سلامتی و پزشکی

فیلم کوری، اقتباس اثر ژوزه ساراماگو ، معرفی و تحلیل ، Blindness (2008)

فرانک مجیدی: همیشه خواندن رمان یک چیز دیگر است. اصالت احساسات و توصیفات یک کتاب 300، 400 صفحه ای هرگز نمی تواند آن جور که باید و شاید، در قالب یک فیلم 100 دقیقه ای در آید. اما باید پذیرفت اقبالی که سینما با آن روبروست، عام تر است و کم تر کتابی شانس مطرح شدن جهانی...

17 آذر 1401

بیرانوند جام جهانی را از دست داد؟

علیرضا بیرانوند در جریان اولین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2022 از ناحیه بینی دچار شکستگی و پس از بیرون آمدن از زمین، در خاتمه مسابقه راهی بیمارستان شد.

1 آذر 1401

شیائومی احتمالا سری 13 را با نام شیائومی 14 وارد بازار می نماید

شیائومی اعلام نموده که ممکن است سری 13 گوشی این شرکت با نام شیائومی 14 روانه بازار گردد.

27 آبان 1401

یک میلیارد جوان در معرض خطر

نتیجه مطالعه ای تازه نشان می دهد 24 درصد از افراد 12 تا 34ساله در سطح دنیا در سطح ناامن به دستگاه ها از جمله گوشی های تلفن همراه هوشمندشان گوش می دهند و از مکان های پر سر و صدا بازدید می نمایند.

26 آبان 1401

مسائل تنفسی ناشی از بارندگی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 347 نفر از مردم خوزستان بر اثر مسائل تنفسی ناشی بارش پاییزی در 2 روز گذشته، به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند.

21 آبان 1401

انتقاد فرماندار سراب از تعلل بانک ها در اعطای وام فرزندآوری

فرماندار شهرستان سراب از تعلل بانک ها در اعطای وام فرزندآوری انتقاد کرد.

13 آبان 1401

هر آنچه که باید رباره ویروس تازه سین سیشیال بدانید!

در بسیاری از افراد، ویروس سین سیشیال تنفسی باعث بروز نوع خفیفی از بیماری می گردد که می توان آن را در خانه کنترل کرد.

3 آبان 1401

تصاویر کمتر دیده نشده از فروشندگان دوره گرد آب دوره قاجار

فروش آب در مشک به وسیله دوره گرد ها در زمان قاجار رایج بود.

24 مهر 1401

چگونه می توانید از پیاده گردی برای سلامتی و تناسب اندام یاری بگیرید؟

اگر بخواهید ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید و در عین حال از تماشا طبیعت و هوای آزاد لذت ببرید بدون شک پیاده گردی برترین گزینه برای شما خواهد بود. پیاده گردی یکی از ساده ترین فعالیت های بدنی است که کم وبیش همه مردم می توانند آن را انجام دهند و از فواید بی...

20 مهر 1401

ثبت نام در جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی تمدید شد

به گزارش خبگزاری مهر، این نمایشگاه 10 تا 13 آبان ماه سال 1401 میزبان شرکت های دانش بنیان و خلاقی است که در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی محصولات ایران ساخت فراوری و تجاری سازی نموده اند. شرکت ها و علاقه مندان به حضور در این رویداد تا 25 مهرماه برای ثبت نام فرصت...

19 مهر 1401

10تا برترین تفریحات خانوادگی در ابوظبی

سرگرمیات خانوادگی در ابوظبی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، مسئولین این شهر در کشور امارات برای هر سلیقه و بودجه ای سرگرمیات متنوعی را تدارک دیده اند تا مسافران و ساکنین شهر بتوانند با خانواده اوقات خوشی را در این شهر زیبا و مدرن سپری نمایند. سرگرمیات...

13 مهر 1401

کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در حال حاضر زیرساخت های لازم برای خدمات الکترونیک ایجاد شده اند و بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی جایگاه هشتم را دارد.

10 مهر 1401

مشکل مالیات در ایران؛ چرا دولت نباید بی مهابا مالیات را افزایش دهد؟

طی چندین سال گذشته برنامه دولت برای استفاده از ظرفیت های مالیاتی به منظور جبران کسری بودجه دولت افزایش یافته، به طوری که پایه های تازه مالیاتی در این سالیان بروز و ظهور نموده است، مالیات بر ثروت، مالیات بر خانه و خودرو های لوکس، مالیات بر خانه های خالی...

26 شهریور 1401

ازبین بردن ترک پا با مواد طبیعی

در ترک پا پوست بسیار خشک، سخت و پوسته پوسته میگردد، که سر انجام باعث ایجاد شکاف میگردد. برخی از این شکاف ها ممکن است حتی به خونریزی دردناک منجر گردد. اما نیازی به نا امیدی و ناراحتی نیست. زیرا برای درمان این مشکل درمان خانگی عالی وجود دارد.

23 شهریور 1401

داستان کشف بلند ترین آبشار جهان در ونزوئلا

در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی آبشار آنجل، بلندترین آبشار جهان خواهیم پرداخت، با ما در ادامه همراه باشید.

11 شهریور 1401

شیرین کننده های مصنوعی موجب سرطان می شوند

مصرف بعضی از شیرین کننده های مصنوعی عواقب منفی دارد و میکروبیوم و قند خون را تغییر می دهند.

9 شهریور 1401

اعلام آخرین مهلت تحویل اسناد جبران هزینه خسارت درمان سال 1400 بازنشستگان

تهران (پانا) - صندوق بازنشستگی کشوری با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که انتها شهریورماه؛ آخرین مهلت تحویل اسناد جبران هزینه خسارت درمان سال 1400 بازنشستگان کشوری است.

8 شهریور 1401

حقایقی جالب که باور نمی کنید درست باشند

در این مطلب حقایق جالب و حتی باورنکردنی دنیای انسان ها و حیوانات را می خوانید.

5 شهریور 1401

موسیقی با حافظه ما چه می کند؟

گوش دادن به موسیقی های شاد، حال روحی شما را بهتر و شما را شاد می کند. با گوش کردن به موسیقی محبوب خود احساس بهتری پیدا می کنید. علاوه بر این، همراهی با ترانه و زمزمه کردن آن عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

2 شهریور 1401

پیشگیری از پوکی استخوان با 3 تمرین ساده

تمرینات کششی انعطاف پذیری عضلات را بهبود می بخشد. کشش عضلات را می توان قبل و بعد از تمرین به عنوان حرکات کششی انجام داد. عضلات را 5-3 بار بکشید و کشش را حداقل 30-10 ثانیه نگه دارید.

31 مرداد 1401
تعداد: (325)