کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، مدیر عامل بیمه سلامت گفت: در حال حاضر زیرساخت های لازم برای خدمات الکترونیک ایجاد شده اند و بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی جایگاه هشتم را دارد.

کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک

محمدمهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر زیر ساخت های لازم در بیمه سلامت و در حوزه الکترونیک چه در درون سازمان و حتی در زمینه فعالیت ها و خدمات سلامت فراهم شده اند و اقدامات خوبی اجرا شده است. به همین علت رتبه بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی، هشتم است. سال گذشته نیز سازمان بیمه سلامت در بین ده دستگاه اول کشور بود.

او شرح داد: برای اتصال به پنجره واحد دولت الکترونیک، سازمان بیمه سلامت تمام کوشش خود را انجام داده است تا اقدامات لازم انجام شوند. حوزه ها و وزارتخانه ها نیز باید به ما یاری نمایند.

او گفت: در سازمان بیمه سلامت فعالیت هایی مانند نسخه نویسی الکترونیکی به راحتی در بخش سرپایی و بیمارستانی را ساماندهی نموده و خدمات را به خوبی ارائه می دهیم.

او ادامه داد: اقدامات لازم در زمینه اتصال به پنجره واحد دولت الکترونیک از سوی بیمه سلامت اجرا شده اند. خدماتی مانند تمدید بیمه و گرفتن خدمات مختلف در بیمه سلامت در سامانه شهروندی و سایر سامانه ها طراحی شده اند و استقبال خوبی به وسیله مردم شده است. جزء سامانه های مورد پسند مردم است و افراد به راحتی به آن دسترسی دارند. برای گرفتن خدمات با مراجعه به پیشخوان های دولت یا سامانه جزء دستگاه هایی هستیم که در این حوزه به خوبی عمل نموده ایم.

بنا بر اعلام وب سایت ملی خدمات دولت هوشمند، مجموعاً 734 خدمت از خدمات دستگاه های اجرایی، به صورت الکترونیکی ارائه می شوند.

از جمله وزارتخانه هایی که ارائه دهنده خدمات الکترونیک هستند وزارت بهداشت است که پنجره واحد دولت الکترونیک بیمه سلامت نیز زیر نظر وزارت بهداشت است.

پیشتر سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام نموده بود که عمده خدماتی که وزارت بهداشت در بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی ارائه می دهد از جمله آن ها نسخه نویسی به صورت الکترونیک است و تقریبا بالای 80 درصد عمده خدمات وزارت بهداشت به صورت الکترونیک است.

بیگلرخانی بعلاوه یادآوری کرد که فقط بحث ارائه منسجم اطلاعات بیماران به صورت پرونده الکترونیکی مانده است که تا خاتمه سال تکمیل می گردد.

وبلاگ ساعت مچی علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه هشتم بیمه سلامت در بین 177 دستگاه اجرایی در دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید