چطور یک خانه آرامش بخش داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، خانه آرامش بخش برای همه ما نقش یک پناهگاه امن و مکانی برای زندگی و استراحته. نگرانیها و کلافگی زندگی روزمره احتیاج به محیطی دنج، آرام و بی استرس داره. یکی از عواملی که تأثیر زیادی در داشتن فضایی آرامش بخش و خانه ای بی استرس داره نوع چیدمان دکوراسیون و ترکیب درست آنهاست. در ادامه میبینیم که چطور با رعایت ساده ترین نکات، محیطی دلچسب و آروم خواهیم داشت.

چطور یک خانه آرامش بخش داشته باشیم؟

استفاده از رنگهای روشن و شاد به جای رنگ های تیره

انتخاب رنگهای شاد و توناژهای روشن برای دیوار و مبلمان خانه، باعث ایجاد آرامش و راحتی میشه. آبی کمرنگ، گلبهی، صورتی روشن، کرم، خاکستری و انواع رنگهای پاستیلی بهترین گزینه برای انتخاب دکوراسیون بخصوص در قطعاتی که بیشتر به چشم میان مثل دیوارها، مبل و میز نهارخوری، پرده، کابینت ها، تخت خواب و… است. برای تنوع و جذابیت دکور اضافه کردن چند قطعه مثل تابلو و دیوارکوب، کوسن، فرش، کمد و دکوریجاتی با رنگهای تند تضاد و کنتراست زییاتری ایجاد میکنه و فضا رو از یکنواختی نجات میده.

حس آرامش و راحتی با استفاده از لوازم چوبی

همیشه چوب و مشتقات چوبی یک حس آرامش و راحتی خاصی با خودش به همراه داره و یکی از دلایلش هم میتونه این باشه که یادآور طبیعت و جنگله. پس چه چیزی بهتر از اینکه با انتخاب چند تکه از مبلمان چوبی طراوت و حس بهتری به محیط خونه ببخشیم. اما این نکته رو از قلم نیاندازید که زیاده روی در انتخاب مبلمان و لوازم چوبی از خاصیت آرامبخش و ضد استرسی آن کم میکنه و محیط را خسته کننده نشون میده.

نورطبیعی تقویت کننده روح و آرامبخش

اگر خونه ای نورگیر با پنجره های بزرگ دارین بهتره طی روز پرده هارو کنار بزنین یا اینکه تا جایی که ممکنه از پرده های نازک تر بهره ببرید. در غیر اینصورت حتما به فکر تآمین نور کافی با انواع لامپ و لوستر و لوازم روشنایی باشید. پرنور بودن خانه تأثیر زیادی در آرامش و ایجاد فضایی بی استرس خواهد داشت.

خانه ای آرامش بخش با انتخاب گیاهان و آکواریوم

تحقیقات نشون دادن که حتی نگاه کردن به طبیعت میتونه تنش عصبی و فشارخون را کاهش بده. بنابراین برای اینکه خونه ای آرام و دنج داشته باشیم چه چیزی بهتر از در نظر دریافت یک آکواریوم پر از ماهی یا چند گلدان گل طبیعی یا جایی مثل پاسیو، کنج سبز یا تزیین میز و کانتر با گلهای شاخه ای. این نکته را فراموش نکنین که گلهای زرد و پژمرده را از محیط خونه دور کنید و همیشه از گلهای باطراوت استفاده کنن.

انتخاب مبلمان راحت و پرهیز از دکور شلوغ برای داشتن خانه آرامش بخش

در انتخاب مبل، جایگاه ها، تخت خواب، فرش و این قبیل لوازم که برای نشستن و استراحت انتخاب میکنید دقت کنید. همه ما احساس آرامش بیشتری روی سطوح نرم و منعطف خواهیم داشت. همچنین سعی نکنید تمام فضای خانه را با وسایل و دکوریجات پر کنید. شلوغی بیش از حد چشم را خسته میکنه و حس آرامش و راحتی را از فضا کم میکنه.

منبع: مجله الکترونیک دونفره

به "چطور یک خانه آرامش بخش داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک خانه آرامش بخش داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید