هیدروژلی با انعطاف ماهیچه انسان فراوری شد

به گزارش وبلاگ ساعت مچی به نقل از انگجت، ماهیچه های بدن انسان نرم و انعطاف پذیر هستند و می توانند در مقابل خستگی ناشی از هزاران حرکت تکراری مقاومت نمایند.

هیدروژلی با انعطاف ماهیچه انسان فراوری شد

به همین دلیل محققان دانشگاهMIT هیدروژلی مصنوعی ابداع نموده اند که هنگام انجام حرکت های قدرتی شبیه ماهیچه انسان عمل می نماید.

این هیدروژل به طور مکانیکی در حمام آب آموزش دید تا انعطاف پذیر و نرم گردد.

به هر حال محققان در این پژوهش از هیدروژل های پلی ونیل الکل استفاده کردند که در محیط های آزمایشگاهی کاربرد دارد. همچنین از آن در ایمپلنت های پزشکی و پوشش های دارویی استفاده می نمایند. محققان سعی داشتند ماده ای به قدرت ماهیچه انسان ابداع نمایند که حاوی میزان کافی از آب باشد و به این ترتیب انعطاف پذیری ملزوم برای بدن انسان را در خود داشته باشد.

شوانهی ژایو یکی از استادیاران مهندسی مکانیکMIT و مؤلف ارشد این پژوهش می گوید: بیشتر بافت های موجود در بدن انسان آب زیادی در خود دارند.

قبل از انجام تمرین کششی نانوفیبرهای موجود در هیدروژل به طور تصادفی در یک راستا قرار گرفتند. طی فرایند تمرین محققان متوجه شدند نانوفیبرهای موجود در هیدروژل ها در حقیقت قدرتمندتر می شوند و در یک راستا قرار می گیرند. در نهایت هیدروژل ها قدرتمند تر، نرم و مملو از آب شدند. همچنین این هیدروژل نسبت به هزار بار فرایند کششی در حمام آب مقاوم تر شدند.

هیدروژل مذکور 4.3 برابر قدرتمندتر از هیدروژل های عادی بود.

محققان امیدوارند در آینده این ماده را بتوان در ایمپلنت هایی مانند دریچه های قلب جایگزین کردن غضروف ها و مهره های ستون فقرات استفاده کرد. همچنین چنین هیدروژلی در حوزه نرم ربات ها نیز کارآمد است.

یافته های این تحقیق در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences در هفته جاری منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هیدروژلی با انعطاف ماهیچه انسان فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدروژلی با انعطاف ماهیچه انسان فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید