مردم روستاهای اهواز زیر فلرهای نفتی، انواع بیماری ها را دارند

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه صنعت سبز، گفت: مردم در حاشیه منطقه ها صنعتی استان خوزستان در فقر زندگی می نمایند و در کنار شهر اهواز، روستاهایی هستند که مردم شان زیر فلرهای نفتی انواع بیماری ها را دارند؛ این مساله با اقتصاد سبز متناسب نیست و خواستار کاهش مخاطرات زیست محیطی است.

مردم روستاهای اهواز زیر فلرهای نفتی، انواع بیماری ها را دارند

محمدجواد اشرفی در همایش تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که امروز (15 اسفندماه) در اهواز برگزار گردید، اظهار کرد: بشر امروز، توسعه مالی را به بهای مصرف بی رویه و استفاده بیش از حد از محیط زیست و منابع طبیعی به دست آورده است و این فرایند نامتوازن، باعث ایجاد چالش های محیط زیستی شده است.

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، وی اضافه کرد: گرد و غبار، آلودگی های محیط زیستی و ... همه محصول این رشد نامناسب هستند. اگر این گونه عمل نمی کردیم شاید با این مسائل محیط زیستی روبرو نبودیم بنابراین ضرورت دارد که در توسعه، رویکردی متقابل و متغیر با آن چه در حال حاضر وجود دارد، داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر می خواهیم آینده پایدار و اقتصاد مناسب داشته باشیم باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که برای همه نسل های ما بهره برداری مناسب داشته باشند. جهان به سمت اقتصاد سبز حرکت نموده و توسعه فعالیت های صنعتی، مبتنی بر اقتصاد سبز است. اگر می خواهیم اقتصاد سبز داشته باشیم باید صنعت سبز را که متضمن توسعه پایدار است، پیگیری کنیم.

وی اعلام کرد: در اقتصاد سبز، سعی در افزایش و بهبود رفاه و عدالت اجتماعی همسو با رعایت موارد محیط زیستی و کاهش مخاطرات زیست محیطی است. آیا در کشور از جمله در استان خوزستان به این شکل عمل می کنیم؟ آیا رفاه و عدالت اجتماعی را برای مردم و کاهش مخاطرات زیست محیطی ایجاد نموده ایم؟ خیر. شاید در بعضی ابعاد موفقیت هایی داشته ایم اما نمی توانیم بگوییم عدالت اجتماعی را برقرار نموده ایم.

اشرفی گفت: عدالت اجتماعی یعنی صنعت، ثروت فراوری کند و مردم از نظر مالی، محیط زیستی، فرهنگی و اجتماعی در رفاه باشند؛ بدون شک در استان خوزستان این گونه نیست. بیش از 50 سال است که ارزش اضافه نموده مالی در استان خوزستان ایجاد شده است اما متاسفانه برای مردم خوزستان سودی حاصل نشده است. مردم در حاشیه منطقه ها صنعتی استان خوزستان در فقر زندگی می نمایند و در کنار شهر اهواز، روستاهایی هستند که مردم شان زیر فلرهای نفتی انواع بیماری ها را دارند؛ این مساله با اقتصاد سبز متناسب نیست و خواستار کاهش مخاطرات زیست محیطی است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به صنعت سبز، اعلام کرد: اگر می خواهیم آینده خوبی برای مردم رقم بزنیم، ناگزیر هستیم که به سمت صنعت سبز برویم. صنعت سبز، صنعتی است که روش های فراوری و محصولات آن متضمن سلامتی مردم است. اساسا در صنعت سبز، مدیران باید باور داشته باشند که فعالیت آن ها همسو با محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در سازمان حفاظت محیط زیست به منظور قدردانی از فعالیت های صنعتی که به طور نسبی به سمت صنعت سبز حرکت می نمایند، سالانه از واحدهای منتخب تجلیل می گردد. در امسال به این منظور حدود 300 واحد صنعتی در کشور درخواست دادند که از این تعداد، بر اساس شاخصه ها هشت واحد به عنوان صنعت برگزیده ملی انتخاب شدند که شامل شش واحد صنعتی و دو واحد خدماتی هستند.

وی گفت: از این تعداد، از استان خوزستان پالایشگاه بیدبلند و شرکت پتروشیمی مارون به عنوان صنعت برگزیده ملی انتخاب شدند.

اشرفی اضافه کرد: عمده معیارهای انتخاب صنایع سبز شامل قرار نگرفتن در لیست واحدهای آلاینده در سال 99، بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده ها، مدیریت منایع آب، توسعه فضای سبز، استقرار سیستم پایش لحظه ای و... است که از 30 واحد صنعتی که در استان خوزستان اطلاعات خود را بارگذاری کردند 11 واحد را انتخاب کردیم.

وی گفت: البته این سبز بودن صنایع باید مستمر باشد و انتظار می رود که این فرایند را توسعه دهند. انتخاب واحدها به این معنی نیست که تماما الزامات و شاخصه ها برای صنعت سبز را رعایت نموده اند بلکه مقایسه ای نسبی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: متاسفانه شاهد بودیم بعضی واحدها که در سال های گذشته به عنوان صنعت سبز انتخاب شدند، توجه خود را کمتر کردند و اکنون جزو صنایع آلاینده هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مردم روستاهای اهواز زیر فلرهای نفتی، انواع بیماری ها را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم روستاهای اهواز زیر فلرهای نفتی، انواع بیماری ها را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید