت به ماه گذشته، بهبود یافته است.

  • معرفی نرم افزاری کوچک و ساده برای افزایش سرعت اینترنت با دستکاری و تنظیم پروتکل TCP

در این گزارش آمده که سرعت اینترنت ثابت دنیا افزایش داشته ولی سرعت اینترنت موبایل رو به کاهش است. میانگین سرعت اینترنت ثابت دنیا در ماه می به 64.70 مگابیت بر ثانیه رسیده است که در ماه آوریل برابر با 63.46 بود. تاخیر اینترنت ثابت هم به 10 میلی ثانیه رسیده است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت دنیا در ماه می 2022

اما سرعت اینترنت موبایل از 30.75 مگابیت بر ثانیه در ماه آوریل به 30.37 مگابیت بر ثانیه در ماه می رسیده است که نشان می دهد کاهش یافته و باعث توقف فرایند صعودی اینترنت موبایل دنیا شده است.

سرعت اینترنت ثابت ایران

در حالی که دنیا به سرعت در اینترنت ثابت رو به رشد و افزایش سرعت است؛ ایران در اینترنت ثابت انگار طلسم شده است و در جا می زند. ماه ها است میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران بین 10 مگابیت و 11 مگابیت در نوسان است و هرگز از این محدوده پا را فراتر نمی گذارد.

سرعت اینترنت ثابت ایران در می 2022

در جدیدترین گزارش موسسه اسپیدتست درباره سرعت اینترنت ثابت کشورها در ماه می 2022، سرعت اینترنت ثابت ایران به 10.34 رسیده است. در ماه آوریل سرعت اینترنت ثابت ایران 10.23 مگابیت بود. همین اندک افزایش سرعت اینترنت ثابت ایران باعث صعود سه پله ای در رنکینگ دنیای شده و اکنون ایران در رتبه 141 دنیا است.

سریع ترین کشورها در اینترنت ثابت می 2022

همچون ماه گذشته، سه کشور سنگاپور، شیلی و تایلند با میانگین سرعت اینترنت ثابت 209.21 مگابیت، 206.97 مگابیت و 188.31 مگابیت در رتبه های اول تا سوم دنیا هستند. کشور چین با دو پله صعود و سرعت 181.90 مگابیت به رتبه چهارم رسیده است و هنگ کنگ با یک پله نزول به رتبه پنجم با سرعت 179.14 مگابیت رسیده است.

وزارت ارتباطات امید زیادی دارد با توسعه فیبر نوری و راه اندازی چندین میلیون پورت اینترنت FTTH، شرایط اینترنت ثابت ایران را بهبود ببخشد. طبق گزارش رگولاتوری، دارند. بعلاوه، رگولاتوری گزارش می دهد بیشترین بابت سرعت و کیفیت اینترنت است.

سرعت اینترنت موبایل ایران

برخلاف اینترنت ثابت، میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران با میانگین دنیای فاصله بسیار زیادی ندارد و در شرایط بهتری به سر می برد.

  • 30 ترفند افزایش سرعت اینترنت اندروید و آیفون

در ماه می 2022، سرعت اینترنت موبایل ایران یک جهش خوب داشته و از 24.95 مگابیت در ماه آوریل به 26.10 مگابیت در ماه می رسیده است و باعث شده ایران در جدول اینترنت موبایل دو پله صعود کند و به رتبه 71 برسد.

سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه می 2022

توسعه اینترنت ثابت در کشور و کاهش بار ترافیکی کل اینترنت کشور از دوش اینترنت موبایل، می تواند سرعت این نوع اینترنت را همچون فنری آزاد نموده و شاهد افزایش سرعت چشم گیری باشیم.

سریع ترین کشورها در اینترنت موبایل - می 2022

در سطح دنیا، اینترنت موبایل نروژ با 129.40 مگابیت، دو پله صعود داشته و به جایگاه نخست رسیده است. اینترنت موبایل استان متحده با یک پله نزول به 124.89 مگابیت و اینترنت موبایل قطر نیز کاهش یافته و به 117.61 مگابیت رسیده است.

منبع: شبکه چی

به "سرعت اینترنت موبایل ایران به 26 مگابیت رسید؛ سرعت اینترنت ثابت اندکی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت اینترنت موبایل ایران به 26 مگابیت رسید؛ سرعت اینترنت ثابت اندکی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید