همایش های تخصصی ساختمان، فرصتی برای حفظ سرمایه های ملی است

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک برگزاری همایش های تخصصی ساختمان را فضایی مناسب در راستای حفظ سرمایه های ملی و ساختن شهری ایمن و دارای زیبایی های بصری قابل قبول قلمداد کرد.

همایش های تخصصی ساختمان، فرصتی برای حفظ سرمایه های ملی است

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در آستانه برگزاری دومین همایش نما و گردهمایی سازندگان و طراحان در شمال تهران، در ملاقات با برگزارکنندگان این همایش ها ضمن بیان مطلب فوق اضافه نمود: برگزاری چنین همایش هایی فرصتی مغتنم است تا مباحث ایمنی و تاب آوری شهر و همچنین موضوعات مرتبط با نما، بین سازندگان و طراحان و مسئولین مرور گردد تا در نتیجه آن شهر را به سمت زیبایی بصری و ایمنی بیشتر سوق دهیم.

او اضافه نمود: اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان، به روز شدن و بومی شدن مقررات و قوانین ایمنی و تاب آوری در شهر، حساس شدن و ورود دستگاه های ذیربط، تفکیک و تعریف درست وظایف عملیاتی، فنی، مهندسی و صندلی سازمان آتش نشانی از مواردی است که در تعامل و گفتمان سازندگان و مسئولین می تواند به صندلی درست خود نزدیک گردد.

شهردار منطقه یک با اشاره به مصادیق نا ایمنی در شهر عنوان نمود: پایداری سازه، موضوعات خاک و ژئوتکنیک، مسایل تاسیسات، آلودگی هوا، مباحث پدافند غیر عامل، سیل، حوادث طبیعی و حریق نیز از مصادیق نا ایمنی است که همه این ها بحث و آنالیز دقیق خود را می طلبد.

موسوی خاطر نشان ساخت: با بهره گیری از چنین همایش هایی باید کوشش کنیم در مباحث یاد شده ضمن نگاه به گذشته، وضع موجود را تحلیل کنیم و در عین حال افق روشنی را برای آینده ترسیم نماییم تا آن چه که در شان شهروندان و جامعه مهندسی کشور است اتفاق بیافتد.

برگزار کنندگان دو همایش یاد شده نیز آمادگی خود را در ارائه برنامه هایی پربار در مباحث نما و ایمنی در همایش اعلام کردند.

دومین نمایشگاه و همایش نما 16 تا 18 دی ماه 1399 با مشارکت مناطق 22گانه در محل نمایشگاه های شهرداری تهران در بوستان تبادل نظر و همچنین دومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک با موضوع ساختمان ایمن 30 دی و 1 بهمن ماه 1399 در مرکز همایش های بین المللی رایزن در شمال تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "همایش های تخصصی ساختمان، فرصتی برای حفظ سرمایه های ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش های تخصصی ساختمان، فرصتی برای حفظ سرمایه های ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید