مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو و هایما S7 و رنو فلوئنس

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، لیفان 820 در حوزه سگمنت هایی ارائه شده که بازار رقابت در آن بین برندهای مختلف بسیار داغ است. به همین دلیل است که این مدل از لیفان برای رقابت با رقیبان سرسخت این چنین شکیل و به روز شده است. اما باید دید در بررسی این خودرو با دیگر خودروهای هم ترازش، علاوه بر شکیل بودن، دارای چه مزیت هایی است. در ادامه این مطلب به مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو و هایما S7 و رنو فلوئنس می پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بررسی می کنیم.

مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو و هایما S7 و رنو فلوئنس

مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو

در ابتدا به مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو می پردازیم. کیا سراتوهای مونتاژی سایپا هم نسخه 1600 سی سی دارند و هم نسخه 2000 سی سی؛، هم دنده ای و هم اتوماتیک.

به نظر می رسد گزینه کیا سراتوی اتوماتیک بهترین گزینه باشد، زیرا از نظر قیمت خیلی شبیه لیفان 820 است. همان طور که از نامش مشخص است، موتور این خودرو 2 لیتری و قدرت آن 158 اسب بخار است. البته خودروی چینی از نظر آپشن ها و تجهیزات، یک سر و گردن بالاتر است.

با این حال، از نظر خوش نامی در برند، باید کیا سراتو را بالاتر بدانیم، زیرا حتی نام آن نیز بر خودروهای چینی ارجحیت می یابد. انتخاب بین این دو خودرو را باید انتخاب میان کیفیت و امکانات دانست که کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد و نوع کارکردی که از یک خودرو، مورد انتظار است.

مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای

به طور کلی، رنو جزو برندهای خوش نام است و شاید همین امر مقایسه را بین این دو کمی سخت کند. رنو فلوئنس دنده ای یک موتور 2000 سی سی دارد و از یک جعبه دنده دستی 6 سرعته استفاده می کند.

تولید رنو فلوئنس از سال 2010 شروع شده و به خاطر کیفیت خوبی که داشته، مشتریان پروپاقرصی دارد. البته بزرگ ترین مشکل رنو فلوئنس وارداتی بودن آن است و تحریم ها دارندگان آن را دچار مسائل در زمینه تأمین قطعات و خدمات می کند.

با مقایسه لیفان 820 با رنو فلوئنس دنده ای از نظر طراحی، باید گفت که هر دو خودرو در یک سطح قرار می گیرند. البته مشخصات فنی لیفان 820 کمی وضع بهتری دارد و باعث می شود سنگینی کفه ترازو به سمت آن باشد.

با این حال، رنو همیشه علاقه مندان خودش را دارد و همین خوش نامی باعث می شود تا در خریدها توجه بیش تری به آن بشود.

مقایسه لیفان 820 با هایما S7

شاید مقایسه بعدی چندان هماهنگ نباشد، زیرا باوجود نزدیکی قیمت ها به هم، کلاس دو خودرو باهم فرق می کند. البته هر دو خودرو چینی اند، ولی یکی در کلاس سدان و دیگری در کلاس کراس اوور مطرح است؛ مقایسه لیفان 820 با هایما S7؛ اولی محصول کرمان موتور و دومی محصول ایران خودرو.

هایما S7 توربو تمام اتوماتیک و خودرویی خوش دست است، اما از نظر مواد به کار رفته در کابین و داشبورد، به وضوح وضع لیفان 820 بهتر است.

از نظر تجهیزات رفاهی نیز هر دو خودرو را می توان در یک سطح ارزیابی کرد. از نظر فنی نیز، با این که پیشرانه های مورد بررسی 1.8 لیتر بوده و می تواند 170 اسب بخار قدرت تولید کند، چندان خودروی سریع و پرقدرتی محسوب نمی شود.

امیدواریم که این مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو و هایما S7 و رنو فلوئنس توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ارزش خرید این لیفان را در اختیارتان قرار دهد.

در مطالب زیر می توانید درباره لیفان 820 بیشتر بخوانید:

  • با مشخصات لیفان 820 آشنا شوید
  • درباره تجربه رانندگی با لیفان 820 بیشتر بدانید
  • لیفان 820 را در بازار ایران ارزیابی کنید
منبع: دیوار

به "مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو و هایما S7 و رنو فلوئنس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لیفان 820 با کیا سراتو و هایما S7 و رنو فلوئنس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید