شرایط تحصیل در آلبرتا

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، تحصیل در آلبرتا

سیستم آموزش عالی آلبرتا به خاطر داشتن دانشگاه ها، کالج ها، موسسات فنی و تاسیسات تحققاتی بسیار عالی مشهور می باشد.

شرایط تحصیل در آلبرتا

استان آلبرتا، با استانداردهای بالای زندگی، استخدام بعد از فارغ التحصیلی و گزینه های مهاجرتی خود، یکی از مطلوب ترین مکان های جهان برای ادامه آموزش عالی و دنبال کردن یک راستا شغلی است. قیمت های رقابتی شهریه ها و هزینه های مقرون به صرفه زندگی در آنجا، آلبرتا را به یک انتخاب عاقلانه برای ادامه تحصیلات تکمیلی تبدیل کرده است.

این استان در غرب کانادا واقع است و دو مورد از سریع الرشدترین شهرهای کانادا یعنی شهر کلگری و ادومونتون را در خود جای داده است. آلبرتا پرجمعیت ترین استان میان سه استان سرسبز کانادا (استان های چمنزار کانادا) محسوب می شود. این استان همچنین با پارک های ملی معروفی همانند پارک ملی بنف (Bnaff) و پارک ملی جاسپر (Jasper)، به عنوان یکی از زیباترین بخش های آمریکای شمالی مشهور است.

جمعیت: 4.2 میلیون

جمعیت دانشجویان بین المللی: 17,601 (آمار سال 2014)

مناطق اصلی آموزشی این استان: کلگری و ادمونتون

مزایای تحصیل در آلبرتا

  • سیستم انتقال واحد آلبرتا برای دانشجویان انتقالی

این دوره ها که تقریبا از 30 سال قبل برقرار شده اند، به دانشجویان این امکان را می دهند تا دوره ای را در یکی از موسسات بگذارنند و سپس واحدهای دوره گذرانده شده را به صورت یکپارچه به موسسه دیگری انتقال دهند. یعنی در بیشتر دانشگاه های رقابتی کشور امکان پذیرش راحت در سال های دوم و سوم وجود دارد و این امر به دانشجویان امکان اخذ چند مدرک را می دهد.

  • تحصیل سوبسیدی (با کمک هزینه) برای بچه های کوچک

اگر شما در یک دوره تحصیلی طولانی مدت در یکی از دانشگاه ها یا کالج های کانادا حضور داشته باشید، فرزند شما واجد شرایط کمک هزینه مدارس دولتی است. این امر می تواند برای هر فرزند کوچک و والدین او 10,000 دلار در سال صرفه جویی نماید.

  • فرصت های اشتغال بعد از فارغ التحصیلی

آلبرتا، دارای اقتصاد بزرگ و متنوع و همچنین فرصت های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان است که به محض اتمام تحصیلات خود می توانند در این استان مشغول به کار شوند.

  • جمعیت جوان

دقیقا 36 سال است که آلبرتا پایینترین متوسط گروه سنی در میان استان های کانادا را دارد. افراد جوان به ویژه در شهرهای کلگری و ادمونتون حضور دارند.

  • کوههای سنگی به عنوان منظره محل زندگی

زیبایی طبیعی آلبرتا از جمله جنگل های وسیع و کوه های سنگی نمادین آن، محیط زندگی مطلوبی را ایجاد کرده است.

مهاجرت به آلبرتا بعد از تحصیل

  • برنامه انتخاب استانی مهاجران آلبرتا (AINP) گروه فارغ التحصیلان بین المللی (مرور اتفاقات مهاجرت استانی کانادا در سال 2016)

این زیرگروه از AINP، مختص دانشجویانی است که از یکی از دوره های تحصیلی حداقل یک ساله در یکی موسسه واجد شرایط آلبرتا فارغ التحصیل شده و با ویزای کار بعد از تحصیل (Post-graduation work permit) در استان مشغول به کار باشند.

- گروه فارغ التحصیلان بین المللی

این زیرگروه به افرادی اختصاص دارد که از یک موسسات آموزش عالی در آلبرتا فارغ التحصیل می شوند و یک پیشنهاد کار دائم تمام وقت از یکی از کارفرمایان آلبرتا دریافت می کنند.

  • اکسپرس اینتری

داوطلبین سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری که تحصیلات خود را در یکی از موسسات آلبرتا تکمیل کرده اند، ممکن است بر حسب سطح تحصیلاتشان از امتیاز بیشتری برخوردار شوند. علاوه بر آن، فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزشی کانادا ممکن است سابقه کار در کانادا و همچینن برخی فاکتورهای با ارزش را تحت سیستم اکسپرس اینتری به دست آورند.

موسسات آموزشی آلبرتا

این موسسات به خاطر اندازه ، مجاورت با مراکز شهری و ثبت نام دانشجویان بین المللی در انجمن های دانشجویی خود برجسته هستند.

  • دانشگاه کلگری

این دانشگاه به طور پیوسته در لیست رتبه بندی جهانی واقع شده است و اخیرا در رتبه بندی 50 دانشگاه با قدمت زیر 50 سال جهان، در کانادا رتبه اول و در جهان رتبه 13 ام را کسب کرده است. سال تاسیس این دانشگاه سال 1966 است.

دوره های اصلی: مهندسی، کسب و کار(تجارت)، پزشکی

مکان: کلگری

  • دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه یکی از از 5 دانشگاه برتر کانادا محسوب می شود و میان 100 دانشگاه برتر جهان واقع شده است. این دانشگاه دستورالعمل های آموزش عالی، امکانات مدرن، دوره هایی با بودجه های خوب و تحقیقات شناخته شده در جهان را با هم ادغام می کند.

دوره های اصلی: مهندسی، حقوق، آموزش، داروسازی

مکان: ادمونتون

  • پلی تکنیک SAIT

موسسه فناوری جنوب شرق آلبرتا (SAIT)) یک موسسه کارآفرینی است که بیش از 100 دوره را در یک پردیس اصلی و سه پردیس وابسته توزیع کرده است.

دوره های اصلی: تکنولوژی ایونیک (الکترونیک هوانوردی)، سونوگرافی تشخیص پزشکی، مدیریت سرمایه های انرژی، قصای و مدیریت فراورده های گوشتی، دستیار دندانپزشکی

مکان: کلگری

  • دانشگاه لتبریج (the university of lethbridge)

دانشگاه لتبریج به طور پیوسته به عنوان یکی از دانشگاه های برتر مقطع کارشناسی کانادا رتبه بندی می شود و از این رو جای تعجب نیست که دانشجویان بین المللی از 87 کشور جهان برای تحصیل آن را انتخاب کرده اند.

دوره های اصلی: علوم کامپیوتر، علوم اعصاب، بهداشت عمومی، مطالعات شهری و منطقه ای

مکان: لتبریج

منبع: ویزا موندیال

به "شرایط تحصیل در آلبرتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحصیل در آلبرتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید