کفپوش اپوکسی مزایا معایب و قیمت گذاری کفپوش اپوکسی از قیمت تا اجرا و مزایا و معایب

به گزارش وبلاگ ساعت مچی، کفپوش اپوکسی از قیمت تا اجرا و مزایا و معایب

رپرتاژ آگهی - اپوکسی یکی از موادی می باشد که در صنعت ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد . اپوکسی که نام دیگر آن پولی پوکساید است یک بسپار ترموست می باشد این ماده از واکنش رزین اپوکساید با سخت کننده پولی آمین یا پلی آمید بدست می آید.

کفپوش اپوکسی مزایا معایب و قیمت گذاری کفپوش اپوکسی از قیمت تا اجرا و مزایا و معایب

کفپوش اپوکسی یک محصول دو جزئی میباشد که دارای خواص مقاومتی عالی از جمله مقاومت مکانیکی بالا ، مقاومت سایشی بالا ، مقاومت شیمیایی عالی در برابر مواد قلیایی و اسیدها روغنی هاو چربی ها و همچنین ایجاد سطحی صاف و صیقلی مورد استفاده وسیعی در سالن های فراوریی مراکز صنعتی ، شیمیایی ، بیمارستانی ، نیروگاهی ، فرودگاهی میباشد و در ادامه بیشتر با این محصول از جمله قیمت ، کاربرد ، مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

انواع محصولات کفپوش اپوکسی ، پلی یورتان ، کفپوش های صنعتی و….. که بر پایه رزین به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در سایت کیمیانگار با آنان بیشتر اشنا می شویم

کفپوش اپوکسی بر پایه رزین

این نوع پوشش جزو رنگ های صنعتی بر پایه رزین های اپوکسی و پلی یورتان بوده که از ترکیب بیسفنول و هاردنر پلی آمینی بدست آمده و با توجه به خاصیت بدون حلالی دارای قطر و خواص پلیمری ثابت است. انواع رزین های حلال آب و پلی یورتان ها نیز در این دسته بندی قرار گرفته است

1.کفپوش اپوکسی تنوع رنگ زیاد و قابل استفاده در محلهایی که امکان استفاده از پوشش دیگری به لحاظ تخریب سطوح، محدودیت ارتفاع و امکان افزایش ضخامت بیش از چند میلی متر نمی باشد.

2.مقاومت شیمیایی بالا در مقابل محیط های اسیدی و بازی، عدم جذب روغن و آب (عایق) و عدم فراوری گرد و غبار. روی هر سطحی شامل دیوار،کف و سقف و مخازن فلزی یا بتنی قابل اجرا می باشد.

کفپوش های صنعتی بر پایه ریزن

پلی یورتان بر پایه رزین چیست

کفپوش پلی یورتان یا کفپوش پلی اورتان ، دسته ای از پلیمرهای مهندسی هستند که کاربرد عمده آنها در صنایع فراوری فوم و پوشش های صنعتی را دارا می باشد ویژگی های منحصر به فرد پلی یورتان سبب کاربرد گسترده آنها در حوزه پوشش نیز شده است . رنگ پلی یورتان به پلاستیکی مایع گفته می شود آن هم در زمانی که مرطوب می باشد و همچنین با استفاده از این نوع رنگ می توان برای حفاظت از انواع زیادی از پروژه های صنایع دستی از جمله صنایع چوبی بوده که باعث جلوگیری از هرگونه خراش و فرورفتگی می شود کفپوش پلی یورتان کفپوشی دو جزئی است که نسبت به سایر انواع پوشش ها دارای خواص متفاوت می باشد این نوع از پوشش پلی یورتان بدون حلال بوده است و به دلیل اینکه دارای چسبندگی خوب به سطوح مختلف بتنی فلزی و چوبی می باشند جایگاهی مناسب در حوزه کفپوش پیدا نموده اند .مواد کاربردی در این کفپوش بر پایه رزین است به همان دلیل بر پایه رزین لقب گرفته است

انواع سیلرهای براق نماینده چیست

این ماده برای سطوح بتونی و درای بافت ناهموار استفاده میشود. با توجه به مات و کدر بودن رنگهای سطوح بتنی و سیمانی و همچنین وجود خلل و فرج موجود در سطوح مذکور و عدم پایداری بالای سیمان در برابر عوامل خوردنده اسیدی و قلیایی استفاده از این محصول بر روی انواع سطوح کفسازی بتنی و سیمانی توصیه می شود.

موارد مشخص نماینده قیمت اپوکسی

عوامل تاثیر گذار در قیمت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان ، جنس و کیفیت فعلی سطح و نوع زیرسازی اجرایی، ضخامت پوشش اجرایی، متراژ اجرا و شرایط محل اجرای کفپوش میباشد.

1- جنس و کیفیت فعلی سطح و نوع زیرسازی اجرایی

به عنوان مثال تخلخل و حفره­ های موجود در سطح موادبری را گاهی تا چندین برابر افزایش یا کاهش می دهد. تجسم این موضوع در خصوص کفپوش ها عینی تر است. به عنوان مثال کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان پیش از اجرا احتیاج به زیرسازی دارند و نوع این زیرسازی به جنس و کیفیت سطح زیرین بستگی دارد. عواملی مثل تخلخل و حفره، آسیب فیزیکی، آسیب شیمیایی، آلودگی و وجود رطوبت بر زیرسازی پوشش بر روی سطح بتن اثرگذار هستند. بر روی سطوح بتنی ماله پروانه تنها کفسابی بتن انجام می پذیرد اما ممکن است سطوحی پیش از اجرا احتیاج به ترمیم و بازسازی داشته باشند.

2- ضخامت پوشش اجرایی که بستگی به کاربری، میزان تردد، استحکام سازه و زیرسازی دارد. به عنوان مثال در خصوص کفپوش ها، ضخامت کفپوش نقش مهمی در هزینه تمام شده پروژه دارد. قیمت کفپوش اپوکسی به کاربرد کفپوش، شرایط محل اجرا، ترافیک انسانی و تجهیزات و میزان بار اعمالی بر روی کفپوش بستگی دارد.

3- متراژ اجرا

این نکته که با افزایش متراژ کار هزینه اجرا برای هر متر مربع کاهش پیدا می کند امری بدیهی است. زیرا مسائلی همچون انتقال تجهیزات، ایاب و ذهاب اجرا کاران و مهندسین ناظر، زمان بری متناسب با زمان مورد احتیاج برای خشک شدن لایه های مختلف و … هزینه های ثابتی در بر دارند که با افزایش متراژ به عدد بزرگتری تقسیم شده و در نتیجه قیمت اجرا را برای هر متر مربع کاهش می دهند.

4- شرایط محل اجرای کفپوش

عواملی مثل محل انجام پروژه، نوع تهویه، زمان مفید روزانه برای کار که از طرف کارفرمای محترم مشخص می شود، میزان رطوبت و دما که بر زمان خشک شدن تاثیر می گذارند و مکان هایی با دسترسی مشکل منجر به تغییر در هزینه اجرای کفپوش اپوکسی یا پوشش یا رنگ مورد نظر می شوند.

کفپوش اپوکسی بیمارستان

کفپوش اپوکسی بیمارستان نیز مانند سایر کفپوش های اپوکسی کف و هاردنر مربوطه از سری محصولاتی است که بر پایه رزین اپوکسی بیسفنول و هاردنر پلی آمینی تغییر شکل یافته فراوری و ارائه می شود. در این محصول از هیچ گونه حلال و رقیق نماینده های غیر واکنش گرا استفاده نشده و همین امر موجب می شود که ساختار پلیمری محصول پس از واکنش به صورت ثابت و پایدار باقی بماند.

مزایای اصلی کفپوش بیمارستان

- دارای سطوحی بی درز و به صورت یکپارچه است

- مطلقاً جذب مایعات ازجمله آب ندارد و از نفوذ آب، روغن و سایر مایعات به خود جلوگیری می نمایند.

- سبک و کم حجم بوده و از ایجاد هرگونه گردوغبار نیز جلوگیری می کند.

- به سهولت شستشو ، تمیز و ضدعفونی می شود

- در صورت بهر برداری مناسب حداقل 20 سال عمر مفید دارد.

- امکان فراوری در طیف وسیعی از رنگ ها را دارا است

- دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی بوده و کاملاً مقاوم به خش است.

نکات و جزئیات کفپوش اپوکسی بیمارستان

اولین مکانی که با شنیدن کلمه بهداشتی به ذهن خطور می کند بیمارستان و دیگر مراکز خدمات پزشکی است. خطر سرایت بیماری در بیمارستان هایی که نظافت کف در آن ها به خوبی انجام نشود دو برابر است. در نوع کفپوش بیمارستان باکتری ها در سطوح غیر متخلخل نفوذ نمی نمایند و مواد شوینده پایه الکلی بر روی این سطوح کفپوش بیمارستانی در برابر گرد و غبار بهتر عمل می نمایند. از سوی دیگر تجمع افراد در سالن ها و راهرو های بیمارستان ها بسیار بالاست، بنابراین کفپوش بیمارستانی انتخابی برای این مکان ها باید دارای مقاومت به سایش بسیار بالا باشد. علاوه بر این کفپوش بیمارستانی نباید لغزنده باشد تا از صدمات ناشی از سر خوردن بیماران و پرسنل بر روی کفپوش بیمارستان جلوگیری شود.

کاربرد و مصارف پرایمر و مواد اپوکسی

1- پرایمر بتن اپوکسی جهت پوشش سطوح بتنی

2- پرایمر فلزی اپوکسی برای لوله ها و مخازن و لوله های آب آشامیدنی فلزی

3- پرایمر اپوکسی برای سر جوشها و اتصالات

4- پرایمر فلزی، اپوکسی برای مخازن سکوهای نفتی ، کشتی ها، پل ها، خطوط ارتباطی لوله های نفت

5- پرایمر فلزی اپوکسی برای مخازن و لوله های زیر زمینی.

6- لاک اپوکسی برای مدارهای چاپی و سیم.

7- بتونه اپوکسی (درزگیر)

8- ملات اپوکسی.

9- رنگ اپوکسی با حلال (براق یا مات با فام های دلخواه)

10- رنگ اپوکسی بدون حلال (براق یا مات با فام های دلخواه)

11- روکش خود تراز اپوکسی برای بتن کف (سطح صاف یا زبر)

انواع کفپوش اپوکسی

با توجه به احتیاج هر کار و فعالیت و نسبت به محیط اطراف اپوکسی کف به روش های مختلفی ساخته و اجرا میشود در حدود بیش از 12 نوع کفپوش اپوکسی وجود دارد که در زیر به بعضی از اساسی و کاربردی ترین آنها اشاره میکنیم.

کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ کفپوشی است با مقاومت مکانیکی بسیار بالا درکنار زیبایی ویژه وخیره نماینده آن آن پیشنهادی بسیار ارزشمند برای استفاده در پارکینگ های ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی می باشد. کفپوش اپوکسی پارکینگ می تواند بر روی کیله سطوح بتنی ، موزاییک ، سنگ شده و غیره استفاده شود تا به کارایی بالا و جذابیت بیشتر سطوح بیافزاید.

ضخامت لایه های کفپوش اپوکسی

به طور کلی کفپوش اپوکسی از سه لایه تشکیل شده است : لایه اول پرایمر که بر روی سطح ریخته خواهد شد لایه دوم یا میانی که ضخامت 1.8 تا 2 میلیمتر دارد و لایه نهایی که 1 تا 1.2 میلیمتر ضخامت دارد البته با توجه به خواسته مشتری و نوع فعالیت این ضخامت ها متغییر میباشند

منبع: شفقنا اقتصادی

به "کفپوش اپوکسی مزایا معایب و قیمت گذاری کفپوش اپوکسی از قیمت تا اجرا و مزایا و معایب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفپوش اپوکسی مزایا معایب و قیمت گذاری کفپوش اپوکسی از قیمت تا اجرا و مزایا و معایب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید