چرا هرکسی حداقل یک بار باید سفر های ماجراجویانه را تجربه کند؟

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، نکات سفرهای ماجراجویانه | Adventure Travel Tips

سفر همه جوره اش خوب است. هر زمان که دل به جهت بسپاری و خود را از فعل جا و مکان تکراری برهانی، می گردد گفت که آن روز در زندگی ات با دیروزهای قبلی و گذشته ات فرسخ ها تفاوت پیدا نموده است. این ها را گفتم تا بگویم که دل به سفر دادن خود یک ماجراجویی بی نظیر است اما به هر حال سفر انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، سفرهای ماجراجویانه است. کسانی که گردشگری ماجراجویانه را تجربه نموده اند و یا به صورت حرفه ای به این کار می پردازند، تجربه نکات سفرهای ماجراجویانه را اندوخته ای متفاوت در زندگی خود می دانند و بی برو برگرد این شکل از سفر کردن را بسیار به اطرافیان خود توصیه می کنند. امروز ما در خبرنگاران که برترین مقصدهای ماجراجویانه را برای شما دارد، می خواهیم از باید و نبایدهای علمی و غیر علمی سفر های ماجراجویانه بگوییم پس، با ما همراه باشید.

چرا هرکسی حداقل یک بار باید سفر های ماجراجویانه را تجربه کند؟

اصولا یکی از برترین راه ها برای به چالش کشیدن خود، بستن یک کوله کامل و انتخاب یک مقصد نامتعارف البته به نسبت مقصدهای قبلی و آغاز یک سفرهای ماجراجویانه است اما خب به هر حال باید این نکته را بدانید که به این سادگی ها هم نیست. البته اگر بی انصاف نباشیم، اولش که به قولی، قِلِق کار دستتان بیاید فقط کمی برایتان ممکن است سخت باشد و بی شک از سفر دوم به بعد، تبدیل به یک ماجراجو خواهید شد.

این اصل را بپذیرید که برای همه ما این اتفاق ممکن است بارها و بارها اتفاق افتاده باشد که به سفر رفته و کنار ساحل زیبایی قدم زده باشیم یا مدتی را در شهری دیگر در آرامش و به دور از غوغاهای اطراف گذرانده باشیم اما به هر حال بد نیست که این بار که می خواهیم به سفر برویم، کمی هیجان را چاشنی سفرمان کنیم و به سراغ مکان ها و مقصدهایی در داخل و خارج از کشور برویم که به ما یک بقل پر از آدرنالین با نکات سفرهای ماجراجویانه هدیه می دهد.

ماجراجوهای ماهر و حرفه ای می گویند که اگر ماجراجویی در سفر، با رعایت نکات ایمنی و اصول مسافرت صحیح همراه باشد، بدون شک همواره خاطرات ماندگاری برای ما خواهد ساخت. پس اصل اول قانون بایدها در آغاز یک سفرهای ماجراجویانه، رعایت ایمنی است.

ایمنی در سفر مخصوصا از نوع ماجراجویانه اش، متاسفانه اصل بسیار مهمی است که بسیاری در ابتدا آن را سَر سَری می گیرند اما بعدا که سفرشان آغاز شد فقدانش را احساس می نمایند. در واقع یکی از اِلِمان هایی که می توان با آن کیفیت یک سفر را سنجید این است که چه مقداری عواملی که ایمنی ما را در سفر تضمین می نمایند را رعایت نموده ایم.

با این که کلمه ماجراجویانه در خاطر هر کسی سفرهایی پر چالش و صحنه های فیلم ایندیانا جونز را تداعی می نماید اما، به هر شما که نمی خواهید در خاتمه سفرتان مثلا با دست و پایی شکسته برگرید؟ پس رعایت نکات و اصول ایمنی اولین باید ما است.

این نکته را از ما بپذیرید که برای ماجراجویی های پرهیجان لازم نیست قهرمان المپیک باشید فقط کافیست سوار که یک مقصد مجذوب کننده را به طور مثال از وبلاگ ساعت مچی انتخاب کنید و مدارکتان را تحویل دهید و باقی ماجرا را به ما بسپارید و به فکر بستن یک کوله کامل و لباس هایی مناسب برای یک نکات سفرهای ماجراجویانه باشید.

حال بیایید تا کمی علمی تر با سفرهای ماجراجویانه یا توریستی ماجراجوویانه آشنا شویم. سفرهای ماجراجویانه (Adventure travel) شامل سفرهایی با هدف خاص برای به دست آوردن تجربیات تازه است که اغلب شامل ریسک کردن یا کنترل خطر همراه با چالش های شخصی و حتی گروهی، در یک محیط طبیعی یا عجیب و غریب است.

براساس گزارش سازمان جهانی توریستی، این نوع سفرهای توریستی را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل سفر توریستان به مقاصد مخلف در داخل و خارج از کشورشان در نظر گرفت. بر اساس یکی از آمارگیری های سازمان جهانی توریستی در سال 2014، تقریبا 35 درصد از انگیزه های سفر در آن سال، سفرهای ماجراجویانه بوده است.

با این که این سفرها شاید از ابتدای تمدن بشر وجود داشته است اما عواملی که امروزه این سفرها را بسیار معروف و به اصطلاح تِرِند نموده است، عواملی همانند: افزایش فروش تجهیزات تفریحی و چاپ مجلات تخصصی و روزنامه های مرتبط با این موضوع ، تخصصی شدن تورهای سفر، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمره نکات سفرهای ماجراجویانه و تشکیل انجمن های حرفه ای نشان دهنده بازار پیشرفته را مثال زد.

سفرهای ماجراجویانه براساس تقسیم بندی که سازمان جهانی توریستی نموده است به صورت کلی به 3 دسته معمولی، نیمه حرفه ای و حرفه ای تقسیم بندی می گردد که از کل آن، کمتر از 15 درصد در بخش فوق حرفه ای، 35 درصد در بخش نیمه حرفه ای و 50 درصد باقی در شرایط معمولی مثل غواصی، اسکی، بانجی جامپینگ،… و بعلاوه در بسیاری از فعالیت های دیگر شرکت می نمایند. جالب است بدانید که این آمار در حالی ارائه شده است که عمده فعالیت توریستان ماجراجو در بازه سنی کمتر از 36 سال سن قرار گرفته اند و مقاصد سفرهای ماجراجویانه خود را بیشتر با استفاده از تجربیات دیگران و بعلاوه شبکه های اجتماعی انتخاب می نمایند.

باید بعدی ما این است که اگر تازه و یا حتی همین الان تصیم گرفتید که سفرهای ماجراجویانه را آغاز کنید، به طور مثال از جنگل های آمازون و مبارزه با مارهای آناکوندا، نقطه آغاز نکات سفرهای ماجراجویانه برای خود نگذارید بلکه مسیری سبک تر و کم چالش تر را انتخاب کنید.

اگر در بین مسیرهای داخلی بخواهیم پیشنهادی بدهیم، ماجراجویی در تنگه چاهکوه قشم و در بین مسیرهای خارجی، تور دبی وبلاگ ساعت مچی و سافاری در این شهر را پیشنهاد می دهم.

خوبی مسیرهای پر آدرنالین کم چلنج این است که هم برای توریستان ماجراجوی تازه کار و هم برای ماجراجویان حرفه ای همواره مجذوب کننده است و اگر هم بارها آن را تجربه نموده باشید، هنوز هم چیز تازهی برای ارائه به شما دارد. برای این که یک توریست ماجراجوی حرفه ای شوید، باید 4 اصل را در خود پرورش دهید: دانش، تمرین، تجربه و قضاوت و تصمیم گیری سریع.

به عنوان یک گرشگر که می خواهد به سفرهای ماجراجویانه برود و در این راه حرفه ای هم گردد، تحصیلات آکادمیک برای شما لازم نیست بلکه این که درباره اصول اولیه سفر، استحکامات و ایمنی و تاریخچه نسبی مقصد بدانید، برایتان کافی است. به تجربه همه ما آموخته ایم که در هر زمینه ای که بخواهیم آن را با مهارت و ضریب خطای کمتری انجام می دهیم. می گویند که با تمرین است که استاد می شوی!

تجربه و قضاوت و در نهایت تصمیم گیری به درست ترین شیوه ممکن، در هر قسمت از سفرهای شما و علی الخصوص نکات سفرهای ماجراجویانه همراه با شماست و کل سفرتان را تحت التاثیر خود قرار می دهد. در پایان می خواهم تا باید هایی برای نکات سفرهای ماجراجویانه را برای شما نام ببرم که حکم یک فرعی را برای شما و توریستی آدرنالین سازتان دارد.

باید شماره 1 این است که قبل از سفر و حتی قبل تر از آن، شرایط جوی وکارهایی را که می خواهید انجام دهید را در نظر بگیرید. شرایط آب وهوای منطقه مورد نظرتان برای سفر را آنالیز کنید. منظور ما این است که آیا به اسکی می روید؟

لباس های مناسبی همانند: جوراب های پشمی، لباس اسکی و عینک اسکی را حتما با خودتان بردارید. البته شاید شما می خواهید تا به ساحل برای نکات سفرهای ماجراجویانه بروید پس؛ لباس شنا، صندل ، کلاه و عینک آفتابی را باید حتما همراه خود بردارید.

باید شماره 2، لباس هایی را بپوشید که لایه لایه هستند زیرا می توانید خودتان را با تغییرات دمایی بهتر وفق بدهید. باید شماره 3 برای شما و نکات سفرهای ماجراجویانه شما، بستن کوله پشتی حرفه ای است. مقصدتان کجاست؟ کوله پشتی خود را مانند یک حرفه ای بسته بندی کنید.

از فضاهای موجود و محدود کوله خود بهره ببرید و ببینید دقیقا چه چیزهایی می تواند مفید باشد را در اولویت قرار دهید. نباید فراموش کنید که وسایل شکستنی همانند عینک و جواهرات را با دستمال و لباس بپوشانید. اگر هنوز مقصدتان را معین نکره اید، برای تصمیم گیری می توانید از وب سایت ها و وبلاگ های مسافرتی همانند مجله توریستی اینترنتی وبلاگ ساعت مچی که جامع ترین و به روزترین مجله اینترنتی ایران است، بهره ببرید و در کنارش هم با یک حرفه ای مشورت کنید و در آخر مقص خود را معین نمایید.

باید بعدی ما این است که به یکی از دوستان و یا خانواده خود، برنامه سفر و نحوه تماس با شما را برای مواقع اضطراری اطلاع بدهید. و اما می رسیم به باید آخر. در باید آخر می خواهم به شما بگویم که هر چیزی که در نکات سفرهای ماجراجویانه پیش آمد را قبول کنید!

برای ماجراجوی، بی پروایی ضروری است اما تاکید می کنیم که این بی پروایی بدون تجربه و آموزش هیچ وقت موفقیتی را برای شما در پی نخواهد داشت. در طل سفر غذاهای محلی را بخورید، از روش های محلی مقصد خود بهره ببرید، چیزی رابیابید که در سفرهای قبلی خود نداشتید. در پایان برای شما سفرهای ماجراجویانه خوبی را آرزومندم!

منبع: الی گشت

به "چرا هرکسی حداقل یک بار باید سفر های ماجراجویانه را تجربه کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هرکسی حداقل یک بار باید سفر های ماجراجویانه را تجربه کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید